• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • juliaannaeva

Lycka till, försök fokusera på skärmen o slappna av, vips så är de över även om det känns som en evighet man ligger där o blottar sig. När jag gjorde vul igår så va jag jätte nervös för vi har en manlig Gyn läkare som jag verkligen inte tycker om, han är otrevlig, hårdhänt och kan inte alls sätta sig in i en gravid kvinnas oro... Känns som om han tar allt med en klackspark... Men igår tänkte jag att eh jag biter ihop! O det gick bättre än vad jag trodde även om det fortfarande va väldigt obehagligt....

• Vim
    Malin8803 skrev 2013-08-01 07:00:48 följande:
    Det där kändes inte bättre o läsa :/.
    hur kan de visa plus om de redan e dött sen flera veckor tillbaka.? hade du symptomen kvar?
    men fick ingen äkta blödning. bara en liten liten liten rödbrun flytning i trosan. inget mer efter de än så länge.
    Jobbigt o gå ovetandes,men rädd att dom säger typ att man ska avvakta ändå o att man ändå inte får komma in osv. har läst massa som inte ens har fått komma in på ultraljud såhär tidigt. och vul vill jag inte göra.
    Jag vill inte göra dig mer lesdsen, men tänker att det är bättre att kolla upp nu och få veta svaret på en gång än att gå i flera veckor och vara orolig och sen få veta att det inte blir som man hoppas på. 
    Jag är en sån som inte har så mycket symptom vid graviditet men brösten växte och var tyngre och jag tyckte att jag kände mig gravid. Mina blödningar var mest ljusa (dvs färskt bblod). Det var mer de dagar jag jobbade och rörde på mig så sista veckorna var jag sjukskriven i väntan på UL. 
  • lills

Tycker vul är mindre obehagligt än gyn undersökningar;) Men då håller vi tummarna att ni använt upp all otur i år och bara har tur kvar;)

• Malin8803

Känner de med att vill kolla upp nu o inte vänta flera veckor. Klarar inte av att va såhär orolig.

Dom upptäckte i vecka 20 att han var gravt hjärnskadad, han hade fått för mycket vätska i huvet. Fick ta prover o fostervattens prov o en massa. Fick föda ut honom den 26 februari iår. En pojke.
    Men alla tester visade bra o så och att de inte e genetiskt. Så risken att de skulle hända igen e väldigt liten. Vi hade bara otur sa dom.
    Såklart man e orolig att de e fel denna gång med.

• yeenie

Lycka till idag Malin8803! Jag håller tummarna för att allt går bra.

• Novalie2013

Okej, urs det vill man inte va med om :-/ men tyvärr sånt som händer samtidigt som att det är skönt att dom numera kan hinna se en massa innan dom kommer ut... Men som sagt stort lycka till å hoppas på det bästa

• frukarlssonn
    Malin8803 skrev 2013-08-01 09:48:12 följande:
    Har varit hos min barnmorska o hon fixade en tid nu kl ett till gyn . Blir kanske vul ändå vet inte om jag klarar de. Men fått en tid iaf. Min barnmorska sa att de va vanligt plus att jag skulle egentligen ha min mens nu men kan inte utesluta nått. Bara gråter o gråter. Vill bara veta. Så får se kl ett.
    Lycka till, håller tummarna stenhårt {#emotions_dlg.flower}

Va hos bm nu och fått tid för inskrivning 5/9 och KUB 17/9!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Jessspaaa

Själv börjar jag må väldigt illa. Inget på morgonen på på dagen och kvällen . Tips? Mådde inte illa under min första graviditet.

Svar på tråden BF Mars 2014