• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • 3längtan

Jag har börjat få konstant molvärk ungefär som mensvärk. Orolig men blöder ju inte så jag försöker intala mig att det är växtvärk. Nån Anna som har så, haft så med tidigare barn?

• Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-06 11:41:26 följande:
    Oj ja då förstår jag att du vill vänta, Jag har riktigt inte tänkt sådär jättemycket på MF för jag vågar inte. 
    vad är ofostrigt? att du har plussat och haft symptomer oså? sen har det inte funnits något där inne? Du behöver inte svara om du tycker det är jobbigt.

Det är ingen fara. Glad Anledningen till mina mf är troligen min struma. Men nu medicineras jag för den så det borde inte vara ngt problem längre. Ofostriga berodde nog oxå på struman, skitsjukdom. Det är när typ allt bildas utom själva fostret, så moderkaka och t o m navelsträng kan bildas! Men inget sitter fast i andra änden liksom. Det kom ut av sig själv när "kroppen" var gravid i v 14, precis som ett vanligt mf. Usch och fy, önskar ingen den smärtan, både fysiska och psykiska. Men jag kom ut starkare på andra sidan! Vid ofostrigt fortsätter kroppen bilda hcg som ökar som vanligt så symptom och allt fortsätter som inget hänt. Vi upptäckte vid VUL att det saknades ngt där inne och sen fick kroppen två v på sig att abortera, hade det inte hänt av sig själv hade jag fått en skrapning. Det är därför jag är så noga med att få vul nu, jag vill inte vara med om det igen. 
  • Serahjay
    3längtan skrev 2013-07-06 11:47:45 följande:
    Jag har börjat få konstant molvärk ungefär som mensvärk. Orolig men blöder ju inte så jag försöker intala mig att det är växtvärk. Nån Anna som har så, haft så med tidigare barn?
    Det är fullt normalt. Livmodern växer så då får man växtvärk. Kan värka till i ryggen med. 
    Men får du svåra smärtor så får du ju såklart åka in och kolla upp det.
    Men vanlig "mensvärk" är fullt normalt. 
  • sweeet85
    himla skrev 2013-07-06 11:44:51 följande:
    Tackar för välkomnandet  

Jag var till gyn här i slutet av juni för att min mens krångla så mycket ... han sa att jag haft ägglossning å att jag skulle få mens inom 14 dagar... ja om jag inte var gravid ...

Börjar undra om han såg något , men var liiite osäker så han tänkte låta mig komma på det själv..hmm

han skulle semesterstänga nu i juli men jag fick en återbesökstid i mitten av augusti för att få svar på lite prover och sånt ... så nu hoppas jag att jag får ett vul istället å se i vilken mera exakt vecka jag är i och att allt ser bra ut !

har haft mf mellan mina 3 gobitar så man kan ju inte släppa det här med mf helt, även om jag är den typen som vid snart fyllda 38 år hellre väntar barn än mf ...

hur har ni det med känningar så här långt ...

jag har lite högre temp, börjat kissa på natten, å springer på dagarna ... svullen mage, å öm tjejmage, ömma hårda bröst  ååå såå trött ... skulle kunna somna stående...gäsp ... kommer att bli en lite halvjobbig tid här nu tills det är semester om två veckor å jag kan slappa ut totalt

blir väl till att berätta på jobbet sen när jag kommer tillbaka från semestern, å en kompis vet redan om det ... får se när vi bestämmer oss för att berätta nyheten för resten av släkten .... min mor fyller 70 år nästa helg så kanske hon ska få en fin överraskningspresent redan då  

Ja har molvärk i magen, kissar ofta och är jätte trött, somnar flera gånger på dagen, och mina bröst är jätte ömma speciellt bröstvårtorna.. Ska bli gött o ha semester snart, ska bara jobba en vecka till. Ja ska nog berätta för chefen efter semestern, en kollega vet redan om det.
  • Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 11:40:07 följande:
    Hur mår ni, gravidosar? Flört Jag mår ganska bra! Yrseln från helvetet ibland men har lärt mig att resa mig låååååångsaaaaaaamt och röra mig i slow motion typ. Då är det inte så farligt. Däremot var duschen nyss en näradödenupplevelse, skitjobbigt. Jag blir mätt ganska fort när jag äter och blir jag hungrig behöver jag mat helst nyss! Jag blir monsterhungrig superfort! Har inga onda bröst direkt, bara lite men det stör inte bara ingen är där och petar på bröstvårtorna. Mannen fick ett dödshot i natt så han håller sig nog undan fr o m nu. (Ska tillägga att han skulle krama om mig och kom åt av misstag, jäklar vad rädd han blev när jag primalskrek, haha.)

