• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Novalie2013

Vet oxå att de är ofarlig, men har oxå fått blödning efter sex så jag avstår oxå första tiden tur karln jobbar å e trött när han kommer hem så han inre hinner tänka på vad han missar haha

• Pixlar

Illamåendet håller i sig.. Och när jag inte mår illa så är jag så otroligt trött, sover säkert tre-fyra timmar varje dag mitt på dagen. Hade verkligen hoppats på att slippa det här den här grav, men tji fick jag. Känns många gånger värre än när jag väntade dottern. Tur att sambon är föräldraledig, även om han är ganska frustrerad just nu över att han nästan aldrig få avlastning av mig (hjälper inte att dottern har slutat sova middag på dagarna heller, det är hålligång hela dagarna). Han är samtidigt väldigt förstående dock, och det är klart han har rätt att bli lite frustrerad över situationen, det skulle jag också bli om situationen var omvänd.

På måndag börjar min semester, tur att vi inte har något speciellt planerat, men jag hoppas verkligen att jag hittar orken att göra några roliga grejer ändå!

Sorry för långt inlägg fullt av klagomål, behövde skriva av mig bara. Jag är samtidigt väldigt, väldigt lycklig, och längtar såååå till hösten nu (min favoritårstid) och sen självklart till våren!

• Novalie2013

Skönt att du skriver massa klagomål då vet man att man inte är ensam å de är väl just de tråden är till för.. Tankar å känslor !! Mådde mer illa imorse men hade dolk som jobbare här hos oss en stund på fm så jag gick annat å tänka på så just nu mår jag ganska bra.. Trots mitt besök på toa imorse hoppas att de håller i sig ett tag skönt å få må bra nån timme

• Pixlar

Skönt att du har fått må bra :) ja att ha annat att tänka på tror jag hjälper, och att försöka komma ut ur huset. Blir tyvärr inte mycket sånt för mig just nu då jag är så trött och fysiskt svag. Tror det har med illamåendet i kombination med mitt låga blodtryck att göra. Hade 90/50 när jag var hos läkaren för en vecka sen, och då hade jag inte ens vilat den där kvarten som man ska vila innan mätningen..

• Novalie2013

Oj, ja då va de lite lågt.. Har själv gått som en zombie ett tag nu . Så de kändes skönt med nån timmes uppehåll

• Mom14
    Novalie2013 skrev 2013-08-07 22:53:03 följande:
    Ja veckorna går fort mom14 å kram tillbaka

Nån mer än jag som har svårt för att orkar/finna inspiration/ lust osv till att ställa sig å laga mat ... Jag är hungrig men har ingen ork ingen matlust å blir bara trött av att tänka på att jag måste laga nått att äta.. Speciellt jobbigt är det på dagarna så jag är själv oxå.. När man ska få i sig nån slags lunch ... Hmm ..
    Ingen matlust här heller, dock måste jag ju laga mat till dottern så äter lite då med, men är såå lat på alla fronter nu. är ett under att jag orkar jobba. Tröttheten är väl som stör mest gissar jag. 
    yeenie skrev 2013-08-07 23:24:29 följande:

Det lät inte helt fel heller. Att klippa och färga håret menar jag :) Ett glas rött låter himmelskt. Får köpa alkoholfritt. Någon som kan rekommendera något gott sådant?
    Ne det var underbart :D 
    3längtan skrev 2013-08-08 06:19:52 följande:
    De röda alkoholfria är tyvärr inget att ha. Smakar dålig saft. Wendel vita och Rosén är skaplig. Det har funnits blåbärsdryck som va jättebra. Och gillar man campari är San bitter ett bra alternativ. Oj! Låter som värsta alkisen..... men det är min 5: e graviditet. Har hunnit prova endel...
    Okej ska testa mig fram :) när jag vänta dottern drack jag något slags vin eller vad det var minns ej? med jordgubbssmak och den älskade jag. dock fick jag sammandragningar av den (då jag drack den i slutet) så kunde ej dricka den :(

• yeenie
    Novalie2013 skrev 2013-08-08 08:59:36 följande:
    Ja de skulle stå blodblandad :-/ jäkla iPhone !! Ja det skulle va underbart å fixa hår å naglar men finns ju ingen tid eller ork här :-/
    Ja , jag hoppas jag får se två .. Jag hade en ganska stor blödning med dottern jag har nu å hon kom ju ut frisk iaf... De är iaf så jag försöker tänka trots att man självklart blir orolig ....
    Jag hade också en blödning med dottern, tror det var i vecka 11 eller något. Det gick ju bra med den graviditeten, men fy tusan vad orolig man blir Klart du ska få se dina två!
  • yeenie
    Marinero skrev 2013-08-08 08:48:10 följande:
    Jag har känt mig mkt orkeslös emellanåt. Så fort jag reser mig så känns det som jag är andfådd tilll tusen och INGEN lust till ngt. Turs ambon har semester med Men nu blir det full rulle, imorgon är det späckat schema inför lördagens bröllop. Docj inget överdrivet tack o lov då vi kommer ha en väldigt enkelt kalas efteråt och mina föräldrar kommer imorgon kvll så jag och mamma fixar allt i lokalen imorgon kväll

Igår besökte jag mitt nya jobb och nästa vecka blir det 100 % jobb direkt Tjänsten är eg bara på 60 % men eftersom skolorna har ff lov så har fritids öppet hela dagen. Kommer kännas MYCKET konstigt att åka till ett jobb varje dag!  Har ju jobbat veckovis på båt i 12 år Men underbart! Vill aldrig jobba som jag gjort innan och lämna barnen varannan vecka! Har ju som sagt älskat mitt jobb och gör det ff eg men jag älskar mina barn mer! Och så får jag och sambon mkt mer tid ihop plus att han kan hålla på med sitt innebandytränarjobb till 100 % igen

Samma här med orken. Helt orkeslös emellanåt. Och andfådd, redan! Hur ska det bli om 20 veckor? :-P

Det låter som en stor omställning för dig men jobbet. Hoppas att du kommer att trivas!
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-08 21:09:10 följande:

Samma här med orken. Helt orkeslös emellanåt. Och andfådd, redan! Hur ska det bli om 20 veckor? :-P

Det låter som en stor omställning för dig men jobbet. Hoppas att du kommer att trivas!
    Haha ja den tanken har slagit mig med Med F blev jag såhär runt v 20!

Ja det blir en stor omställning. Men underbart Jag hoppas också jag kommer trivas! Hade s bra kollegor på båten och är givetvis lite orolig för framtida kolegor men de säger att personalen där är vädigt tajta och god sammanhållning
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Novalie2013

Har haft de hela dagen nu ( blandat knappt synligt på pappret .. Igentligen är man väl dum som tittar hela tiden oxå... Men har tid hos bm på måndag å hoppas hon kan boka in mig på ul inom snar framtid ... Har inte haft speciellt ont eller så inte mer än vanligt å trött har jag varit som attan hela em .. Fick sova 1,5 Tim när karln kom hem . Annars hade jag sovit förlängde sedan ...

Svar på tråden BF Mars 2014