• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-05 20:27:37 följande:
    Hoppas alla skriver ner sig i datumordning, så himla mkt lättare att följa vem som står näst på tur. Baby
    Hahah, ja näe... SÅ tidigt kanske man inte vill outa sig.  
    Ja då håller man koll mer :) 

haha ne vill vänta och överraska :)
    Hur har ni tänkt göra med att berätta? =) Och när?

Jag tänkte mig att vi ska ta det när alla är samlade och ha en "storasyster" tröja på dottern :-P När vet jag inte, min mage är så uppsvälld på kvällarna att man kan tro jag är i vecka 20 hahah :( 
  • sweeet85
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:42:35 följande:

Jag tänkte mig att vi ska ta det när alla är samlade och ha en "storasyster" tröja på dottern :-P När vet jag inte, min mage är så uppsvälld på kvällarna att man kan tro jag är i vecka 20 hahah :( 
    Vi har tänkt vänta med att berätta så länge som möjligt. Helst efter vecka 12. Vi tänkte med skaffa en tröja där det står storasyster på.. Bjuda hem föräldrar på middag o sen sätta på henne tröjan. :)
  • 3längtan

Men oj vad det skrivs. Va kul! Jag kommer inte kontakta Mvc förens efter semestern. Känns inte som det brådskar. De görs ju inte så mycket annat än bokas nya tider och varnas för alkohol den förstå gången.

• himla

oj hoppas att jag får hoppa in här .. gjorde ett cb test imorse som visade +, tog ett till som visade gravid +3... såå ja om allt går som det ska ... blir vi 4 barnsföräldrar i början på mars

har väldigt orgelbunden mens å inte haft mens sedan i mars... såå ja det här är en riktig fullträff så att säga

Har två killar och en tjej innan så det ska bli så spännande att följa denna lilla parvel och se vad det är för liten som kommer att joina vår familj !      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • Mom14
    sweeet85 skrev 2013-07-05 23:08:42 följande:
    Vi har tänkt vänta med att berätta så länge som möjligt. Helst efter vecka 12. Vi tänkte med skaffa en tröja där det står storasyster på.. Bjuda hem föräldrar på middag o sen sätta på henne tröjan. :)
    Ja jag vill ju med vänta så långt som möjligt, men är så orolig att det syns  kanske berättar tidigare än v. 13 det gjorde jag med dottern, alltså innan v.13 för familjen och i v. 19 för alla andra. :) Så svårt när man vill berätta men ändå inte haha! :P 

Spännande!
    3längtan skrev 2013-07-06 00:41:30 följande:
    Men oj vad det skrivs. Va kul! Jag kommer inte kontakta Mvc förens efter semestern. Känns inte som det brådskar. De görs ju inte så mycket annat än bokas nya tider och varnas för alkohol den förstå gången.
    Ja ne det är sant! :)  Det känns så annorlunda med andra barnet, inte lika sabb på allt haha! :) 
    himla skrev 2013-07-06 09:35:54 följande:
    oj hoppas att jag får hoppa in här .. gjorde ett cb test imorse som visade +, tog ett till som visade gravid +3... såå ja om allt går som det ska ... blir vi 4 barnsföräldrar i början på mars

har väldigt orgelbunden mens å inte haft mens sedan i mars... såå ja det här är en riktig fullträff så att säga

Har två killar och en tjej innan så det ska bli så spännande att följa denna lilla parvel och se vad det är för liten som kommer att joina vår familj !      
    Välkommen, klart du får vara med här :) 

• Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:42:35 följande:

Min dröm vore att kunna vänta till efter RUL. Men magen får väl avgöra hur bra det går... Iom att vi haft tre missfall och ett ofostrigt så är jag nojjig att det är ngt fel på barnet nu med. Foten i munnen Ofostrigt eller ej lär jag få koll på lär jag snart då jag ska på VUL i v 8, men jag vill vara HELT säker på att allt ser fint ut innan andra får veta. Jag har några riktigt nära vänner som vet - som varit med på vår skaffa-barn-resa med allt vad det innebär, de senaste nästan tre åren. Helt hemlig kan man ju inte vara ändå. Svårt att vara knäpptyst. Flört Mysigt att låta storasyster avslöja!! Riktigt gulligt! Solig
    3längtan skrev 2013-07-06 00:41:30 följande:
    Känner lite samma. Iom att jag kommer iväg på VUL snart iaf så kan det vänta lite... Tar det när jag närmar mig vecka 10 eller ngt sånt, tänkte jag. Har redan koll på  kost och dryck, så det känns inget krisigt. Glad
    himla skrev 2013-07-06 09:35:54 följande:

