Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda
    sandratjejen skrev 2013-07-28 21:24:24 följande:
    Sorry missa de tillägget :( vet inte hur ja raderar bilden dock?
    ingen fara, Cool 
    asan25 skrev 2013-07-28 21:19:53 följande:
    Kan man radera det man skrivit? Någon som vet?
    nej man kan inte radera något, tror bara fl kan göra de.
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-28 22:04:14 följande:
    Imorgon klockan 9 ska jag till MVC.
    Jag är fortfarande ganska orolig för missfall. Eller att fostret ska vara dött i magen. Kan inte låta bli att läsa alla j*vla trådar här på familjeliv. Min man håller på att bli galen här hemma på mitt tjat. Men nu ska barnmorskan bli uttjatad istället imorgon.
    Frågade en av mina bästa vänner som har en dotter på 1.5 år om hon inte var rädd för att få missfall eller att något skulle få fel eller att få ett MA.
    Hon gjorde ultraljud i vecka 19 först & hon var lugn som en filbunke. Hon hade väl kollat lite efter blod i början men sen slappnade hon av.
    Önskar jag kunde få vara som henne.
    Min syster trodde hon bar gravid med 2:à barnet & allt var frid & fröjd. Skulle göra ett RUL i vecka 17. Då hade fostret dött i vecka 11. Hon & vi blev ju såklart helt förstörda. Så nu är jag orolig att få samma. Drömmer mardrömmar varje natt att min läkare gör ett VUL och inte hittar någonting. Det är ju så vanligt!!!
    Ska bli skönt att prata med BM imorgon. Och framförallt att få göra VUL om cirka 1 vecka.
    det kommer gå bra för dig. andas och prata med BM, håll oss informerade om hur de gick imorgon. Glad
    BF 16 Mars 2014 ❤
  • anaconda

Åh jag fick ett sånt sug efter nybakade kanelbullar så har stått och bakat sen typ 20, kan bara säga fyyyy faaaaaan vad gott de är med varm nybakad kanelbulle med ett stort glas mjölk :)

• anaconda

Så har nu varit på hälsosamtal dock va de ett gruppsamtal men de gick jätte bra! Imorgon väntas vul och nästa vecka är de inskrivning!

• anaconda

Så nu har vi gjort vårt första vul i världshistorien och allt gick bra!

Allt såg bra ut både med pyret och där h*n har börjat byggt bo ???? hjärtat slog fint och fort! Lägger in en bild i bildtråden, om nån vill kolla in pyret :)

• anaconda
    Emjelela skrev 2013-07-31 13:24:00 följande:

Vad roligt att jag hittade denna tråd:) Grattis till alls plussen!! Sj plussade den 7/7, hade då ont i brösten och molvärk, vilket iofs hade kunna vara mensvärk eftersom mensen skulle ha kommit den 5/7 men det var min magkänsla som sa mig att mensen inte skulle dyka upp. Så jag tog vovven på en promenad till Coop och köpte ett CBtest..... Det dök upp ett timglas som snurrade och snurrade och snurrade i ca 30 sek, nästa gång jag tittade på testet då lyste det ett plus på Stickan <3 känslan är nästan obeskrivlig :) sambon var inte hemma just då så jag tog ett kort på Stickan å skickade bilden till honom- han vart överlycklig :) var dock tvungen att gå till Ica för att köpa ett till och verkligen bekräfta- jo även dom två stickorna visade positivt ;)

Välkommen och grattis till ditt plus! Lägg gärna in dig i bf listan och du, glöm inte ta bilder sen (på allt som rör bebis) och lägg upp i vår bildtråd :)
  • anaconda

Ok tack victrix de va en helt underbar känsla när man såg hjärtat ticka så där!

Jag la in bilden via fl's nya app, konstigt att den blev så stor då :( men får försöka lägga in den igen från datan :)

Har tänkt länge att jag ska köpa en liten (A5 sida) bok som jag tänkte skriva lite då och då i under min graviditet! Nu har jag köpt en och vet inte hur jag ska börja, haha!

• anaconda

Grattis längtanefterliladig! Vet precis känslan och den kommer inte försvinna i första taget!

• anaconda
    flickflack skrev 2013-08-01 13:40:11 följande:

Tack victrix, ja nu kan jag vara lite lugnare....

Vad är Crl?

Crl är måttet på embryot, igår på mitt vul va de 13mm alltså är pyret 1,3 cm i magen. Vet inte vad normalt är för i v 7+4 men gynekologen sa att allt såg normalt ut!

Grattis till din säl :) hoppas du kan njuta lite nu av graviditeten! Jag har som du knappt en enda symptom och de är fullt normalt! Vi har inskrivning om en vecka 8/8 de kommer bli så spännande!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014