Första barnet - BF Mars 2014
Victrix: helt förståeligt. Hoppas vi hörs snart igen
Victrix: helt förståeligt. Hoppas vi hörs snart igen
Här har de inte varit sån illamående. Jag e mer att jag e typ hungrig var tredje timme och äter jag inte så mår jag rent ut sagt piss. Och ibland när jag ska äta ex middag så kan tuggorna vända sig i munnen men måste få i mig mat så de lugnar sig.
Molvärk har jag lite då och då. Ibland känns de som mensen e på g. Brösten gör inte lika ont längre men de kommer imellanåt. Så det värsta har lugnat sig för mig. Rätt skönt.
Ziiah: jag tror de e för jag varit kraftig en gång i tiden och därför syns de lite mer som ex på mig. Jag känner folk som de inte synts på förrän vecka 18 typ så de e olika från person till person :)
Sen e de som längtanefterlilladig skriver att man e mer "uppsvälld" nu. :)
Enligt min BM hör man hjärtljud redan vecka 10 men de e inget dem vill göra eftersom de kan finnas chans till att dem inte hör de och då skrämmer dem bara upp en.
Så dem rekommenderar vecka 14 typ
Jag e 25 och här har det inte erbjudits någon kub :)
Längtanefterlilladig: åhhh Gud va häftigt :) hade oxå velat se de
men här e dem så tråkiga och vill inte ge en ny tid.
Egentligen tycker jag de e konstigt när man varit med om så mycket sen även när man varit barnlös i 3 år och även gått på utredning.
Där vi höll på med utredningen va på själva gynmottagningen där vi gjort alla vul oxå. Så dem vet precis allt va vi gått igenom. De tråkiga e att hi aldrig hade en "fast" läkare utan dem byta för det mesta. Riktigt irriterande.
Så jag hade i alla fall väntat mig att dem skulle ha någorlunda koll nu kanske inte varje vecka men typ ett då i veck 8 ex sen ett i veck tolv men dem "släppte" mig i vecka 7 efter vi såg första hjärtljudet. Dem sa bara nu behöver du inte komma förrän vecka 18. Tyvärr va man uppe i varv då efter man sett lilla miraklet så man tänkte sig inte för så jag sa bara okej. Men nu ångrar jag mig riktigt mycket och dem säger bara nej så länge jag inte har ont och blöder :-/
Jag har läst på både svenska & engelska sidor om ultraljud. Det är inte så bra. De har inte kunnat bevisa eller motbevisa skador på fostret. Men det utsätter fostret för stress.
Så jag ska avboka mitt ultraljud nästa vecka & skjuta upp det till jag är i vecka 12+3.
Sen ska jag bara göra ett RUL. Sen förhoppningsvis inget mer. Min läkare har aldrig sagt att det ska vara farligt. Men det är kanske onödigt att utsätta fostret för det i onödan. Dock har jag känt att det inte varit i onödan för jag har varit orolig.