Pixlar skrev 2013-07-26 17:04:31 följande:
Usch, jag "glömde bort" att jag var gravid igår kväll och åt rostbiff! Ni vet sån där kallskuren man köper inplastad som är så förrädiskt god med potatissallad! Kom på mig själv efteråt att det kanske inte var så bra och har nu gått och oroat mig för missfall och fosterskador halva dagen.. Att man ska vara så fruktansvärt klantig! :(
Är det olämpligt att äta? Så länge du inte känner dis sjuk behöver du nog inte oroa dig. Jag åt t.ex salami första tolv veckorna och hade ingen anig om att det ska va fryst tre dygn innan, och andra sidan tror jag att risken för listeria m.m är större efter v12, senare i graviditeten. Försök att inte oroa dig

Risken är ändå liten och då ska det till att det finns bakterier i rostbiffen och det behöver det ju inte finnas alls!
lills skrev 2013-07-26 16:59:55 följande:
Kämpade hårt i 4 månader med amninge. En son som inte hade tid att amma, och dåligt med mjölk. Jättetrist tyckte jag. Visste att det kunde göra ont, men inte att det inte alltid fungerar:/ Tog typ 1v innan mjölken kom igång öht och då fick han ju lite extra ersättning under tiden...
Drömmer hemska drömmar hela tiden nu! sover urkasst. längtar nästan till den där hemska tröttheten kommer så man får sova lite;)
Jag tycker upplysningen om vilka svårigheter det kan uppstå är under al kritik. Varför ska det förskönas? Jag trodde det va ngt fel på mig som inte fick min dotter ta rätt grepp och att jag blödde och fick såriga bröst. Nä informationen är mkt dålig.