• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Jag var öppen 2 cm hos bm i tisdags. Hon gjorde en hinnsvepning och igår gick slemproppen. Hela dagen igår hade jag förvärkar/sammandragningar och var säker på att något skulle hända inatt, men INTE då... Idag känns allt som vanligt igen... Bf +8 idag och bebis har slagit läger för alltid misstänker jag!

• TomMon
    Emelie e skrev 2014-03-20 16:27:35 följande:
    Tryck på skatteuträkning och klicka på knappen "nästa" så står det hur mycket du får tillbaka :)
    Tack! Ska testa!
  • TomMon

Hittar inte rubriken "Skatteuträkning" någonstans. Hittar typ bara inkomstdeklaration 1, skattekonto osv...

• Sopp
    TomMon skrev 2014-03-20 18:04:30 följande:
    Hittar inte rubriken "Skatteuträkning" någonstans. Hittar typ bara inkomstdeklaration 1, skattekonto osv...
    Du måste logga in först via bankid på Inkomstdeklaration 1, SEN kommer du till din sida där det finns en flik som heter Skatteuträkning
  • TomMon
    Sopp skrev 2014-03-20 18:10:09 följande:
    Du måste logga in först via bankid på Inkomstdeklaration 1, SEN kommer du till din sida där det finns en flik som heter Skatteuträkning
    Jaaa, jag lyckades!! Tack! Det var verkligen inte tydligt på deras hemsida, eller så är jag lite trög. Skyller på hormonerna, haha! :D
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-03-20 18:01:02 följande:
    Jag var öppen 2 cm hos bm i tisdags. Hon gjorde en hinnsvepning och igår gick slemproppen. Hela dagen igår hade jag förvärkar/sammandragningar och var säker på att något skulle hända inatt, men INTE då... Idag känns allt som vanligt igen... Bf +8 idag och bebis har slagit läger för alltid misstänker jag!

Men då går det ju framåt De sätter inte igång dig fören du passerat 41+6 eller?
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-20 17:38:12 följande:
    Hur går de annars för alla?? Har varit lugnt i tråden ett tag, har så sjukt lite och göra på dagarna så går in här jätte ofta för att se om nåt hänt men får inte läsa nåt så ofta :(

Samma här Har fortfarande sjukt ont i ljumsken eller typ där äggstocken satt innan (gissar att den flyttat sig). Hugger som 1000 knivar när jag kissat. Lämnat urinprov. Borde få svar imorgon. Bebisen har varit mycket lugnare idag än igår. Så lugn att jag funderat över det. Får se om han kickar igång efter pannkakorna som min man står & steker nu. Annars har jag lite mensvärk. Så tråkigt.
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-03-20 18:53:51 följande:
    Här kommer ÄNTLIGEN min förlossningsberättelse... Den kommer garanterat revideras, men såhär ser den ut just nu. litenminion.wordpress.com

Sånt här ska man inte läsa som höggravid. Som jag bölar...jättefint skrivet. Vilken lycka. Va stolt över dig själv
  • TomMon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-20 19:00:48 följande:

Men då går det ju framåt smile1.gif De sätter inte igång dig fören du passerat 41+6 eller?
    Jag vet faktiskt inte hur de gör med igångsättning, jag ska på överburenhetskontroll om en vecka om inget hänt innan dess. Då hoppas jag på att få svar om igångsättning! :) Men såklart är lillan ute innan dess, haha! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014