• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Disney78

Hallonet : jag vet inte riktigt ännu. Jag tror efter ha läst ihjäl mig igår och idag att det går att ta reda på via fosterdiagnostik.

Vi har tyvärr behövt göra en abort tidigare mellan killarna -så det är inte aktuellt!

Blir det så blir det denna gången, och i så fall om allt är bra så är vi överlyckliga!

Marreparre: jag har kort cykel, men hade sista mensens första dag 5 juni. Vet att jag befruktades den 19/20 juni :) och har ju fått mitt pluss. Är i v.5 ( ca 4+3) håller tummarna för att allt skall gå bra!

• Hallonet
    Disney78 skrev 2013-07-05 18:53:46 följande:
    Hallonet : jag vet inte riktigt ännu. Jag tror efter ha läst ihjäl mig igår och idag att det går att ta reda på via fosterdiagnostik.

Vi har tyvärr behövt göra en abort tidigare mellan killarna -så det är inte aktuellt!
    Blir det så blir det denna gången, och i så fall om allt är bra så är vi överlyckliga!

Marreparre: jag har kort cykel, men hade sista mensens första dag 5 juni. Vet att jag befruktades den 19/20 juni :) och har ju fått mitt pluss. Är i v.5 ( ca 4+3) håller tummarna för att allt skall gå bra!
    Ok. Näe, alltså jag kan förstå ångesten där. Men det kanske är skönt att bara veta vad man har att vänta? Man behöver inte ta några större beslut kring det, bara man får lite koll. Glad
  • Disney78

Hallonet: ja precis, vi får se tiden an. Har inte ringt Mvc än. Det får väl blomstra v någon gång, så får vi se vad de säger om allt. Har några dagar på oss att fundera :)

• sweeet85
    Mom14 skrev 2013-07-04 22:20:36 följande:
    Jag börjar med en lista uppe vid texten så får ni skriva igen så ska jag försöka hinna med så gott jag kan :) 
    sweeet85 - 4 mars
  • sweeet85
    Hallonet skrev 2013-07-04 22:35:44 följande:
    Kan inte citera flera, vad irriterande.

Marreparre, jag kan inte hjälpa dig! Jag har ingen aning, tyvärr. Jag är helt sämst på att räkna ut andras äl osv... Jag har knappt koll på mig själv.

sweet85, hej! Jag har förstått att det är väldigt vanligt. Vi är många i släkten som har struma och alla har fått slåss för att få hjälp oxå. Sjukdomen är väldigt undervärderad, så man måste kunna mkt om den själv för att få rätt hjälp. Jag tror dock det går bra denna gång! Och vad skönt att du blivit gravid med, även om det tog tid! Worth waiting for, får man väl säga. Glad     

Novalie, du tror inte blödningen var rester av ägget som fäste? Låter osannolikt att du kunde plussa en dag efter äl, tror inte det är möjligt iom att ägget måste fästa innan hcg:t börjar bildas som testerna går på. Du är nog längre gången än du tror! Solig Så kolla upp det där! Glad överraskning, kanske!

Mom14, jag tycker vi gör en ny tråd med bf-lista! Är väl nästan lättast att hålla reda på alla då. Glad 
    Ja är den enda i min släkt vad jag vet. Ja fick verkligen slåss.. Men sen är ju den vanliga sjukvården att gå till. Hittade en speciallist som har hjälp mig. Hur bra som helst, lyssnar och verkligen gör allt för att man ska må bättre.. Ja det är så härligt, nu hoppas ja den stannar, hade tydligen lågt på tsh  värdet, så fick sänka dosen. 
  • sweeet85

Nu längtar ja till den 6/8 då jag ska på inskrivningssamtal och även göra ett ul, eller vul.. Vet inte vilket det blir.. Men ska bli roligt att få se den lille.. I min första graviditet fick jag inte göra vul, då dom inte tyckte det behövdes. Men på denna privata fick jag frågan om jag ville göra det i samband med inskrivningen..

• Mom14

Hej och välkommna alla plussande :) Var roligt att vi har blivit en del! :) 

Jag vågar inte skriva in mig riktigt än, för vill hålla lite hemligt för familjen och är rädd att möta sambons syster på MVC inom iallafall 1 vecka då hon kanske får komma på BB-hemvård (kommer en kusin när som helst nu) som de har på MVC. Men sen så ;) 

Ska be om en vaginalt UL då jag egentligen inte vet om min menscykel är 23 eller 28 dagar.. är det 23 så är ju BF tidigare (28 feb) men om man räknar ut med 23  i cykel så står det att jag skulle ha min mens den 25 maj men fick den 30 maj så .. känns konstigt men ja, jag vill ju se om det finns en krabat där inne :) 

• Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:18:03 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70403932.html

Här är Bf- tråden :D 
    Hoppas alla skriver ner sig i datumordning, så himla mkt lättare att följa vem som står näst på tur. Baby
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:25:18 följande:
    Hej och välkommna alla plussande :) Var roligt att vi har blivit en del! :) 

Jag vågar inte skriva in mig riktigt än, för vill hålla lite hemligt för familjen och är rädd att möta sambons syster på MVC inom iallafall 1 vecka då hon kanske får komma på BB-hemvård (kommer en kusin när som helst nu) som de har på MVC. Men sen så ;) 

Ska be om en vaginalt UL då jag egentligen inte vet om min menscykel är 23 eller 28 dagar.. är det 23 så är ju BF tidigare (28 feb) men om man räknar ut med 23  i cykel så står det att jag skulle ha min mens den 25 maj men fick den 30 maj så .. känns konstigt men ja, jag vill ju se om det finns en krabat där inne :) 
    Hahah, ja näe... SÅ tidigt kanske man inte vill outa sig.  
Svar på tråden BF Mars 2014