• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mortisfru83

Åhhhhh har en riktig grindag idag... Satt nu och läste igenom trådens första inlägg när vi alla hade plussat.. Och nu är våra skatter här! Det känns svårt att förstå. Jag e så lycklig så det känns ibland som att hjärtat ska spricka.

• jesspett

Tack!

Jo, jag är nöjd med upplevelsen trots att det slutade i snitt. Kändes som att det var lika bra, så har jag typ testat båda tillvägagångssätten ;)

Snittet gör en ju tveklöst lite handikappad, jobbigast har varit på nätterna när han vaknat o vill amma. Kan ju inte bara sätta mig upp från ryggläge eftersom de muskler man då använder är av typ. Man får åla sig upp något sätt men det går bättre o bättre. =)

• Sopp
    Längtanefterlilladig skrev 2014-04-06 11:19:54 följande:

Kände precis som du. Bebisen var så efterlängtad. Men jag blev helt chockad hur jag mådde efter förlossningen & nu med. Förlossningsdepression är vanligt. Man kan få känslor som att man inte känner igen sig själv, overklighets känslor, lessen osv. Det är SÅ mycket att ta in. Med förlossningen, amning & att bli mamma. Bra du får prata med någon. Be att få prata med den barnmorskan som förlöste dig också. Bra att gå igenom sin journal. Det kommer snart kännas bättre
    Barnmorskan som förlöste mig kom inte ens ihåg mig när jag stötte på henne i korridoren, haha! (Men hon var jättebra under förlossningen så det gör mig inget) - All personal har vart så hjälpsamma, förutom en överläkare. En riktig häxa som var mer intresserad av att trycka ner mig än att hjälpa till. Som första steg kommer jag att börja pumpa ut mjölk och del-amma, så att min sambo kan hjälpa till ibland. Just amningen känns supertung, rent psykiskt. Fysiskt är det enda jag kan klaga på en sårig bröstvårta och 3 timmars sömn per dygn. Det är tur att han är så himla söt, jag börjar kunna se lite längre fram än de närmaste timmarna nu och är väldigt glad att han är här  =)
  • Sopp
    jesspett skrev 2014-04-08 11:05:51 följande:

Så till slut, i lördags plockades till slut vår lille son ut ur mig efter att jag stannade på 8 cm och hans huvud inte roterade sig ner i förlossningskanalen...

Äntligen! Grattis!
  • LindaCarlsson94

26 mars kom våran lilla tjej Nicole:)

hon vägde 2645 och var 47 cm .

Vi fick stanna på barnakuten i 5 dagar för att hon blev gul och behövde sola och dem ville se så att hon gick upp i vikt ????

• MalinGrahn

Den 27e februari tittade min lilla pojke Kristoffer ut han vägde 2940g och var 49 cm. Allt gick jätte bra ocj väldigt snabbt. Han inte ens med någon bedövning. Jag kom in till förlossningen kl 20.30 och då var jag öppen 3 cm och kl 22.30 var jag öppen 6 cm kl 23 rog jag ett bad och kl 23.30 var jag öppen 10 cm så när klockan var 00.18 så var han ute :)

• SarahO

Den 9 april, kl 07:24 valde min lilla kille att kika ut. Jag sattes igång på måndagen, vid 10, och han kikade ut på onsdag morgon. :) 

Sjukt taggad till nästa förlossning då de väl blir, var en sån otrolig häftig upplevelse! Skrattande

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014