• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Melody 88
    Novalie2013 skrev 2013-07-27 11:12:59 följande:
    Sj vet jag inte hur det ska gå med amning denna gång.... Försöker läsa lite om tvillingar å sånt men man kan ju inte läsa sig till allt... Gick ju hur bra som helst med dottern.. Inga problem.. Tog tag de första hon gjorde å åt som hon skulle, när jag böt till flaska gick allt från första stund oxå.. Men är inte lika säker när de blir två :-/
    ha en vi varsitt bröst, eller mata en åt gången, borde ju funka
  • Melody 88
    Melody 88 skrev 2013-07-27 17:03:11 följande:
    ha en vi varsitt bröst, eller mata en åt gången, borde ju funka
    alt pumpa så pappan får mata ena bäbisen
  • Novalie2013

Ja de är ju klart att de kanske skulle funka .. haha har ingen aning om vad som kommer bli bra men det lär ju märkas

• frukarlssonn

Min kompis fick tvillingar och hon ammade lite i början, började nog varva med ersättning ganska omgående och gick sedan över till ersätting helt. Känn efter vad som funkar bäst för dig och bebisarna

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Novalie2013

Ja de kommer jag göra,, men som det känns nu så känns ersättning väldigt enkelt men ska försöka göra mitt bästa.. Vet att de blev mer psykiskt efter 2 månader med dottern å efter de gav jag upp , å de va de bästa jag gjort på länge .. Hade helt plötsligt en tjej som vart nöjd, va glad å pigg.. Istället för de där smågnället hela tiden ..

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-07-27 17:27:16 följande:
    Ja de kommer jag göra,, men som det känns nu så känns ersättning väldigt enkelt men ska försöka göra mitt bästa.. Vet att de blev mer psykiskt efter 2 månader med dottern å efter de gav jag upp , å de va de bästa jag gjort på länge .. Hade helt plötsligt en tjej som vart nöjd, va glad å pigg.. Istället för de där smågnället hela tiden ..
    Ja jag tycker det är alla ggr mkt bättre att ge ersättning än att hålla på att kämpa sig blå ochmå psykiskt dåligt över amningen vilket många gör för att vi känner sådan press över att amma.
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-07-27 18:45:03 följande:
    Jo så är de ju tyvärr, men man gör så gott man kan iaf
    Absolut, man kan inte göra mer

Inatt hade jag sådana hemska nålstivk i livmodern! Har ju inte knt ett dyft hittills, men nu va det verkligen ordentliga hugg. Ngn mer som har det? Jag har ju inte haft molvärk alls utan känt liiite stick men inget mer.

Ngn som vet om man kan bleka håret som gravid? Ska ju gifta mig om två veckor och bestämde mig för att köra en helblekning för en gång skull i en gyllenblond ton, tills jag helt plötsligt kom på att jag är gravid Tungan ute
  • tjejhalmstad

Har ni andra berättat att ni är gravida för de närmsta? Funderar på att göra det idag när släkten kommer hit. Men är bara i v.9 (8+nått) I vilken vecka berättade ni? Har börjat tveka lite om ifall man ska vänta ändå till v.12-13..

• Novalie2013

Jag gifte mig förra året när jag hade dottern i magen, men jag beslöt att inte färga håret utan hittade istället löshår å förlängde i samma färg (är blond redan ) så det vart kanon .. Men det är ju delade budskap om såvida man ska eller inte färga.. Gör som du själv tycker ..

Jag har berättat för alla mina närmsta å dom har vetat i en vecka nu, dels för att jag kommer troligtvis bli rund om magen ganska snabbt (tvillingar).. Och för att jag mår illa konstant å spyr .. Kommer lite hur som helst under morgonen å dagen ... å dels om jag får missfall ( urs vill inte ens tänka den tanken) .. Så då vet dom redan varför man är nere å kanske kan hjälpa eller bara förstå varför man mår som man mår...

Svar på tråden BF Mars 2014