Wow, fyra stycken! Grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonet

Hur mår ni, gravidosar? Flört Jag mår ganska bra! Yrseln från helvetet ibland men har lärt mig att resa mig låååååångsaaaaaaamt och röra mig i slow motion typ. Då är det inte så farligt. Däremot var duschen nyss en näradödenupplevelse, skitjobbigt. Jag blir mätt ganska fort när jag äter och blir jag hungrig behöver jag mat helst nyss! Jag blir monsterhungrig superfort! Har inga onda bröst direkt, bara lite men det stör inte bara ingen är där och petar på bröstvårtorna. Mannen fick ett dödshot i natt så han håller sig nog undan fr o m nu. (Ska tillägga att han skulle krama om mig och kom åt av misstag, jäklar vad rädd han blev när jag primalskrek, haha.)

Känner inga direkta cravings eller så. Tror jag. Lite sugen på persikor men det kan jag bli ändå med jämna mellanrum... Juice dricker jag nog mer iof, kanske är vitaminerna kroppen skriker efter. Jag äter annars multivitamin, extra folsyra, e-vitamin (för slemhinnans skull iom mina mf), d-vitamin (oxå pga mf:en). Typ så.  

Vitaminar ni? 

• Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 11:34:25 följande:
    Min dröm vore att kunna vänta till efter RUL. Men magen får väl avgöra hur bra det går... Iom att vi haft tre missfall och ett ofostrigt så är jag nojjig att det är ngt fel på barnet nu med. Foten i munnen Ofostrigt eller ej lär jag få koll på lär jag snart då jag ska på VUL i v 8, men jag vill vara HELT säker på att allt ser fint ut innan andra får veta. Jag har några riktigt nära vänner som vet - som varit med på vår skaffa-barn-resa med allt vad det innebär, de senaste nästan tre åren. Helt hemlig kan man ju inte vara ändå. Svårt att vara knäpptyst. Flört Mysigt att låta storasyster avslöja!! Riktigt gulligt! Solig
    Känner lite samma. Iom att jag kommer iväg på VUL snart iaf så kan det vänta lite... Tar det när jag närmar mig vecka 10 eller ngt sånt, tänkte jag. Har redan koll på  kost och dryck, så det känns inget krisigt. Glad
    Wow, fyra stycken! Grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower}
    Oj ja då förstår jag att du vill vänta, Jag har riktigt inte tänkt sådär jättemycket på MF för jag vågar inte. 
    vad är ofostrigt? att du har plussat och haft symptomer oså? sen har det inte funnits något där inne? Du behöver inte svara om du tycker det är jobbigt.

• Hallonet

En sak jag upptäckt att jag inte kan ha ngt som smiter åt under naveln. Det är så jäkla obekvämt och jag blir illamående! Så nu kör jag lätt pösiga kläder, oversizelinnen osv och slappa shorts för så fort det blir tajt mår jag illa. Stackars min man, jag kör med värsta tanttrosorna... Sexigt värre... Drömmer

• himla

Tackar för välkomnandet  

Jag var till gyn här i slutet av juni för att min mens krångla så mycket ... han sa att jag haft ägglossning å att jag skulle få mens inom 14 dagar... ja om jag inte var gravid ...

Börjar undra om han såg något , men var liiite osäker så han tänkte låta mig komma på det själv..hmm

han skulle semesterstänga nu i juli men jag fick en återbesökstid i mitten av augusti för att få svar på lite prover och sånt ... så nu hoppas jag att jag får ett vul istället å se i vilken mera exakt vecka jag är i och att allt ser bra ut !

har haft mf mellan mina 3 gobitar så man kan ju inte släppa det här med mf helt, även om jag är den typen som vid snart fyllda 38 år hellre väntar barn än mf ...

hur har ni det med känningar så här långt ...

jag har lite högre temp, börjat kissa på natten, å springer på dagarna ... svullen mage, å öm tjejmage, ömma hårda bröst  ååå såå trött ... skulle kunna somna stående...gäsp ... kommer att bli en lite halvjobbig tid här nu tills det är semester om två veckor å jag kan slappa ut totalt

blir väl till att berätta på jobbet sen när jag kommer tillbaka från semestern, å en kompis vet redan om det ... får se när vi bestämmer oss för att berätta nyheten för resten av släkten .... min mor fyller 70 år nästa helg så kanske hon ska få en fin överraskningspresent redan då  

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
Svar på tråden BF Mars 2014