• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Novalie2013

Men gu va tråkigt !! Pengar är ju alltid pengar som sagt.. Å tur att du läste först innan du tig tabletterna !!

• Mom14

Hej flickor Skrattande

Dagarna springer bara förbi, tyckte nyss jag fick in i vecka 10 men redan gått 1 vecka och imorgon går jag in i v.11 alltså ska det fortsätta såhär så kommer denna graviditet gå med väldig fart Förvånad 

Idag har jag vart extremt sugen på ett glas rött och en ciggarett (röker bara när jag dricker) så vart jobbigt nu när det är öltält och vännerna ska ut så blir man sugen, men unna mig lite färgnign och klippning av håret istället :)

Annars mår jag bra, foglossningarna har kommit tillbaka om jag anstränger mig för mycket och illamåendet har släppt lite. dock svårt att äta då de inte kommit igång efter allt illamående. :(

kram på från TS
    SKA bli bättre på att ta tid till lite famlijelivsprat :)  

• Novalie2013

Ja veckorna går fort mom14 å kram tillbaka

Nån mer än jag som har svårt för att orkar/finna inspiration/ lust osv till att ställa sig å laga mat ... Jag är hungrig men har ingen ork ingen matlust å blir bara trött av att tänka på att jag måste laga nått att äta.. Speciellt jobbigt är det på dagarna så jag är själv oxå.. När man ska få i sig nån slags lunch ... Hmm ..

• yeenie
    juliaannaeva skrev 2013-08-07 18:59:22 följande:
    Jag har inskrivning den 22! Känns som lång tid :(

För övrigt så är jag lite eller väldigt irriterad idag. Har järnbrist och dem ska testa o ge nog järn intravenöst, hade hämtat ut receptet o fått tid o allt, men läste igenom den där bipacksedeln i morse o där står det att det absolut inte få ges om man är gravid i månad 1-3 o de är ju jag.

Ringde då för att du dubbelkolla, även fast läkaren vet om graviditeten o hur långt jag är. Men först gav han klartecken men ringde tillbaka o sa att jag inte kunde ta de o han tyckte inte jag skulle ta de under hela grav. Känns så jävla surt, 880 kr kosta de där o jag kommer aldrig kunna använda de då, för se går ut januari -14 o jag har ju bf i mars!

Blir så irriterad!

Näää, det var ett väldigt allvarligt misstag av läkaren! Tycker verkligen att du borde kunna få pengarna tillbaka.
  • yeenie
    Mom14 skrev 2013-08-07 20:52:53 följande:
    Hej flickor 

Dagarna springer bara förbi, tyckte nyss jag fick in i vecka 10 men redan gått 1 vecka och imorgon går jag in i v.11 alltså ska det fortsätta såhär så kommer denna graviditet gå med väldig fart  

Idag har jag vart extremt sugen på ett glas rött och en ciggarett (röker bara när jag dricker) så vart jobbigt nu när det är öltält och vännerna ska ut så blir man sugen, men unna mig lite färgnign och klippning av håret istället :)

Annars mår jag bra, foglossningarna har kommit tillbaka om jag anstränger mig för mycket och illamåendet har släppt lite. dock svårt att äta då de inte kommit igång efter allt illamående. :(

kram på från TS

SKA bli bättre på att ta tid till lite famlijelivsprat :)  

Det lät inte helt fel heller. Att klippa och färga håret menar jag :) Ett glas rött låter himmelskt. Får köpa alkoholfritt. Någon som kan rekommendera något gott sådant?
  • 3längtan

De röda alkoholfria är tyvärr inget att ha. Smakar dålig saft. Wendel vita och Rosén är skaplig. Det har funnits blåbärsdryck som va jättebra. Och gillar man campari är San bitter ett bra alternativ. Oj! Låter som värsta alkisen..... men det är min 5: e graviditet. Har hunnit prova endel...

• Novalie2013

Man hinner pröva mycket när man har snart 5 barn sj så har jag druckit den alkoholfria Carlsberg ölen, och den vita mousserande champagnen chardonnay tror jag den heter .. Helt ok !

• stuvadvitkål
    Novalie2013 skrev 2013-08-07 22:53:03 följande:

Ja veckorna går fort mom14 smile1.gif å kram tillbaka smile1.gif

Nån mer än jag som har svårt för att orkar/finna inspiration/ lust osv till att ställa sig å laga mat ... Jag är hungrig men har ingen ork ingen matlust å blir bara trött av att tänka på att jag måste laga nått att äta.. Speciellt jobbigt är det på dagarna så jag är själv oxå.. När man ska få i sig nån slags lunch ... Hmm ..

Har inte heller lust o ork till något ligger mer än gärna på soffan i stort sett hela dagen, började nästan fundera på om ja blivit deprimerad så skönt o läsa att fler är som jag ;)
  • frukarlssonn
    stuvadvitkål skrev 2013-08-07 13:02:56 följande:
    Vecka 8 nu 7+1 o jag har hittat en vagn som jag vill haaa, gärna nu ;) haha kan tiden gå lite fortare så man kan komma på ul o få börja shoppa lite :D
    MM jag säger detsamma!! Ny el beg? Jag har ju två barn sedan innan och alla fått ny vagn, sålde min emmaljunga för 2 år sedan och trodde jag aldrig skulle ha fler. Men nu kommer vi köpa beg men det ska va fräscht, gärna en -11 eller -12:a
    Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden BF Mars 2014