• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • kgv

När tänker ni berätta för syskonen? Min son är bara 1,5 och förstår givetvis inte. Men vi kommer inte börja prata om att "mamma har en bebis i magen" förrän tidigast efter rul.

• himla

har väldiga ågren om det där med att berätta för syskonen ... de två största är så stora att de "vet" vad som händer + att makens syster precis fått en liten son så vi har varit väldigt nära både graviditet och bebis nu här på sistone å de är väldigt intresserade av "kroppen" å börjar intressera sig på barns vis för vad sex är ...

men vet också att om vi berättar för dem kan vi inte be dem vara tysta utan då kommer djungeltelegrafen att gå het ... å vi vet också att alla släktingar kanske inte kommer att bli superglada åt denna nyhet så vi vill lägga upp det hela lite fint

jaja det ger sig , jag vill berätta så fort som möjligt för alla... men maken vill vänta lite tills vi vet mera      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • Malin8803
    Hallonet skrev 2013-07-07 20:30:03 följande:

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Och grattis!

Ja, jag måste nästan hålla med. Sist kom jag till v 14 och jag måste säga att jag ser ut att nästan vara där redan nu...
    Tack :)
  • Malin8803

Vi berättade för min familj o sambons familj samma dag som jag plussade i lördags. berättade även för våra närmaste vänner.
    Facebook kommer vi vänta med ett tag innan vi går ut med där :).

Jag har inga känningar alls än så länge,svävar fortfarande på moln sen i lördags. känns helt overkligt :).

• Hallonet

Jaha, nu fick jag ont i naveln, på insidan. Hade det sist med, så himla sjukt. Känns som att ngt draaar i den inifrån så den vill åka in! Så skumt. Ngn annan som känner igen känslan?

• Hallonet
    anaconda skrev 2013-07-08 11:37:05 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt vul/ul?

Jag har fått tid v 10 men vill göra tidigare, i v 8. Svårt nu med all semester dock!
  • kgv
    anaconda skrev 2013-07-08 11:37:05 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt vul/ul?
    Jag kommer göra ett så snart man garanterat kan se ett hjärta slå. Sen kommer jag göra X antar ul till pga mina komplikationer.
  • Hallonet

Äsch, jag har tänkt fel! Jag har ett inbokat v 9 tydligen, så jag nöjer mig med det. Sen vill jag göra kub med iom mina missfall osv. Jag vill kolla allt som går.

• Afla

Är det ok om jag är med här? Plussade i lördags och tog ett digitalt idag som visade gravid :) Bf 15 mars, och detta blir vårt tredje barn.

Svar på tråden BF Mars 2014