• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Amandah

Hej! Jag är också gravid med bf i början av mars. Känner mig lite tröttare än vanligt och känner av lite "växtvärk" ibland. Har också haft ett missfall för några månader sedan, men jag hoppas verkligen att det går bättre den här gången. Har sedan tidigare 2 barn . Grattis ni alla andra som också är gravida och lycka till !!

• marreparre
    marreparre skrev 2013-07-04 20:54:30 följande:
    En till fråga om någon vet , Jag hade mens 29 april , sen 5 juni. Hur ska man räkna då slutade med mina p piller vecka innan så 22 april ungefär. Hur ska man då veta när man ha ägglossning. Var hos gyn den 18 juni och då sa hon att en äggblåsa var 2 cm. och att dom släpper runt då. Jag blir inte klok förstå nada!
    Haha.. Hjälp! 
    hjälp.
  • sweeet85
    Hallonet skrev 2013-07-04 19:57:49 följande:
    Här vill jag vara med! Letade efter en marstråd förut men hittade ingen så jag startade en egen men hänger hellre med er. Plussade igår på Bim -2, visste att det skulle bli positivt. har varit gravid 4 ggr men aldrig gått hela vägen, så vi har inga barn sen innan. Jag har struma och den kan orsaka missfall, MA och ofostrigt och jag behandlades inte för sjukdomen så det är nog orsaken till mina problem innan. Nu går jag på levaxin för struman, progesteron för att äl saknats i sex mån (efter ofostrigt i nov) och fragminsprutor för att motverka proppar (för säkerhets skull). Jag är vid gott mod och tror verkligen att vi denna gång kommer få vårat efterlängtade barn!

Grattis alla!
    Hej och välkommen! Jag har oxå struma och äter levaxin sen två år tillbaka. Har tagit mig ett år att bli gravid, men nu äntligen är jag gravid och hoppas att det håller i sig.. Hoppas det går bra för dig nu när du får behandling för din struma.
  • sweeet85

Hej och välkomna alla nya. Roligt att vi börjar bli ett gäng här inne.  Så vi kanske ska göra en bf lista.

• Novalie2013

Hej, får man hoppa in här ? Plussade dagen efter äl. Blödde så jag testa . Visade svagt positivt, testade igen för nån dag sen å då va de starkt ! Konstigt att de kunde visa så tidigt.. Paff blev jag iaf.. Har en dotter på 5 månader (om nån dag) ... Mitt bf är 10 mars å de blir typ en månad efter dottern jag har nu som föddes 8 feb. Bor gör jag i Dalarna

• Mom14
    sweeet85 skrev 2013-07-04 21:20:26 följande:
    Hej och välkomna alla nya. Roligt att vi börjar bli ett gäng här inne.  Så vi kanske ska göra en bf lista.
    Jag börjar med en lista uppe vid texten så får ni skriva igen så ska jag försöka hinna med så gott jag kan :) 
  • Mom14

Eller ja det funkar inte då kommer det stå att jag har en tilläggskommentar för varje ny uppdaterin. Inte så haj på detta. Kanske skriva i kommentarenrna här eller ska vi göra en ny grupp för just BF listan? vad tycker ni? :) 

• Hallonet

IdaMaria85 skrev 2013-07-04 20:25:13 följande:
    Hej! jag hoppar på här. plussade idag bim -3 dock väldigt svagt så vi får väl se hur det ter sig. skall ta ett clearblue på lördag tänkte jag ...Bf enligt familjeliv 17 mars. har en son sen innan och ett missfall i bagaget så håller alla tummar och tår nu :D

Då har vi bf samma dag! Det kommer gå bra, jag tror på oss! Flört
  • Hallonet

Kan inte citera flera, vad irriterande.

Marreparre, jag kan inte hjälpa dig! Jag har ingen aning, tyvärr. Jag är helt sämst på att räkna ut andras äl osv... Jag har knappt koll på mig själv.

sweet85, hej! Jag har förstått att det är väldigt vanligt. Vi är många i släkten som har struma och alla har fått slåss för att få hjälp oxå. Sjukdomen är väldigt undervärderad, så man måste kunna mkt om den själv för att få rätt hjälp. Jag tror dock det går bra denna gång! Och vad skönt att du blivit gravid med, även om det tog tid! Worth waiting for, får man väl säga. Glad     

Novalie, du tror inte blödningen var rester av ägget som fäste? Låter osannolikt att du kunde plussa en dag efter äl, tror inte det är möjligt iom att ägget måste fästa innan hcg:t börjar bildas som testerna går på. Du är nog längre gången än du tror! Solig Så kolla upp det där! Glad överraskning, kanske!

Mom14, jag tycker vi gör en ny tråd med bf-lista! Är väl nästan lättast att hålla reda på alla då. Glad 

• marreparre

En till fråga om någon vet , Jag hade mens 29 april , sen 5 juni. Hur ska man räkna då slutade med mina p piller vecka innan så 22 april ungefär. Hur ska man då veta när man ha ägglossning. Var hos gyn den 18 juni och då sa hon att en äggblåsa var 2 cm. och att dom släpper runt då. Jag blir inte klok förstå nada!
    Haha.. Hjälp! 

Svar på tråden BF Mars 2014