• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2014-03-19 07:02:10 följande:

Jag har också en extremt aktiv bäbis har jag tyckt. Hen har sina lugna stunder också men har under hela graviditeten, speciellt nu i slutet, rört sig både mkt, länge och ofta dygnet runt. Jag behöver aldrig hinna bli orolig för att det är lugnt där inne innan det är igång igen.
    Och precis som Sopp skriver så känner sambon även rörelser när han tar på magen när jag själv inte tycker att det rör sig. Så hen rör sig nog en del även när jag själv inte märker det dessutom.
    Jag har sen jag började känna rörelser i typ v 17. sagt att vi har en extremt aktiv bebis som antingen inte kommer sova en blund när hen är ute, eller så rör den sig bara mkt när den sover också. För långa lugna stunder har jag inte =)
    Herre gud vilken kontrast det kommer bli när bäbis är född. Från att alltid ha nått som rör sig i magen till att det inte känns längre. Det kommer vara så TOMT!

Skönt att jag inte är ensam med en aktiv bebbe.
    Men jag har gjort en liten studie här på FL samt en egen studie bland släkt/vänner.
    Jag har frågat alla hur deras bebis var i magen (aktiv, ganska aktiv eller lugn) och sen frågat hur dem var som nyfödda/bebisar och lite större barn. Och förvånansvärt många svarar samma sak. Sjövild i magen=lugn utanför & tvärtom. Det är ju knappast något vetenskapligt bevisat men lite roligt att många svarar samma.

Så det behöver inte betyda sömnlösa nätter för oss Heene
  • Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-19 10:21:51 följande:
    Skönt att jag inte är ensam med en aktiv bebbe.
    Men jag har gjort en liten studie här på FL samt en egen studie bland släkt/vänner.
    Jag har frågat alla hur deras bebis var i magen (aktiv, ganska aktiv eller lugn) och sen frågat hur dem var som nyfödda/bebisar och lite större barn. Och förvånansvärt många svarar samma sak. Sjövild i magen=lugn utanför & tvärtom. Det är ju knappast något vetenskapligt bevisat men lite roligt att många svarar samma.

Så det behöver inte betyda sömnlösa nätter för oss Heene

Det var skönt att höra! inte för att jag vart direkt orolig men ändå =)
    Snart får vi se hur våra passar in i den studien också =)

• Längtanefterlilladig

Ja vi får snart veta. Har inte upplevt det så jobbigt innan när alla frågar om hur det går. Men nu är det rätt jobbigt. Min man kan inte ens ringa sin mamma utan att hennes första fråga är "åker ni in till förlossningen nu?". Alla kompisar frågar & min mamma & mina syskon. De bryr ju sig. Det är härligt. Men på något konstigt vis känner JAG mig misslyckad som inte föder innan BF eller samma dag. Har BF idag. Men eftersom vi farit in & ut på förlossningen nu i tre veckor för eventuell igångsättning så känns det som jag gått över tre veckor. Jag har inte ens fått en enda förvärk. Ska det bara börja helt plötsligt? Känns otippat. HATAR ovisshet, vill veta tid & dag när han kommer. Och det är SÅÅÅÅ tråkigt att gå hemma & vänta. Ja ni alla här inne vet ju hur det känns.

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-18 21:19:23 följande:
    Är det någon mer än jag som har en EXTREMT aktiv bebis i magen? Han knör, rullar med knäna, vänder från sida till sida, stångas med fötter & trycker ner med huvudet. Han har hållt på nästan hela min vakna tid nu i minst 1 vecka. Mest idag. Hållt på konstant sedan 15.30. Gör ONT!!! Gjort två CTG som visade på normal bebis men han hade aktiv period sa dem, pulsen var rätt hög.
    Förut höll min på hela dagarna, nu har den bytt så håller på hela nätterna kan knappt sova längre för nu trycker det i underlivet eftersom den ligger så långt ner. Blir helt galen på den!! Är t.o.m öm i magen och vid revbenen för att den sparkar och knör så jäkla mycket!!
  • MagdalenaZ

Längtan och Lovley: Hur är det för er med ingångsättning? Något planerat ännu?

Längtan: Jag vet hur det är.. jag har inte heller något konkret som visar början på förlossning.. Gillar inte ovissheten ! BF -4 idag

Men är det någon av er som är SJUKT trött? Jag kan sova till och från i 11 h och vakna och ändå vara trött... :(

• Tinapina

Längtan. Intressant observation. När jag tänker på det så va lillan ganska lugn i magen men hon har varit allt annat än lugn utanför;) idag är hon 7 veckor och de sista 3 nätterna har varit bra annars har det varit mer eller mindre kaos mest hela tiden.

Lycka till och hoppas snart det är skarp läge för er!

• jesspett

Jag har bf imorgon, har inga direkta känningar utan mår nog oförskämt bra så jag ska inte klaga. Apropå att vara trött så har jag hamnat i extrem trötthet några gånger de senaste veckorna, dock tror jag det har att göra med lågt järnvärde. Vet inte säkert då min bm inte direkt kollat det varje gång men jag upplever iaf att jag blir lite piggare när jag börjar äta järntabletterna igen. Slarvar en del med dem nu i slutet. 

Pratade nyss med en vän som fick sin första för ett år sen lite drygt. Hon hade inga förkänningar öht utan plötsligt satte det hela igång. Känns lite lovande, men jag försöker fokusera på lamningen som ska börja nästa vecka istället. Så har man ngt att tänka på o förbereda inför iaf! =)

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2014-03-19 12:41:22 följande:
    Längtan och Lovley: Hur är det för er med ingångsättning? Något planerat ännu? Längtan: Jag vet hur det är.. jag har inte heller något konkret som visar början på förlossning.. Gillar inte ovissheten ! BF -4 idag Men är det någon av er som är SJUKT trött? Jag kan sova till och från i 11 h och vakna och ändå vara trött... :(

Jag ska på koll igen på måndag. Vet inte vad som händer då. Men om tappen inte är mogen ska jag få göra ett ultraljud & kolla att allt är bra med bebben. Sen får vi väl bestämma utifrån det. Vill ju helst att kroppen sätter igång av sig själv. Jag är också jätte trött. Trött både morgon & kväll & natt. Men vaknar rätt tidigt. Hela kroppen är slö & jag har ingen energi till något
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-03-19 13:13:19 följande:
    Längtan. Intressant observation. När jag tänker på det så va lillan ganska lugn i magen men hon har varit allt annat än lugn utanför;) idag är hon 7 veckor och de sista 3 nätterna har varit bra annars har det varit mer eller mindre kaos mest hela tiden. Lycka till och hoppas snart det är skarp läge för er!

Är hon redan 7 veckor? Jesus va tiden gått fort! Vad heter hon? Intressant att den teorin stämde på din lilla tjej med. U dra egentligen varför det är så. Vad säger din stora tjej om storasyster rollen?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014