• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Stort grattis anaconda på din födelsedag

Har inte hört något från flowers mer än att hon skrev att de bara va några timmar kvar :)

• Heene
    Prinsessan på ärten skrev 2014-03-18 18:35:30 följande:
    Hur hittar jag Facebookgruppen?

Den går inte att hitta då den är hemlig. du måste bli vän med nån av oss som är med i gruppen så kan du bli tillagd.

Lägg till mig, Helena Enegren, så kan jag lägga till dig =)

• Prinsessan på ärten
    Heene skrev 2014-03-18 19:18:45 följande:

Den går inte att hitta då den är hemlig. du måste bli vän med nån av oss som är med i gruppen så kan du bli tillagd.

Lägg till mig, Helena Enegren, så kan jag lägga till dig =)

Vänförfrågan skickad :)
  • anaconda

Tinapina du är accepterad för ett tag sedan! Kolla efter nåt som heter mina grupper så borde den finnas där :)

• Längtanefterlilladig

Är det någon mer än jag som har en EXTREMT aktiv bebis i magen? Han knör, rullar med knäna, vänder från sida till sida, stångas med fötter & trycker ner med huvudet. Han har hållt på nästan hela min vakna tid nu i minst 1 vecka. Mest idag. Hållt på konstant sedan 15.30. Gör ONT!!! Gjort två CTG som visade på normal bebis men han hade aktiv period sa dem, pulsen var rätt hög.

• Sopp
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-18 21:19:23 följande:
    Är det någon mer än jag som har en EXTREMT aktiv bebis i magen? Han knör, rullar med knäna, vänder från sida till sida, stångas med fötter & trycker ner med huvudet. Han har hållt på nästan hela min vakna tid nu i minst 1 vecka. Mest idag. Hållt på konstant sedan 15.30. Gör ONT!!! Gjort två CTG som visade på normal bebis men han hade aktiv period sa dem, pulsen var rätt hög.
    Inte jag, upplever min som väldigt lugn men då tror jag att jag inte känner alla rörelser där inne (både BM och min sambo säger sig känna honom röra sig där inne när de rör vid min mage trots att jag själv inte märkt något) - Men det är väl skönt att han ger sig till känna kontinuerligt? =)
  • Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-18 21:19:23 följande:

Jag har också en extremt aktiv bäbis har jag tyckt. Hen har sina lugna stunder också men har under hela graviditeten, speciellt nu i slutet, rört sig både mkt, länge och ofta dygnet runt. Jag behöver aldrig hinna bli orolig för att det är lugnt där inne innan det är igång igen.
    Och precis som Sopp skriver så känner sambon även rörelser när han tar på magen när jag själv inte tycker att det rör sig. Så hen rör sig nog en del även när jag själv inte märker det dessutom.
    Jag har sen jag började känna rörelser i typ v 17. sagt att vi har en extremt aktiv bebis som antingen inte kommer sova en blund när hen är ute, eller så rör den sig bara mkt när den sover också. För långa lugna stunder har jag inte =)
    Herre gud vilken kontrast det kommer bli när bäbis är född. Från att alltid ha nått som rör sig i magen till att det inte känns längre. Det kommer vara så TOMT!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014