• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Feminista
    carina87 skrev 2014-03-17 16:19:12 följande:

Igår fick jag en liten pojke :) vi som varit så säkra på att det skulle bli en tjej :) men han är fantastisk och jag känner ständigt "det är klart jag är mamma till en pojk! Något annat känns otänkbart" vi vet inte vad han ska heta än, men det kommer. I magen kallades han för Minion, men när vi pratat om förlossningen har vi kalkat honom för uglovoy divan, vilket betyder hörnsoffa på ryska. Varför vi valde ryska vet jag inte :)

Han vägde 3010 gram och var 47 cm lång. Han tog ca 9 timmar på sig att komma ut.

Grattis grattis grattis! Vad avundsjuk jag är!
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-17 15:16:39 följande:
    Va hos bm precis, bad om att få en undersökning för att få lite hum om vad som står på där nere!! Men bm typ vägrade för hon sa att hon inte kan säga om de är på g el inte utan bebis kommer när hon kommer, blev lite ledsen :( annars gick kontrollen bara bra, fick en ny sista tid 28 mars är då 40+6 alltså bf +7 och de gjorde mig sjukt deprimerad för vill inte gå över tiden alls! Ska försöka pröva mer med färdknäppen här hemma!!
    De verkar inte vara glada för att göra undersökningar barnmorskan. Kan ju trösta dig med att jag var på förlossningen idag & blev undersökt av en överläkare. Hon sa att man kan i princip gå från omogen till mogen & öppen livmodertapp på bara några timmar eller en/två dagar. Man kan också gå med öppen tapp i flera veckor innan förlossningen. Så det är inte säkert alls & går nästan inte att avgöra när bebisen kommer genom att känna.

Min slempropp gick i torsdags och det var tydligt en slempropp. Hittat delar av slempropp innan men i torsdags var det verkligen en äckel päcklig slempropp. Har också haft mensvärk/molvärk och tänkte att "nu har tappen mognat". Men icke sa nicke. Bara gått från 4 cm till 2 cm men annars oförändrad

SÅÅÅÅ segt, har BF på onsdag 19/3, räknar kallt med att han ska komma några dagar efter det :-P
  • Längtanefterlilladig

För oss vars datum har passerat eller börjar närma oss, det kan vara roligt att skriva ens symtom som man har just nu.

Jag kan börja

Är i vecka 39+4

Ont i ryggen
    Mer kissig
    Igår var jag på toa & gjorde nr 2, 6 ggr
    Vaknar tidigt på morgonen
    Super trött i kroppen
    Ilningar i musen, ont i fogarna speciellt blygdbenet
    Lite konstig känsla i kroppen, typ illamående/sjuk/förkyld
    Är väldigt varm
    Bebis är MYCKET aktiv
    Är hungrig hela hela tiden
    Är väldigt innesluten & vill gärna inte prata med folk, trött på alla som frågar om bebis kommit
    Slemproppen gick i torsdags
    MYCKET flytningar
    Svider lite när jag kissar
    Mensvärk/molvärk nattetid främst

• Prinsessan på ärten
    carina87 skrev 2014-03-17 16:19:12 följande:

Igår fick jag en liten pojke :) vi som varit så säkra på att det skulle bli en tjej :) men han är fantastisk och jag känner ständigt "det är klart jag är mamma till en pojk! Något annat känns otänkbart" vi vet inte vad han ska heta än, men det kommer. I magen kallades han för Minion, men när vi pratat om förlossningen har vi kalkat honom för uglovoy divan, vilket betyder hörnsoffa på ryska. Varför vi valde ryska vet jag inte :)

Han vägde 3010 gram och var 47 cm lång. Han tog ca 9 timmar på sig att komma ut.

Grattis!

Jag bar också helt säker på att jag skulle få en tjej... I mars...

Blev rätt förvånad på förlossningen när de sa att det var en pojke.

" va? Är ni säkra??"

Men som du säger, sen blir det världens självklarhet och jag kan inte ens föreställa mig ngt annat :)
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-17 17:10:21 följande:
    De verkar inte vara glada för att göra undersökningar barnmorskan. Kan ju trösta dig med att jag var på förlossningen idag & blev undersökt av en överläkare. Hon sa att man kan i princip gå från omogen till mogen & öppen livmodertapp på bara några timmar eller en/två dagar. Man kan också gå med öppen tapp i flera veckor innan förlossningen. Så det är inte säkert alls & går nästan inte att avgöra när bebisen kommer genom att känna.

Min slempropp gick i torsdags och det var tydligt en slempropp. Hittat delar av slempropp innan men i torsdags var det verkligen en äckel päcklig slempropp. Har också haft mensvärk/molvärk och tänkte att "nu har tappen mognat". Men icke sa nicke. Bara gått från 4 cm till 2 cm men annars oförändrad smile4.gif

SÅÅÅÅ segt, har BF på onsdag 19/3, räknar kallt med att han ska komma några dagar efter det :-P
    De va ju ungefär vad min bm sa, och att man inte ska pilla där alls eller ja inte mer än i onödan!

Vet inte om min slempropp släppt lite, fick som lite lite snor konsistens fast genomskinlig grej, knappt märkbart på pappret häromdagen!
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-17 19:02:01 följande:
    De va ju ungefär vad min bm sa, och att man inte ska pilla där alls eller ja inte mer än i onödan! Vet inte om min slempropp släppt lite, fick som lite lite snor konsistens fast genomskinlig grej, knappt märkbart på pappret häromdagen!

Var nog slemproppen. Helst ska den väl innehålla lite blod vad jag förstår för att livmodertappen ska vara på G att öppnas
  • anaconda

Inget blod eller nåt sånt alls :( får nog snällt vänta på ett april barn :(

Btw, nån som pratat med flowers??????? Hon har ju planerat snitt imorgon om jag inte minns helt fel!!

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-17 19:44:25 följande:
    Inget blod eller nåt sånt alls :( får nog snällt vänta på ett april barn :( Btw, nån som pratat med flowers??????? Hon har ju planerat snitt imorgon om jag inte minns helt fel!!

Äh det är ju långt kvar till April, mycket kan hända Pratade lite med flowers på facebook, ja hon ska göra kejsarsnitt imorgon stämmer bra
  • Sopp

Grattis till er som fått barn nu! Själv vaknade jag efter en lång eftermiddagslur och hade problem att se på ena ögat. Pratade med förlossningen efter en stund då det inte gav med sig och åkte in för en kontroll - Såklart var allt bra (vilket man vill, samtidigt som man känner sig dum som sitter där) - Såg även flera par gå runt med små håriga bollar i bb-vagnar, blev väldigt avundsjuk =)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014