asan25 skrev 2013-07-25 08:44:55 följande:
Idag går jag in i vecka 9 och är hur lycklig som helst (det är tom kul att stryka kläder...

)
Jag har oroat mig jättemycket för missfall tidigare i min graviditet men har nu bestämt att så länge jag inte har ont eller blöder så ska jag inte lägga negativa tankar på min energi utan bara vara glad och ta en dag i taget. Det finns INGET som säger att just min graviditet ska sluta i missfall (även om jag har lite odds mot mig som tex ålder) men varför oroa sig för något jag ändå inte kan påverka?
Nej, nu ska jag njuta av att må illa, ha migrän varje dag, inte kunna känna stekos, vara trött jämt och kissa 1 gång/timman

, dvs mina symtom just nu. 2 arbetsdagar kvar innan semestern och exakt 1 vecka kvar till inskrivning.
Jag vet att det är svårt att inte tänka för mycket och att inte oroa sig men jag vill ge er alla en stor kram och säga att NJUT av dagen/helgen/veckan/livet som gravid och analysera inte symtom så mycket eftersom alla personer är olika, några har inga symtom alls men föder ändå ett välskapt barn och andra mår kass och så vidare. Symtom har inget med barnets mående att göra!
Kram!
Håller helt med. Jag nojade ihjäl mig första graviditeten, måttligt andra men nu med tredje nojar jag nästan inget! Lite oro finns ju en det har vi nog alla lite inom oss. Jag fick ett mf innan första barnet och hade även svårt att bli gravid då, det förvärrade såklart det hela.