• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • himla

vakna upp första morgonen med vetskapen att vi är två som går upp ur sängen ... häftig känsla

..idag kom nästäppan som ett brev på posten ...

Kul med flera nyplussade ... grattis !     

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-06 23:25:45 följande:
    Låter som du mår fint! Glad Känner igen hungern och tröttheten, hehe.

Det är nog viktigt att få i sig alla vitaminer och näringsämnen - speciellt nu när alla anlag bildas och cellerna delas.
    Har du klarat dig hittills så är jag övertygad om att du fortsätter göra det! Solig
    Ja precis, haha tur vi skriver om detta tog inte igår och nu hade jag glömt så nu ska jag bums ta en.. ville inte riktgit ta en när jag var bortbjuden på mat igår hos sambos bror :P 
    Novalie2013 skrev 2013-07-06 23:50:24 följande:
    Tunga dagar de blir med sol å värme uppe mot 30-35 grader i solen illamående ,yrsel å trött -_- jaja bara bita ihop .. Är ju en stund kvar om allt går som de ska då
    Oj har ni så varm? Eller är nu utomlands? :) 
    huldaskarin skrev 2013-07-07 07:42:50 följande:
    Hej! Jag fick ett stiligt plus den 2 juli och beräknad BF är den 10 mars. Har en som är född i november-11. Än så länge har jag bara lite växtvärk och svagt illamående men inget som stör 
    Välkommen :) 
    himla skrev 2013-07-07 08:21:15 följande:
    vakna upp första morgonen med vetskapen att vi är två som går upp ur sängen ... häftig känsla

Ja nästäppan är ju ingen höjdare, hade med dottern och nu med. :/ 
    Härligt att vakna och veta att man är 1 till :) Den känslan har inte riktigt fastnat än! :P 

• Hallonet
    huldaskarin skrev 2013-07-07 07:42:50 följande:
    Hej! Jag fick ett stiligt plus den 2 juli och beräknad BF är den 10 mars. Har en som är född i november-11. Än så länge har jag bara lite växtvärk och svagt illamående men inget som stör 
    Hej, grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower} Skriv in dig i bf-listan, vettja! Ska bara hitta och länka här.
    Dracarys skrev 2013-07-07 08:08:33 följande:
    Jag plussade i fredags, vilket ger BF 10 mars, men eftersom ungen ska ut 1-2 veckor i förväg så räknar jag med ca 1 mars tills jag får ett datum bokat. ^^

Jag har mått lite illa till och från senaste veckan, men det är inget som stör.
    Välkommen hit! Solig Planerat snitt? Skönt att veta mer säkert när det blir.  
    himla skrev 2013-07-07 08:21:15 följande:

Samma här, nästäppan alltså. Klev upp vid 05 och hämtade min saltlösning jag köpte förra året. Funkade ff bra. Vill inte använda nezeril osv för att slippa beroende men man måste ju andas för tusan, så jag tycker saltlösningen funkar ok! Vad mysigt sagt - att man är två som kliver upp. Så har jag inte tänkt. Glad

Mom14 slänger du in länken till bf-listan i trådstarten så nyanlända plussare lätt hittar och kan skriva in sig? Glad Och så kan en annan gå igenom listan med jämna mellanrum och må lite gott. ^_^

• anaconda

Åh vad ni skriver :) många som hittat hit!

Idag gick vi in i v5 (4+0) inga symptomer utom väldigt ömmande bröst vårtor och snorig endast på kvällen vid säng dax.

Hur har ni andra med symptomer?

Har ni berättat för nån?

Vi har redan berättar för hans/mina föräldrar 4 av våra bästa vänner och hans syster, eftersom de är sommar och vi har planerat kryssningar och en vecka i Finland (sambo är halv finsk så åker dit 1 vecka varje år) och i Finland dricks de mycket öl och bastar! Alla vet oxå att vi försökt i över ett år och alla blev jätte glada! Svärmor blev så glad att de kom massa glädje tårar!

Vi har beräknat 16 mars och vi är många som fyller i mars, sambons morfar 17 mars, jag 18 mars och sambo 21 mars, haha så hopppppppas plutt vill komma tidigare eller minst 1 vecka sen! Haha

• himla

mina två första barn var beräknade i september ... den ena kom i augusti och den andra i oktober... minsingen hade bf 18 mars å kom 1 mars ...som det ser ut nu så är det bf 4 mars så får se hur det blir där då... pappan fyller i februari såå kanske ett februari barn !

ååå jag kan inte släppa detta att jag faktiskt är gravid .. .vi har inte berättat för barnen ännu å vet inte när och hur vi ska berätta det .. j  

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • Hallonet
    anaconda skrev 2013-07-07 10:22:19 följande:
    Åh vad ni skriver :) många som hittat hit!

Idag gick vi in i v5 (4+0) inga symptomer utom väldigt ömmande bröst vårtor och snorig endast på kvällen vid säng dax.

