• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • jesspett

Hehe nja, de brunstar ju, vår menscykel så de låter bara baggen komma till om de är i rätt brunstläge. Ofta så låter man baggen gå i en hage brevid tackorna ett par-tre veckor innan  man släpper in honom, då har alla tackorna synkroniserat sin brunst vilket gör att han kan betäcka alla relativt omgående och man får en samlad lamning som man har någolunda koll på vad det gäller datum. Man vill ju gärna ha lite koll ifall det skulle bli något problem och man måste hjälpa lammen ut eller liknande =)

Sen är det lite olika på olika får-raser, vissa brunstar bara vår och höst medan andra brunstar hela året. =)

• Sopp

Hoppas verkligen att något är på g nu! vätska med torkad blodfärg funnen vid morgonens toalettbesök - inga värkar just nu men ungefär samma känsla som första dagen på mensen. Har tid hos BM under förmiddagen så hoppas att hon kan göra mig klokare

• jesspett

Åh, håller tummarna för dig! Aprilbebis liksom, hur mycket koolare är inte det än en vanlig marsbebis? ;)

Vi har i alla fall fått ett till litet lamm här i natt, säg hej till lilla Edith

• xStellax
    Sopp skrev 2014-04-01 08:27:32 följande:
    Hoppas verkligen att något är på g nu! vätska med torkad blodfärg funnen vid morgonens toalettbesök - inga värkar just nu men ungefär samma känsla som första dagen på mensen. Har tid hos BM under förmiddagen så hoppas att hon kan göra mig klokare
    Åh håller tummarna!

Här är det lika lugnt som vanligt och jag ska iväg till sista bm besöket (är iofs det tredje besöket nu som jag tror är sista Flört) för att kolla blodtrycket som var lite högt förra veckan.

Högst 5 dagar kvar nu men det känns som att vi aldrig ska få träffa vår bebis.
  • xStellax
    jesspett skrev 2014-04-01 09:56:11 följande:

Åh, håller tummarna för dig! Aprilbebis liksom, hur mycket koolare är inte det än en vanlig marsbebis? ;)

Vi har i alla fall fått ett till litet lamm här i natt, säg hej till lilla Edith

Aprilbebis är ju typ hur häftigt som helst ju! Flört Å så otroligt sött litet lamm!
  • Sopp

Edith var ju hur söt som helst! Tillbaka från BM nu - hon trodde att jag var i latensfasen nu, han ligger fixerad så långt ned som möjligt, så hon trodde att han skulle titta ut de närmsta dagarna men man vet ju aldrig. Fick tid på ultragyn imorgon för att kolla så att han har det bra där inne tillsvidare, igångsättning bokas in 42+0 om han inte tittat ut tills dess

• jesspett

Nä, jag tror ju aldrig bebis kommer komma. Har liksom gett upp ;) Men visst, till nästa vecka så SKA det ju finnas en bebis, på ett sätt eller annat så ska den ju ut fram tills dess om jag inte missuppfattat min BM!

Låter ju lovande Sopp! Skönt att de kollar upp så allt är i sin ordning, här verkar de inte göra sånt innan man är 42+0 vilket jag tycker är lite oroande. Men visst, hade jag varit väldigt orolig hade jag säkert kunnat kräva att få en undersökning. =)

Det är skönt att det kommer lite lamm här hemma iaf, då har man något annat att fokusera lite på. Plus att hunden blivit halt efter ett race med ett rådjur igår. =/ Det känns ju mindre bra men hon får banne mig vänta nu. Har hältan inte blivit bättre på ett par dagar så får vi väl åka in med henne men det känns mest som en stukning, hon blev halt efter vilan efter racet och hade det varit något allvarligt borde hon visat hältan på en gång tycker jag. Men visst är det ytterligare en sak man oroar sig om. Gahhh!

• Sopp

Såklart din bebis mår bra, annars hade den begett sig ut redan! De har börjat med valfritt ultraljud för alla som gått till 41+0 i Stockholm så när möjlighet finns vill jag ju självklart gå, men är egentligen inte orolig. Han är ju så stor nu att jag känner honom titt som tätt böka runt och sparka på mina revben. Hur orkar du ta hand om alla djur nu, jag kan ju knappt knyta mina egna skor

• jesspett

=) Jo, antagligen. Jag får sluta servera den toscakaka o prinsesstårta där inne så kanske den kommer ut snart! ;)

Hehe, som tur är så slipper jag böja mig när jag ska ta hand om djuren, den biten är den jobbigaste! Gummistövlar och träskor is the shit! ;)

Annars så är det rätt skönt att ha fodringstillfällena då man iaf gör NÅGOT istället för att bara sitta och stirra på klockan. Jag är värdelös på att fördriva tid utan att göra något. Kollar på lite serier på datorn men tycker jag ju redan sett allt som är bra. Hur fördriver ni era dagar?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014