Känner inga direkta cravings eller så. Tror jag. Lite sugen på persikor men det kan jag bli ändå med jämna mellanrum... Juice dricker jag nog mer iof, kanske är vitaminerna kroppen skriker efter. Jag äter annars multivitamin, extra folsyra, e-vitamin (för slemhinnans skull iom mina mf), d-vitamin (oxå pga mf:en). Typ så.  

Vitaminar ni? 
    Oj jobbigt att vara så yr :S Här är man hungrig nästan hela tiden, tröttheten kommer på em/kvällen. Brösten har blivit större men inget ont sådär. 

Jag äter vitaminer och folsyra och allt vad det nu är i denna burk "Gravid" fårn ACO äter jag 2 tabletter om dagen! :)

• Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 11:49:03 följande:
    Det är ingen fara. Glad Anledningen till mina mf är troligen min struma. Men nu medicineras jag för den så det borde inte vara ngt problem längre. Ofostriga berodde nog oxå på struman, skitsjukdom. Det är när typ allt bildas utom själva fostret, så moderkaka och t o m navelsträng kan bildas! Men inget sitter fast i andra änden liksom. Det kom ut av sig själv när "kroppen" var gravid i v 14, precis som ett vanligt mf. Usch och fy, önskar ingen den smärtan, både fysiska och psykiska. Men jag kom ut starkare på andra sidan! Vid ofostrigt fortsätter kroppen bilda hcg som ökar som vanligt så symptom och allt fortsätter som inget hänt. Vi upptäckte vid VUL att det saknades ngt där inne och sen fick kroppen två v på sig att abortera, hade det inte hänt av sig själv hade jag fått en skrapning. Det är därför jag är så noga med att få vul nu, jag vill inte vara med om det igen. 
    Oj nej, vad hemskt men läskigt.. Ja det förstår jag att du är noga med då och lite extra orolig. Skulle jag med vara om det hänt mig. Som jag aldrig hoppas på att det gör. :-/ 
  • Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-06 21:45:12 följande:
    Oj jobbigt att vara så yr :S Här är man hungrig nästan hela tiden, tröttheten kommer på em/kvällen. Brösten har blivit större men inget ont sådär. 

Jag äter vitaminer och folsyra och allt vad det nu är i denna burk "Gravid" fårn ACO äter jag 2 tabletter om dagen! :)

Låter som du mår fint! Glad Känner igen hungern och tröttheten, hehe.

Det är nog viktigt att få i sig alla vitaminer och näringsämnen - speciellt nu när alla anlag bildas och cellerna delas.
    Mom14 skrev 2013-07-06 21:51:13 följande:
    Oj nej, vad hemskt men läskigt.. Ja det förstår jag att du är noga med då och lite extra orolig. Skulle jag med vara om det hänt mig. Som jag aldrig hoppas på att det gör. :-/ 
    Har du klarat dig hittills så är jag övertygad om att du fortsätter göra det! Solig
  • Novalie2013

Tunga dagar de blir med sol å värme uppe mot 30-35 grader i solen illamående ,yrsel å trött -_- jaja bara bita ihop .. Är ju en stund kvar om allt går som de ska då

• huldaskarin

Hej! Jag fick ett stiligt plus den 2 juli och beräknad BF är den 10 mars. Har en som är född i november-11. Än så länge har jag bara lite växtvärk och svagt illamående men inget som stör 

It wasn't me!
  • Dracarys

Jag plussade i fredags, vilket ger BF 10 mars, men eftersom ungen ska ut 1-2 veckor i förväg så räknar jag med ca 1 mars tills jag får ett datum bokat. ^^

Jag har mått lite illa till och från senaste veckan, men det är inget som stör.

Svar på tråden BF Mars 2014