Hur har ni andra med symptomer?

Har ni berättat för nån?

Vi har redan berättar för hans/mina föräldrar 4 av våra bästa vänner och hans syster, eftersom de är sommar och vi har planerat kryssningar och en vecka i Finland (sambo är halv finsk så åker dit 1 vecka varje år) och i Finland dricks de mycket öl och bastar! Alla vet oxå att vi försökt i över ett år och alla blev jätte glada! Svärmor blev så glad att de kom massa glädje tårar!

Vi har beräknat 16 mars och vi är många som fyller i mars, sambons morfar 17 mars, jag 18 mars och sambo 21 mars, haha så hopppppppas plutt vill komma tidigare eller minst 1 vecka sen! Haha
    Jag ligger en dag före dig! Och har beräknat 17 mars, är det inte skumt det där med tanke på hur lång cykel man har? Får väl se vad man landar på sen när man varit på kontroller. Oj, vad ni hunnit med att berätta. Jag vill inte göra det än... Jag vill vänta till RUL och det känns mysigt att ha en hemlis ihop med bara min man. Hjärta Men tids nog får ju folk veta! Så ni är oxå en marsfamilj, samma här. ALLA fyller i mars. Nästan lite fånigt att vi oxå landar där, när vi försökt så länge. Folk tror nog att vi planerat det, haha. Nästäppa vaknar jag med, lite jobbigt... Tycker nästan det är bland det värsta för jag får så svårt att sova då och sömn är ngt kroppen VERKLIGEN vill ha nu. 
    himla skrev 2013-07-07 11:07:52 följande:
    mina två första barn var beräknade i september ... den ena kom i augusti och den andra i oktober... minsingen hade bf 18 mars å kom 1 mars ...som det ser ut nu så är det bf 4 mars så får se hur det blir där då... pappan fyller i februari såå kanske ett februari barn !

ååå jag kan inte släppa detta att jag faktiskt är gravid .. .vi har inte berättat för barnen ännu å vet inte när och hur vi ska berätta det .. j  
    Hoppsan, där har inte datumen gjort ngn skillnad märker jag. Ni får nog räkna med upp till en månad tidigt för att hinna "klart" med allt. DU ÄR GRAVID!! Gravid Baby Solig
  • sweeet85
    anaconda skrev 2013-07-07 10:22:19 följande:
    Åh vad ni skriver :) många som hittat hit! Idag gick vi in i v5 (4+0) inga symptomer utom väldigt ömmande bröst vårtor och snorig endast på kvällen vid säng dax. Hur har ni andra med symptomer? Har ni berättat för nån? Vi har redan berättar för hans/mina föräldrar 4 av våra bästa vänner och hans syster, eftersom de är sommar och vi har planerat kryssningar och en vecka i Finland (sambo är halv finsk så åker dit 1 vecka varje år) och i Finland dricks de mycket öl och bastar! Alla vet oxå att vi försökt i över ett år och alla blev jätte glada! Svärmor blev så glad att de kom massa glädje tårar! Vi har beräknat 16 mars och vi är många som fyller i mars, sambons morfar 17 mars, jag 18 mars och sambo 21 mars, haha så hopppppppas plutt vill komma tidigare eller minst 1 vecka sen! Haha

Hej. Kan förstå att ni valt och berätta då ni ha saker inplanerade med familjen. Va roligt att dom blev så glada. Själv har jag bara berättat föe en kollega och två kompisar. Familjen väntar vi med ett tag till. Tänkt bjuda hem familjen på middag och låta dottern avslöja med en tröja där det står storasyster på. Mina symptom är ömma bröst, väldigt trött, springer på toa ofta. Och nu även börjat bli förskyld och lite illamående.
  • anaconda

Precis vi valde att berätta eftersom vi har så mycket planerat med både vänner och familj!

Idag är bim +1 och är överlycklig då mens inte verkar vilja komma vilket är bara bra! JAg hade en cykel på 27 dagar!

• Mom14
    Hallonet skrev 2013-07-07 09:58:56 följande:
    Hej, grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower} Skriv in dig i bf-listan, vettja! Ska bara hitta och länka här.

Välkommen hit! Solig Planerat snitt? Skönt att veta mer säkert när det blir.  
    Samma här, nästäppan alltså. Klev upp vid 05 och hämtade min saltlösning jag köpte förra året. Funkade ff bra. Vill inte använda nezeril osv för att slippa beroende men man måste ju andas för tusan, så jag tycker saltlösningen funkar ok! Vad mysigt sagt - att man är två som kliver upp. Så har jag inte tänkt. Glad

Mom14 slänger du in länken till bf-listan i trådstarten så nyanlända plussare lätt hittar och kan skriva in sig? Glad Och så kan en annan gå igenom listan med jämna mellanrum och må lite gott. ^_^

Fixat! :) 
Svar på tråden BF Mars 2014