Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Hoppar in här om det är okej :)

Väntar efter 3 års försök med både missfall och utomhavandeskap i bakgrunden vårt efterlängtade mirakel barn.
    Va på Gyn för ca 1 vecka sen och fick se de lilla hjärta slå. Helt fantastiskt.

• Zobeideh

Den här gulekroppen finns nu i början och den blir sedan moderkakan har jag för mig dem snacka om när jag va på Gyn. Jag hade absolut ingen aning om va de va när han först snacka om de :-P

Här är man själv konstant trött. Kan sova upp mot 3 ggr per dag och är ändå lika trött.
    Känner oxå hunger hela tiden och äter jag inte får jag en extrem magknip och lätt illamående. Man e inte van vid att va så här hungrig hela tiden så nu gäller de att planera in på jobb med middag och allt haha

• Zobeideh

Den här oron känner jag hela tiden men de e bara för jag varit med om så mycket med både missfall och utomhavandeskap. Så jag kan knappt koppla av. Men man måste försöka vara glad för sin skull och inte tänka på de dåliga. Just nu försöker jag undvika allt där de står om missfall med mera. Vill bara vara glad för att äntligen känna denna lyckan.

• Zobeideh

E de någon som kan förklara va KUB test e för något? Har absolut ingen aning. :)

Imorgon sker i alla fall mitt första besök hos MVC. Spännande hihi det börjar trots allt kännas lite verkligt nu :)

• Zobeideh
    Saffron skrev 2013-08-07 20:48:22 följande:
    KUB är en undersökning som alla över 35 erbjuds ( och andra med, men de får själva stå för det i VGR). Ultraljud + blodprover ger en indikation på om det finns risk för kromosomrubbning såsom Downs Syndrom. Görs i v 8-14.
    Tack då har jag lite bättre koll på de nu =)
  • Zobeideh

Fantastico: har oxå nästäppa. Hur gör du använder du nässpray? Jag måste annars får jag ingen lift e helt igenbommad och har varit de sen början av graviditeten. Gillar inte att jag har gått på nässpray i snart 3 veckor.
    Blir inte av med de, men va ska man göra :-/

Min svärmor svärfar svägerska min mamma och min bästa vän vet om de. Dem är dem enda plus jobbet. Berättade för cheferna eftersom där e tunga lyft men nu vet hela jobb om de. Ryktet sprids snabbt där

• Zobeideh

Så irriterad just nu. Ringde Gyn för att kolla så jag kunde få en by tid till vul. Eftersom man varit med om så mycket. Men då tycker dem sånt e onödigt. Så dem vill inte bara boka in en tid om man inte har blödning. Hon tyckte jag skulle prata med hon på MVC som jag ska träffa idag. Så får se va hon säger.
    Men man blir irriterad att dem inte kan hjälpa en och försöka få en typ lugn.

• Zobeideh

Nä de vet jag att de inte bara delas ut. Men har man haft MA Och x tycker jag att dem kan hålla lite koll på en. Speciellt när de gått 3 år och bara problem har uppstått. Men nu får jag ta de som de e och njuta ch höra va BM säger

• Zobeideh

Nu kom jag precis från första besöket hos BM och känner mig mycket lugnare.
    Inskrivning 17 sep och då ska vi lyssna på hjärtljuden med.
    Känner mig mycket lugnare nu än va jag va innan skönt :) nu ska jag bara njuta

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014