• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • zamfiola

Jag är också gravid, tror att jag är i v6 så väldigt tidigt! )

Vi tror att det blir en liten Charlie (pojke) om det skulle bli tjej så har vi massor med namn men inget som känns helt 100!

• Mortisfru83

Vi har namn klart. Det blir en Ava Paula Mortezaei. Paula heter min mamma så det är hemligt än så länge. Ava har varit bestämt sen Darius låg i magen.

• xStellax

Jag är riktigt förvånad över att det var så många som kör en snabb 2:a. Men kul att vi är fler som tänker lika. Har jättesvårt med namn denna gång. Tjejnamn hade vi massor och vi trodde nog på en tjej till. Men nu är det en kille därinne och vi har bara ett namn som vi båda halvgillar. . Men vi har ju ett tag på oss fortfarande.

Vecka 30 på söndag! denna veckan har jag välkomnat ständig nästäppa, sömnproblem, halsbränna och allmänt trög mage. ????

• xStellax

Nu har vi snart bara 2månader kvar tills det är tänkt att vår pojke ska komma. Har hela tiden känts så långt fram men nu är det ju rätt nära.

Hur känner ni inför förlossningen denna gång??

Nu har man ju gjort det en gång och vet ungefär vad som väntar. . Jag ser inte direkt fram emot det och är rädd att det kommer gå alldeles för snabbt. Försöker att inte tänka så mycket på det men blir ju svårare ju närmare det blir.

• Sopp

Min förra förlosning gick bra tycker jag. Det tog förvisso lång tid (30 timmar) men jag upplevde aldrig att jag ville dö eller gå hem eller liknande gällande smärtan - Och själva krystningen fungerade bra den med! Känns lite lugnare denna gång då jag nu har en egen uppfattning kring smärtlindring och när det är dags att åka in och liknande.

Däremot fick jag en lättare förlossningsdepression förra gången och tror att det kommer att hända igen nu. Nu när jag upplever en till graviditet inser jag att nedstämdheten börjar redan nu, och gjorde det även förra gången. Jag har svårt att förstå att det ska komma ett barn och jag kan inte säga att jag längtar heller så förbereder mig på en chock även denna gång. Ska iaf få träffa BUP nu i förebyggande syfte via MVC så det känns bra!

• TomMon

Denna gång blir det planerat snitt för mig. Kring den 3 juli kommer lilla loppan ut till oss! Förra fl slutade med akut snitt pga avstannade krystvärkar samt dalande värden på dottern så denna gång vill jag gå direkt på snitt, jag vill inte vara med om både och en gång till. Längtar, bara typ 3 v kvar nu!

• Sopp
    TomMon skrev 2015-06-10 10:41:51 följande:

Denna gång blir det planerat snitt för mig. Kring den 3 juli kommer lilla loppan ut till oss! Förra fl slutade med akut snitt pga avstannade krystvärkar samt dalande värden på dottern så denna gång vill jag gå direkt på snitt, jag vill inte vara med om både och en gång till. Längtar, bara typ 3 v kvar nu!

Det är verkligen snart! Skönt o få det planerat, jag vet inte om jag missminner mig men blir detta ditt femte barn?
  • Awanata

Vi ska också ha en tvåa ???? 3 september får vi en tjej till! Trodde vi var i princip ensamma om så tätt ????

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014