• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-17 17:57:55 följande:
    För oss vars datum har passerat eller börjar närma oss, det kan vara roligt att skriva ens symtom som man har just nu.

Jag kan börja

Är i vecka 39+4

Ont i ryggen
    Mer kissig
    Igår var jag på toa & gjorde nr 2, 6 ggr
    Vaknar tidigt på morgonen
    Super trött i kroppen
    Ilningar i musen, ont i fogarna speciellt blygdbenet
    Lite konstig känsla i kroppen, typ illamående/sjuk/förkyld
    Är väldigt varm
    Bebis är MYCKET aktiv
    Är hungrig hela hela tiden
    Är väldigt innesluten & vill gärna inte prata med folk, trött på alla som frågar om bebis kommit
    Slemproppen gick i torsdags
    MYCKET flytningar
    Svider lite när jag kissar
    Mensvärk/molvärk nattetid främst
    Jag har egentligen bara ont i snippan / ilningar
    Ilningar ut mot benen
    Svettas
    Mensvärk/molvärk oregelbundet 24 h / dygn

Men då får vi hoppas att bebis kommer snart!! :D
  • Längtanefterlilladig
    Sopp skrev 2014-03-17 20:52:34 följande:
    Grattis till er som fått barn nu! Själv vaknade jag efter en lång eftermiddagslur och hade problem att se på ena ögat. Pratade med förlossningen efter en stund då det inte gav med sig och åkte in för en kontroll - Såklart var allt bra (vilket man vill, samtidigt som man känner sig dum som sitter där) - Såg även flera par gå runt med små håriga bollar i bb-vagnar, blev väldigt avundsjuk =)

Skönt att ögat var bra, eller att det inte var symtom på något dåligt. Men vet vad du menar. Man vill inte vara "normal" nu. Man vill in på förlossningen & få symtom. När vi var på förlossningen idag så började massa larmsignaler ljuda & sköterskor sprang fram & tillbaka. Och snart hörde man bebisskrik Fick då höra sen att tre bebisar kommit ut nästan samtidigt.
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2014-03-17 21:27:27 följande:
    Jag har egentligen bara ont i snippan / ilningar Ilningar ut mot benen Svettas Mensvärk/molvärk oregelbundet 24 h / dygn Men då får vi hoppas att bebis kommer snart!! :D

Ilningar är bra för då ligger bebisen långt ner med huvudet. Mensvärk är också bra då livmoder tränar inför förlossningen
  • xStellax
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-17 17:57:55 följande:
    För oss vars datum har passerat eller börjar närma oss, det kan vara roligt att skriva ens symtom som man har just nu.

Jag kan börja

Är i vecka 39+4

Ont i ryggen
    Mer kissig
    Igår var jag på toa & gjorde nr 2, 6 ggr
    Vaknar tidigt på morgonen
    Super trött i kroppen
    Ilningar i musen, ont i fogarna speciellt blygdbenet
    Lite konstig känsla i kroppen, typ illamående/sjuk/förkyld
    Är väldigt varm
    Bebis är MYCKET aktiv
    Är hungrig hela hela tiden
    Är väldigt innesluten & vill gärna inte prata med folk, trött på alla som frågar om bebis kommit
    Slemproppen gick i torsdags
    MYCKET flytningar
    Svider lite när jag kissar
    Mensvärk/molvärk nattetid främst
    Väldigt mycket som stämmer in på mig med!

Vaknar tidigt på morgonen/eller mitt i natten
    Uppe och kissar ungefär 1 gång i timmen
    Ilningar och lite smärta i de "nedre regionerna"
    Upptäckte vad jag tror är en hemorrojd i går (amen hjälp vad ont! som tur är lite bättre i dag)
    Varm och väääldigt svullen. Väldigt svårt att komma i mina skor.
    Hungrig hela tiden kombinerat med inslag av illamående
    Halsbränna
    Mensliknande smärta i korta omgångar dock väldigt oregelbundet. Kanske 10 ggr per dygn ( åh hoppas det är någon form av förvärkar)
    Osocial.. orkar inte umgås så mycket just nu och mitt huvud har fullt upp av att tänka på födsel, barn, framtid och hur allt ska bli.
    Drömmer väldigt mycket om förlossningar och bebis

Dessutom känner jag min väldigt kluven inför förlossningen. Ena sekunden känns det lugnt och tryggt att det kommer gå bra, och nästa sekund börjar jag tänka på att "hemskt" som kan hända.... ahh... vill bara att det ska sätta i gång.

5 dagar kvar till BF och enligt BM mår lilltjejen så bra därinne.
  • Ziiah

Kan någon vara snäll och lägga till mig i fb-gruppen? Sia Rundqvist heter jag på fb.

• Emelie e

4 dagar kvar till bf idag, mår ganska bra. Upplever olika symptom såsom trötthet, ont i fötter och rygg, illamående, kissar ofta, karpaltunnelsyndrom i båda händerna som gör ont, tungt att gå, andfådd, mensvärk, ilningar i underlivet,  mycket flytningar...

Nu längtar jag till förlossningen väldigt mycket, vill bara träffa vår bebis :)

• anaconda

Idag har jag farit(? Är de äns ett ord) omkring, hade beställt vin på bolaget som kom idag, handlat sista på affären till fl (godis,dricka, kex mm) sen hämtade jag en tårta! Fyller 27 år idag och har inte några känningar att de är mer på g än tidigare, dock är bebis väääääldigt lugn och sansad idag i magen så hon kanske sover ut ordentligt för att att komma SNAAART! *hoppas*

Nu blir de städning inför gästerna som tänkte dyka upp och äta tårta senare!

Energin är på topp idag känner jag plus att jag sovit sjukt bra i natt och de va längesen!!

• Hallonpaj88
    anaconda skrev 2014-03-18 13:04:09 följande:

Idag har jag farit(? Är de äns ett ord) omkring, hade beställt vin på bolaget som kom idag, handlat sista på affären till fl (godis,dricka, kex mm) sen hämtade jag en tårta! Fyller 27 år idag och har inte några känningar att de är mer på g än tidigare, dock är bebis väääääldigt lugn och sansad idag i magen så hon kanske sover ut ordentligt för att att komma SNAAART! *hoppas*

Energin är på topp idag känner jag plus att jag sovit sjukt bra i natt och de va längesen!!

Grattis! :)
  • MagdalenaZ

Nämen! Grattis på födelsedagen då! :D Hoppas du får en riktig present idag då!
  • Längtanefterlilladig
    Idag har jag farit(? Är de äns ett ord) omkring, hade beställt vin på bolaget som kom idag, handlat sista på affären till fl (godis,dricka, kex mm) sen hämtade jag en tårta! Fyller 27 år idag och har inte några känningar att de är mer på g än tidigare, dock är bebis väääääldigt lugn och sansad idag i magen så hon kanske sover ut ordentligt för att att komma SNAAART! *hoppas* Nu blir de städning inför gästerna som tänkte dyka upp och äta tårta senare! Energin är på topp idag känner jag plus att jag sovit sjukt bra i natt och de va längesen!!

Grattis grattis
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014