• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    lills skrev 2013-07-25 21:46:49 följande:
    Jag är toksvullen på em! Träffade min chef igår och tyckte hon stirrade på min mage! v6 liksom! vill ju hålla det hemligt lite till
    Jag hade turen att jag ff va mammaledig när jag blev gravid med andra barnet för det syntes jättetidigt! När jag berättade för några vänner i v11 så hade en av dem redan misstänkt haha. När jag sedan gick till jobbet va jag ändå i sjätte månaden, va så roligt för sist de såg mig va jag lika gravid, såg nog ut som jag ff väntade första barnet

Igår tryckte jag på brösten för skojs skull, och det kom mjölk Förvånad Vet inte om det hade jort det om jag tryckt innan jag blev gravid hlr, för jag vet sedan tidigare att det kommer bröstmjölk om man klämmer även efter man slutat amma. Men nu har jag ju inte ammat på 2 år!! ngn mer som har bröstmjölk redan?
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Melody 88
    Marinero skrev 2013-07-26 08:27:19 följande:
    Jag hade turen att jag ff va mammaledig när jag blev gravid med andra barnet för det syntes jättetidigt! När jag berättade för några vänner i v11 så hade en av dem redan misstänkt haha. När jag sedan gick till jobbet va jag ändå i sjätte månaden, va så roligt för sist de såg mig va jag lika gravid, såg nog ut som jag ff väntade första barnet

Igår tryckte jag på brösten för skojs skull, och det kom mjölk Förvånad Vet inte om det hade jort det om jag tryckt innan jag blev gravid hlr, för jag vet sedan tidigare att det kommer bröstmjölk om man klämmer även efter man slutat amma. Men nu har jag ju inte ammat på 2 år!! ngn mer som har bröstmjölk redan?
    Alltså jag gjorde en abort för snart 2 år sen, och min råmjölk i brösten försvann aldrig jag hade redan börja producera rå bröstmjölj i v 7, aborten gjorde jag en dag innan jag skulle gå in i v 8, och var riktigt jobbigt att ha kvar bröstµjölken, men det försvann i högra bröstet, men var kvar i vänstra så det är rå skummt. Får se när det börjar läka den här gången, då måste man ju köpa osköna BHAR med ammnings inlägg i, hatar uppfinningen BH finns inget oskönnare att ha på kroppen....
  • lills

Jag slutade amma för 7 månader sen men kan fortfarande trycka ut.

Förra graviditeten syntes inte magen alls förren i v20!

• Melody 88

dom säger ju att man ska amma upp till ett halvår sen del amma tills barnet är 2 år om man kan, men är antagligen inte nödvändigt, men är väl för att dom ska få starkare immunförsvar 

• juliaannaeva

Jag ammade bara min dotter i en månad för de funkade inte längre p.g.a. Magsäcks operation... Mjölken blev för fattig på
    Näring så hon blev aldrig nöjd. Men på mig kommer det också mjölk nu!

• Novalie2013

Jag har ju min dotter på 5 månader så jag har ju fortfarande kvar trots att jag slutade när hon va 2,5 månad. Så nå uppehåll emellan verkar det inte hunnit bli.. Men måste fråga är det fler som drömmer varje natt sjuka/normala/ konstiga drömmar ...? Jag drömmer varenda natt , vaknar å vet ibland inte om det va äkta eller inte.. Jag vet ju men det känns så äkta liksom.. Å att sen inte kunna sova ordentligt utan vakna flera gånger å drömma helt olika varje gång :-/ sjukt

• LilyHearts

asan jag vet att jag hade problem med megasvullenmage på kvällarna även innan graviditeten pga operationen vi har gjort. Nu är ingen undantag :)
    Precis alla mina byxor i garderoben är antingen för små eller stramar. Jag är rätt övertygad att det är pga allt jag har börjat smälla i mig med mina cravings. Jag måste seriöst börja gå längre promenader! 

Juliaannaeva: Är det vanligt att det är svårare att amma efter op? Jag har 4 killar sen innan jag opererade mig så allt känns nytt fast ändå inte denna gången.

Hoppas ni andra mår bra! Vi går mest här och njuter av sommarledigheten och hittar på små utflykter när vi orkar:)     

• frukarlssonn
    Melody 88 skrev 2013-07-26 09:17:32 följande:
    dom säger ju att man ska amma upp till ett halvår sen del amma tills barnet är 2 år om man kan, men är antagligen inte nödvändigt, men är väl för att dom ska få starkare immunförsvar 
    2 år? Oj, jag slutade amma båda barnen runt 7 månader.

Jag fick också mjölk ett bra atg efter avslutad amning.

Ang immunförsvaret så har jag hört att råmjölken är abs det viktigaste mjölken. Men givetvis är det bra att amma. Men vid andra barnet bestämde jag att funkar det inte så kommer jag inte kämpa mig blå som med första för det va så enormt psykiskt påfrestande och inte värt det. Men nu funkade det jättebra direkt, när Freja väl orkade suga själv. Hon föddes 3.5 veckor för tidigt så jag fick ligga inne minst 3 dgr med henne och varva med ersättning/bröstmjölk, och fick pumpa mkt eftersom hon inte orkade suga bröstet själv i början.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • lills

Kämpade hårt i 4 månader med amninge. En son som inte hade tid att amma, och dåligt med mjölk. Jättetrist tyckte jag. Visste att det kunde göra ont, men inte att det inte alltid fungerar:/ Tog typ 1v innan mjölken kom igång öht och då fick han ju lite extra ersättning under tiden...

Drömmer hemska drömmar hela tiden nu! sover urkasst. längtar nästan till den där hemska tröttheten kommer så man får sova lite;)

• Pixlar

Usch, jag "glömde bort" att jag var gravid igår kväll och åt rostbiff! Ni vet sån där kallskuren man köper inplastad som är så förrädiskt god med potatissallad! Kom på mig själv efteråt att det kanske inte var så bra och har nu gått och oroat mig för missfall och fosterskador halva dagen.. Att man ska vara så fruktansvärt klantig! :(

Svar på tråden BF Mars 2014