• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    jesspett skrev 2014-03-19 13:32:07 följande:
    Jag har bf imorgon, har inga direkta känningar utan mår nog oförskämt bra så jag ska inte klaga. Apropå att vara trött så har jag hamnat i extrem trötthet några gånger de senaste veckorna, dock tror jag det har att göra med lågt järnvärde. Vet inte säkert då min bm inte direkt kollat det varje gång men jag upplever iaf att jag blir lite piggare när jag börjar äta järntabletterna igen. Slarvar en del med dem nu i slutet.  Pratade nyss med en vän som fick sin första för ett år sen lite drygt. Hon hade inga förkänningar öht utan plötsligt satte det hela igång. Känns lite lovande, men jag försöker fokusera på lamningen som ska börja nästa vecka istället. Så har man ngt att tänka på o förbereda inför iaf! =)

Verkar vara många som förlossningen startar helt oväntat för. Det känns bara så konstigt att det kan komma helt plötsligt. Min syster har 2 barn & båda förlossningarna började med sammandragningar som blev starkare & starkare. Min mammas tre förlossningar började likadant fast slemproppen gick först. Man brukar föda ungefär samma som sin mamma om man ska tro det jag läst.
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-19 16:44:05 följande:
    Jaaa bra!! Då är ni inne i den privata gruppen!

Ska vi skriva där istället nu eller väntar vi tills alla fått bebis?
  • anaconda

Just den tråden är bara för bebisar som är födda! Vet inte vas ni vill ha för trådar :) gjorde en som heter amning/matning hittar ni den oxå?

• Längtanefterlilladig

Tittar på kunskapskanalen & ett program som heter "så skapas en människa". De säger att en kvinna förbränner en viss mängd energi när hon är gravid & i slutet av en graviditet så kan inte kvinnan äta så mycket som barnet kräver. Barnet förbränner mer energi än mamman kan ge det. Så därför kommer barnet ut efter 9 månader. Då tänker ju jag att om jag äter mindre så kommer barnet ut fortare :-P Undra om detta stämt på er som fått barn. Att ni ätit mindre eller rört er extra mycket innan förlossningen startade?

• tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-19 21:34:08 följande:

Tittar på kunskapskanalen & ett program som heter "så skapas en människa". De säger att en kvinna förbränner en viss mängd energi när hon är gravid & i slutet av en graviditet så kan inte kvinnan äta så mycket som barnet kräver. Barnet förbränner mer energi än mamman kan ge det. Så därför kommer barnet ut efter 9 månader. Då tänker ju jag att om jag äter mindre så kommer barnet ut fortare :-P Undra om detta stämt på er som fått barn. Att ni ätit mindre eller rört er extra mycket innan förlossningen startade?

Jag åt nog precis lika mycket, kanske mer t.o.m. då jag tryckte i mig en massa glass varje dag. Hihi. Crejving sista veckan! Rörde väl inte på mig särskilt mkt heller.

Jag fick göra en hinnsvepning, slemmis släppte i omgångar, hade lite färdknäppen och på så vis gick vattnet tror jag :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014