• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    Pixlar skrev 2013-07-26 17:04:31 följande:
    Usch, jag "glömde bort" att jag var gravid igår kväll och åt rostbiff! Ni vet sån där kallskuren man köper inplastad som är så förrädiskt god med potatissallad! Kom på mig själv efteråt att det kanske inte var så bra och har nu gått och oroat mig för missfall och fosterskador halva dagen.. Att man ska vara så fruktansvärt klantig! :(
    Är det olämpligt att äta? Så länge du inte känner dis sjuk behöver du nog inte oroa dig. Jag åt t.ex salami första tolv veckorna och hade ingen anig om att det ska va fryst tre dygn innan, och andra sidan tror jag att risken för listeria m.m är större efter v12, senare i graviditeten. Försök att inte oroa dig Risken är ändå liten och då ska det till att det finns bakterier i rostbiffen och det behöver det ju inte finnas alls!
    lills skrev 2013-07-26 16:59:55 följande:
    Kämpade hårt i 4 månader med amninge. En son som inte hade tid att amma, och dåligt med mjölk. Jättetrist tyckte jag. Visste att det kunde göra ont, men inte att det inte alltid fungerar:/ Tog typ 1v innan mjölken kom igång öht och då fick han ju lite extra ersättning under tiden...

Drömmer hemska drömmar hela tiden nu! sover urkasst. längtar nästan till den där hemska tröttheten kommer så man får sova lite;)
    Jag tycker upplysningen om vilka svårigheter det kan uppstå är under al kritik. Varför ska det förskönas?  Jag trodde det va ngt fel på mig som inte fick min dotter ta rätt grepp och att jag blödde och fick såriga bröst. Nä informationen är mkt dålig.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Afla

Har ammat båda barnen ca ett år, men har en mer lugn inställning till det nu. Har man möjlighet till att amma så är det väl bra, men om man inte har det så är ju ersättningarna som finns idag super-bra, så det funkar nog lika bra det. Så känner jag nu... Vilket känns rätt skönt, för med första barnet kände jag mig tvungen att amma, och då kändes det mest som en tung börda. Med andra barnet kändes det mer avslappnat när jag tänkte att går det inte så går det inte, så då kände jag inte av nån press

Ringde mvc idag, fick tid för inskrivning i september (!), i v 14... Men det finns väl ingen direkt anledning till att ha den tidigare, och börjar man må dåligt av nån anledning är det ju bara att ringa.

• himla

ang amning så gjorde jag en bröstreduktions operation när jag var yngre... och då första sonen inte orkade suga själv då han föddes en månad förtidigt å det knappt kom några droppar så valde jag tillsammans med bb att ge ersättning ... blev lika med dottern ... å ja självklart blev det lika till att börja med med tredje barnet.. men efter ett par dagar började jag få väldigt ont och börja läcka lite mjölk men då hade jag vant sonen med flaskan så då ville han inte ha bröstet ... så jag pumpa lite men det var så pass lite så jag sluta efter ett tag ... så ja tiden får utvisa hur det blir denna gången ... men antar att jag har flaska å ersättning redo !

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140304
  • Melody 88

Ja jag hoppas iaf jag kan amma mitt barn, jag vill verkligen amma för att det är det bästa för dom så dom får lite starkare immunförsvar, men skulle det absolut inte gå eller vara min grej är det ju tur att ersättning finns... Nu har jag börja få milt milt illamående efter middagen, idag fick jag det ett tag efter, men då funkar sea banden bra så det lägger sig grymt skönt faktiskt, men det är så lite att man inte stör sig, men går det göra något åt varför inte liksom...

• juliaannaeva

Ang. Operation och amning så är de jätte olika, jag hade massor med mjölk men den var som blask, innehöll inte tillräckligt så dottern skulle bli mätt. Men har en kompis som fått barn och också gjort den o hon har jätte bra mjölk och helammar! Så ska man amma så får man verkligen se till att äta massor så den blir innehållsrik! :)

• Disney78

Himla: är också bröst opererad ( stor reduktion -98)

Så mina två har fått de få droppar de har orkat suga ur. Dock har mina bröstvårtor lite svårare att stå ut så det är svårt att suga på dem...

Det har blivit kämpa med suga/pumpa/ersättning i början men sedan är det ersättning som gäller... För båda mina så jag gissar att nr 3 får det likadant om vi kommer ända dit.

• frukarlssonn
    Afla skrev 2013-07-26 20:26:30 följande:
    Har ammat båda barnen ca ett år, men har en mer lugn inställning till det nu. Har man möjlighet till att amma så är det väl bra, men om man inte har det så är ju ersättningarna som finns idag super-bra, så det funkar nog lika bra det. Så känner jag nu... Vilket känns rätt skönt, för med första barnet kände jag mig tvungen att amma, och då kändes det mest som en tung börda. Med andra barnet kändes det mer avslappnat när jag tänkte att går det inte så går det inte, så då kände jag inte av nån press

Ringde mvc idag, fick tid för inskrivning i september (!), i v 14... Men det finns väl ingen direkt anledning till att ha den tidigare, och börjar man må dåligt av nån anledning är det ju bara att ringa.
    Exakt så kände jag med, och att det funkade så mkt bättre än jag trodde med andra barnet va bara en bonus. Jag höll på med amningsnapp och skit första barnet och de va sååå bökigt, visst jättebr aatt det finns och det är underbart om man har såriga och ömma bröst. I början fick jag ont i bröstvårtorna med Freja med, och jag fick låna amningsnapp på BB men snabbt bestämde jag mig för att jag inte ville hålla på att kämpa mig blå med nappen igen utan funkar det inte utan skiter jag i amningen. Men det gick
  • frukarlssonn

Själv vägrade jag bröstet när jag va bebis så stackars mamma fick världens mjölkstockning och böld i bröstet och fick dränera ut mjölken så jag är uppvuxen på ersättning Solig Alltid varit väldigt frisk av mig, aldrig några allergier eller andra sjukdomar Men jag har nog haft tur och bara föddes med ett bra immunförsvar.

• Melody 88
    juliaannaeva skrev 2013-07-26 23:12:47 följande:
    Ang. Operation och amning så är de jätte olika, jag hade massor med mjölk men den var som blask, innehöll inte tillräckligt så dottern skulle bli mätt. Men har en kompis som fått barn och också gjort den o hon har jätte bra mjölk och helammar! Så ska man amma så får man verkligen se till att äta massor så den blir innehållsrik! :)
    Att det ska vara så olika, man får hoppas på det bästa.

• Novalie2013

Sj vet jag inte hur det ska gå med amning denna gång.... Försöker läsa lite om tvillingar å sånt men man kan ju inte läsa sig till allt... Gick ju hur bra som helst med dottern.. Inga problem.. Tog tag de första hon gjorde å åt som hon skulle, när jag böt till flaska gick allt från första stund oxå.. Men är inte lika säker när de blir två :-/

Svar på tråden BF Mars 2014