Första barnet - BF Mars 2014
Ah där ser man. :) e du född i Iran eller du e född här i Sverige :)
Ah där ser man. :) e du född i Iran eller du e född här i Sverige :)
Lovely90: tror de blir bekvämare när jag vet att allt är bra. Så kommer nog börja så smått efter inskrivningen ska höra hjärtljuden då oxå. :)
Jo jag vet. Jag e skit löjlig. Många som tränar när dem e gravida. Blir nog att jag börjar med träningen efter jag kommer hem från semestern. För då är jag ändå i vecka 18-19 typ :)
Promenera gör jag mycket. Älskar att gå så de e ju positivt haha
Det är ingen att vara orolig över. Symtomen kommer och går.. Själv har jag inget mer än att ibland kan jag känna molvärk. Försök njuta istället. :)
MagdalenZ: på morgonen känner man sig tjock som du skriver på kvällen e min mage riktigt uppsvullen, hård och har denna runda form som du beskriver :)
E det någon av er som gått upp i vikt än? Själv har man ökat 5 kg :-/
Idag slog det mig. Kanske lite tidigt att tänka det än men min största rädsla är att få bristningar. Och så som jag ökar är jag rädd att få de.
Och va jag vet är det viktigt att smörja in sig. Är det någon som vet vilka krämer man ska använda? Och när? Vet att de kanske e tidigt men som sagt bra att förbereda. Tiden går trots allt rätt snabbt :P
Tackar för ert svar :)
Just nu kör jag på nivea så kanske ska byta ut de till tjockare. :)
Jag är hudterapeut och har bra tips mot bristningar. Det är helt rätt att det främst är vårt arv men bara genom att smörja så hjälper man huden en hel del på traven. Tänk på den som en torr disktrasa, är den fuktig så finns det lite mer spänst i den än en torr som lätt brister. En olja med små molekyler som kan tränga in och fukta på djupet är bra, typ Bio-oil (super olja mot lite allt möjligt) eller weledas olja för just växande magar.
Längtanefterlilladig. Vi går hos Karin, verkligen bra! Lycka till på inskrivningen:)
Är sååå lycklig. För att lugna mina nerver köpte jag en dopler. Jag och min andra halva satte oss i soffan för att lyssna hade inga förväntningar alls med tanke på de e så tidigt att göra de. Men vi hörde hjärtat direkt. Där kom en liten tår i ögat haha