• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Novalie2013

Har för mig att det kostar som ett vanligt läkarbesök ? Men jag är inte säker när det är bm som skickat dig..

• Novalie2013

Höfterna för mig ... En riktig plåga .. Svanken har jag inte haft ont i vad jag kan minnas men med dottern sista veckorna hade jag lite ont men de berodde ju på tyngden istället..

• yeenie
    elion skrev 2013-08-09 22:00:34 följande:
    Det är bara privat vul/ul som kostar va? Jag har ett inbokat via mvc och de sa inget om att det kostade.

Via mvc kostar det ingenting :)
  • IdaMaria85
    juliaannaeva skrev 2013-08-09 18:54:42 följande:
    Här hos oss så kan man göra vul hos en, o då kostar de bara 100 kr... Han går på landstinget o har gott om tider. Dock har han lite gammalmodiga maskiner men man ser i alla fall ett foster

Vad får ni andra betala som gör privat?

Jag går på en privat mödravård i kungsbacka. Kostar inte ett öre med någonting:)
  • Novalie2013

Konstigt att de är så olika vart man är å går nånstans ..men skönt å slippa betala hela tiden..

• IdaMaria85
    Novalie2013 skrev 2013-08-10 08:51:20 följande:
    Konstigt att de är så olika vart man är å går nånstans ..men skönt å slippa betala hela tiden..

Jag tycker det låter helt sjukt att man skall behöva betala för ultraljud...har aldrig hört det förut, trodde all mödravård i Sverige var kostnadsfri, privat eller inte..
  • Novalie2013

Här är de bara gratis om bm skickar en.. Annars så får du betala precis som ett läkarbesök :-/

• yeenie

Ja, det är verkligen olika beroende på var man bor. Fast jag tycker inte att det är sjukt att ultraljud kostar om man går privat. Mitt rul kommer inte att kosta men eftersom jag vill göra ett extra, utan någon egentlig medicinsk anledning, så får jag betala.

• Pixlar

Helt plötsligt känner jag inget illamående! Går in i v9 idag enligt min egen ägglossningsräkning och v10 imorgon enligt sista mens-räkningen. Även om det är skönt att slippa må illa så kan jag inte låta bli att bli orolig! Tänk om symtomen avtar för att jag håller på att få missfall? Vad konstig man blir av att vara gravid!

• Afla

Lycka till med bröllop idag, hoppas ni har haft en jättebra dag!!!

Har också funderingar på att göra ett ul, känner inte av denna graviditet lika mycket som de andra så jag är så orolig att det inte är som det ska.. När är det man kan göra vanligt ul, hur länge gör de vul?

Svar på tråden BF Mars 2014