• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Feminista
    carina87 skrev 2014-03-20 18:53:51 följande:

Här kommer ÄNTLIGEN min förlossningsberättelse... Den kommer garanterat revideras, men såhär ser den ut just nu.

litenminion.wordpress.com

Vilken underbar berättelse, tack för att du delar med dig!
  • TomMon
    carina87 skrev 2014-03-20 18:53:51 följande:

Här kommer ÄNTLIGEN min förlossningsberättelse... Den kommer garanterat revideras, men såhär ser den ut just nu.

litenminion.wordpress.com

Underbar berättelse!!
  • Sirek

Carina, underbart fint du skriver. :) och stort grattis här med.

Vår Isabelle föddes i lördags den 15e kl 1507. Hon vägde 4370g och var 52 cm lång. En tungviktare men förlossningen gick jättebra!! Vi tycker såklart att hon är världens finaste?

Nu är det lite bebisdimma men har inte glömt bort er. Skriver mer när jag kan. Nu är det dags på bellisens frukost.

• Sirek

Oj, ska vara ett hjärta inte frågetecken efter världens finaste. Så ni inte tror att jag fått förlossningsdepression...

• Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2014-03-21 06:30:00 följande:
    Carina, underbart fint du skriver. :) och stort grattis här med. Vår Isabelle föddes i lördags den 15e kl 1507. Hon vägde 4370g och var 52 cm lång. En tungviktare men förlossningen gick jättebra!! Vi tycker såklart att hon är världens finaste? Nu är det lite bebisdimma men har inte glömt bort er. Skriver mer när jag kan. Nu är det dags på bellisens frukost.

STORT GRATTIS
  • anaconda

Jahaaaa då är dagen man längtar efter äntligen här! Bf idag och tror något liknande slemproppen lossnat! De va som en stor vit flytning som jag verkligen kände rann ur mig och de va genomskinligt snor blandat med vitflyning! Någon som fått liknande el?

• Sopp

Stort grattis till Isabelle, Sirek - Och jag hoppas att du blir en av 5 % som föder på BF Anaconda =)

Själv har jag gripits av en stor förlossningspanik - Den kom från ingenstans igår! Har ändå känt ett lugn de senaste veckorna och omfamnat det faktum att vad som sker under förlossningen är utom min kontroll och att det bara är en kort transportsträcka till att få träffa mitt barn - MEN - igår... Alltså det är något OTROLIGT skräckinjagande för mig som kontroll-freak att det här kan starta när som helst, och då är det ingen återvändo. Ingen pausknapp!

• Längtanefterlilladig
    Sopp skrev 2014-03-21 09:59:07 följande:
    Stort grattis till Isabelle, Sirek - Och jag hoppas att du blir en av 5 % som föder på BF Anaconda =) Själv har jag gripits av en stor förlossningspanik - Den kom från ingenstans igår! Har ändå känt ett lugn de senaste veckorna och omfamnat det faktum att vad som sker under förlossningen är utom min kontroll och att det bara är en kort transportsträcka till att få träffa mitt barn - MEN - igår... Alltså det är något OTROLIGT skräckinjagande för mig som kontroll-freak att det här kan starta när som helst, och då är det ingen återvändo. Ingen pausknapp!

Samma här. Men tänk såhär att titta dig omkring på alla du känner som fött barn. Det har gått bra för dem! Lyssna på barnmorskan & försök hålla dig lugn & andas. Tänk att smärtan är något bra, något som för dig till ditt barn. Fokusera inte på "nu kommer snart en värk HJÄLP" utan fokusera på "snart kommer en paus & då får jag vila". Be din partner massera lätt eller dra med fingrarna uppifrån ryggen & ner & be honom påminna dig att andas ljudlöst & vara tung i käken, pannan & kroppen. Det kommer gå bra. Du kommer klara det!! Våga lita på din kropp. Jag är också rädd men förväntansfull också. Man vet ju inte hur förlossningen startar, om den kommer gå fort eller långsamt. Det är tjusningen med att föda. Du har ingen kontroll. Tänk bara på dig, din kropp & slappna av. Barnmorskan håller koll på dem andra sakerna.
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-03-21 09:02:06 följande:
    Jahaaaa då är dagen man längtar efter äntligen här! Bf idag och tror något liknande slemproppen lossnat! De va som en stor vit flytning som jag verkligen kände rann ur mig och de va genomskinligt snor blandat med vitflyning! Någon som fått liknande el?

Kan mycket väl varit din slempropp. Min kompis slempropp var en rejäl flytning. Som din. Min slempropp såg ut som snor i färgen, var hård som typ halvtorkat silicon eller halvtorkat lim. Den var ca 5 cm lång.
  • Zobeideh

Anaconda: härligt att BF dagen e här

Ja de låter som slemproppen har lossnat på dig spännande :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014