• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Anka77

Hoppar in här 😄 plussade i helgen, bf 24/3 med barn nr 4. De andra är födda -02, -05 och -11 Lite illamående och växtvärk, annars inga symtom ännu

• stuvadvitkål

Anka 77 jag har med bf 24/3:)
    Varför vill ni göra kubtest? Ursäkta frågerna men vi är lite förvirrade i om vi ska höra det eller inte

• Melody 88
    Anka77 skrev 2013-07-23 20:20:09 följande:
    Hoppar in här 😄 plussade i helgen, bf 24/3 med barn nr 4. De andra är födda -02, -05 och -11 Lite illamående och växtvärk, annars inga symtom ännu
    Då har vi samma BF datum men allt sånt där kan ju ändras om man föder för tidigt eller går över vilket är vanligt, blir mitt första barn.  
  • mikaelah

Jag måste få fråga en sak, jag har kronisk magkatarr och vetekudden är guld värd på kvällarna. Vad jag läst runt har folk olika åsikter på huruvida det är bra/dåligt vid graviditet. Vad säger ni tjejer? Någon som vet vad bm säger?

• Disney78

Stuvadvitkål:

Jag blir 35 snart. Vi har barn med medfödda sjukdomar. En mer allvarlig än den andra. Får vi därför hög sannolikhet för någon av trisomierna så vill jag gå vidare med fvp/Mkp det som erbjuds.

Om vi nu ens kommer så långt i graviditeten. Vi får ta en dag i sänder och imorgon blir det inskrivning för vår del.

Några undrar varför vissa får inskrivningar tidigt. Jag funderade på om det inte kan vara några av oss sommar äldre eller har "tråkiga bagage" med oss på vägen som får det. Blodprovet vid kub kan ju tas från v9, sedan skall ultraljudet göras v 11-14 tror jag. Veckorna varierar lite beroende på vilket läns landstingsinfo man läser.

Så då bör man ju ha inskrivning innan dess så man kan räkna ut BF enligt Barnmorskan.

• 3längtan

Jag vet inte om det är så överallt men när jag väntade mitt förra barn fick jag en tidig inskrivning och det berodde på att det var semestertider. De flyttade tiderna lite tidigare/senare för många för att få till semestrar för personalen. Men det är klart att det kan finnas flera bidragande anledningar.

• lills

v6 och foglossning.... hoppas det håller sig på den nivån den är på nu.....

• Snowflakee
    lills skrev 2013-07-24 10:12:56 följande:
    v6 och foglossning.... hoppas det håller sig på den nivån den är på nu.....
    Har också känt av foglossning men har trott att det var en inbindning att det är för tidigt. Blev sjukskriven i v.20 förra graviditeten. Hoppas det inte blir lika illa som förra gången :( 
  • Novalie2013

Stuvadvitkål : jo de är skoj men de va länge sen som jag mådde så illa som nu.. Blir nog å försöka med postafen eller nått

Svar på tråden BF Mars 2014