• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Malin8803

Heej :) kan man hoppa in här?
    Plussade igår morse :) Enligt appen så är BF 9:e mars.

• kgv

Välkomna alla nya!

Jag har inga känningar förutom molvärk i magen. Det kommer strimmor av rosa/brunt på pappret ibland men jag misstänker att det är rester av nidblödningen jag hade i onsdags. Så det är inget som oroar mig. Mina andra två graviditeter har jag mått väldigt illa och spytt massor, så jag väntar bara på att det ska komma. Men förhoppningsvis dröjer det 2-3 veckor tills det sätter igång.

Jag har fått bf 16 mars enligt FL. Men jag har alltid blivit flyttad några dagar så jag räknar med att få bf 20:e eller så vid rul. 

För övrigt känns det sjuuukt overkligt.  

• Hallonet
    Bereccca skrev 2013-07-07 19:10:56 följande:
    Hur mår alla då? Jag tycker att det känns så overkligt på nått sätt, inget illamående eller så så jag känner inte av det så mycket. Springer på toa stup i kvarten bara Tungan ute
    Längtar så tills en liten mage tittar fram!
    Är det nån som börjar få bebismage än? 

Haha, svullen tjockmage skulle jag säga. Helt sjukt... Jag är svullen ända från blygdbenet och upp en dryg dm och så hakar fettet på som är ovanför. Så jag ser redan tjock ut. Blir värre när jag äter, o-äten ser jag rätt ok ut... Magen är halvkörd, så jag antar att svullna och tröga tarmar är den stora orsaken här.
  • Hallonet
    Malin8803 skrev 2013-07-07 20:13:51 följande:
    Heej :) kan man hoppa in här?
    Plussade igår morse :) Enligt appen så är BF 9:e mars.

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Och grattis!
    3längtan skrev 2013-07-07 19:56:27 följande:
    Jag ser ut som halva tiden redan gått! I alla fall på em. Så jättesvullen!

Ja, jag måste nästan hålla med. Sist kom jag till v 14 och jag måste säga att jag ser ut att nästan vara där redan nu...
  • lovetove

Haha, min mage är också jättesvullen. Ligger på rygg på soffan med värsta kalaskulan, skönt att den är mindre på mornarna i alla fall... :)

Jag har inte kunnat hålla mig, utan har berättat för de vänner vi träffat att jag är gravid. Jag berättade tidigt förra gången också, förstår inte hur tusan jag skulle kunna hålla mig i sex veckor till?!

Jag är väldigt trött till och från, och har sovit middag varje dag sen jag plussade, har inget illamående  -  däremot ett jäkla humör! Stackars min sambo, jag brukar aldrig vara sur eller snäsa i vanliga fall... Nu får jag be om ursäkt stup i kvarten. Går det över?  

• lajban

Hej! Hoppar också in här, plussade i torsdags och har redan följt med er en tid! Bf 11:e mars och första barnet! Hittills går det rätt bra, v5 och än så länge ömma bröst, molvärk, super skulle mage fr.o.m. eftermiddagarnaoch mycket diffust illamående utan att behöva kräkas. Får se hur länge man kan hålla hemligt innan snacket går!

• himla

ja jag är såå svullen från och till å öm punktvis på magen ! åå har tappat matlusten ... eller jag är hungrig men när jag väl sätter mig ner för att äta bara stockar det sig i munnen å jag blir proppmätt.... inte sugen på "efterrätter" å kaffe heller ... Dags å köpa hem salta kex

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
Svar på tråden BF Mars 2014