Första barnet - BF Mars 2014
M4nda: jag känner som sig idag. Har haft ont typ från naveln och ner. Men inte en smärta som skrämmer mig. Men ändå obehaglig. Ska bli skönt att snart komma hem från jobb så man kan lägga sig i sängen
jobbig dag idag
M4nda: jag känner som sig idag. Har haft ont typ från naveln och ner. Men inte en smärta som skrämmer mig. Men ändå obehaglig. Ska bli skönt att snart komma hem från jobb så man kan lägga sig i sängen
jobbig dag idag
E de någon här som brukar få knip typ vid livmodern? Har haft de sen igår så ibland känns de precis som någon kniper mig rätt kraftigt men de varar inte länge. Känner ingen rädsla för den smärtan men man hade ändå kanske velat kolla de? Någon som varit med om samma? Kan ju vara för de hållet på att växa
Bubblan7901: ja mysigt :) synd att de samtidigt är obehagligt :(
Jobbigt att jobba men man får stå ut :)
Bubblan7901: haha här e de lika dant. Ena stunden kan jag och min sambo skoja helt plötsligt vänder mitt humör och man blir sur. Sen efter 5 min tänker man: va fan hände här haha
Ziiah: Gud vilken hemsk dröm :( Tur den inte stämde :)
Bara njut och släpp oron hur svårt det än är :)
De här med trötthet har jg med. Kan vakna på morgonen käkar frukost lägger mig i soffan och vips sover jag igen. Sen till lunch och middag e jag riktigt trött. Så när man väl jobbar e man riktigt trött då står man och kämpar med ögonen hehe. Och det r inte likt mig jag e annars alltid pigg och har aldrig kunnat sova middag
Symptomen börjar minska. Inte lika kraftigt längre brösten e ömma lite då och då.
Äter var tredje timme annars mår jag skit. Känner molvärk då och då mest när jag står upp
Så länge du inte blöder och inte har ont så njut hur svårt det än är. Prata med din BM och se om ni kan ta en tid där du får lyssna på hjärtljuden. De gjorde jag och vi ska lyssna vid inskrivningen.
Så njut! oavsett va ul bilden visar så e man lika orolig dagen efter. Man kommer va orolig tills barnet e ute. Kramar
Redan vecka 10 kan man höra men inget dem gör eftersom de finns risk att dem inte hittar de. Och då skrämmer dem bara upp en. Så dem brukar lyssna runt vecka 14 :)
Ziiah: om hon inte skulle hitta hjärtljuden får du nog komma in på ul :)
Jag e själv livrädd för att gå så länge jag ska ha inskrivning i vecka 15 enbart för vi ska lyssna på hjärtljuden då. Och jag e livrädd för att hon inte kommer hitta något. Men man får ta de som de kommer. Jag känner bara att de e dax för mig att äntligen va glad. :)
Men tycker absolut du ska prata med din BM om din oro ni kanske kan komma fram till något som kan dämpa den lite :)