• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • xStellax

Grattis Awanata! Trodde detsamma från början jag med! Glad

Åh hoppas du slipper depressionen denna gång Sopp, verkar riktigt jobbigt. Men bra att hålla koll på det nu redan innan. Skönt att du känner dig lugn inför förlossningen också.

TomMon det är ju supernära! Härligt! Skönt med planerat snitt också då det vart en sån utgång på förra förlossningen.

Vi hann bara vara på förlossningen drygt 2 timmar innan dottern föddes och jag upplevde det som väldigt snabbt. Vi har en timmes resväg och jag är riktigt orolig att det ska gå jättesnabbt denna gång. Dottern har aldrig sovit borta och dessutom oroar jag mig för att vi inte ska få tag på barnvakt mitt i semestertider. Eftersom man inte vet när det blir dags.
    Typiskt mig att hålla på och oroa mig... måste försöka sluta med det..Skrattande

• Sopp
    xStellax skrev 2015-06-14 22:10:13 följande:

Grattis Awanata! Trodde detsamma från början jag med! Glad

Åh hoppas du slipper depressionen denna gång Sopp, verkar riktigt jobbigt. Men bra att hålla koll på det nu redan innan. Skönt att du känner dig lugn inför förlossningen också.

TomMon det är ju supernära! Härligt! Skönt med planerat snitt också då det vart en sån utgång på förra förlossningen.

Vi hann bara vara på förlossningen drygt 2 timmar innan dottern föddes och jag upplevde det som väldigt snabbt. Vi har en timmes resväg och jag är riktigt orolig att det ska gå jättesnabbt denna gång. Dottern har aldrig sovit borta och dessutom oroar jag mig för att vi inte ska få tag på barnvakt mitt i semestertider. Eftersom man inte vet när det blir dags.
    Typiskt mig att hålla på och oroa mig... måste försöka sluta med det..Skrattande

Det finns ingen möjlighet för igångsättning då? Om risken är överhängande att du inte hinner in? Hur länge var du hemma förra gången med värkar innan ni åkte?
  • xStellax
    Sopp skrev 2015-07-03 10:41:28 följande:

Det finns ingen möjlighet för igångsättning då? Om risken är överhängande att du inte hinner in? Hur länge var du hemma förra gången med värkar innan ni åkte?

Verkar tyvärr inte vara någon möjlighet.. min bm har semester och jag har försökt få fram min oro för de jag har träffat istället men har inte gått så bra.

Jag var hemma typ 4 timmar från första värken med dottern. Ringde förlossningen 4 gånger men vart bara tillsagd att vänta hemma. Tillslut åkte vi in iallafall, sen tog det ju bara 2 timmar till.

Det kanske inte är "tillräckligt"

snabbt för igångsättning. 1 månad kvar till bf nu bara! Bebis är fixerad sen några veckor tillbaks men jag hoppas han stannar lite till
  • xStellax

Jag behövde inte vara orolig för att inte hinna till förlossningen iaf. Sonen föddes i fredags i vecka 38+5 och allt som allt tog det 7 timmar denna gång. De första 5 gick allt väldigt långsamt och jag vart kvar på 4cm öppen. Men sen tog de hål på hinnorna och då vart det fart!! Är glad att allt gick så smidigt och såklart att han äntligen är här. <3 Men lite läskigt känns det allt med 2 små. ..

• Sopp
    xStellax skrev 2015-08-02 15:48:33 följande:

Jag behövde inte vara orolig för att inte hinna till förlossningen iaf. Sonen föddes i fredags i vecka 38+5 och allt som allt tog det 7 timmar denna gång. De första 5 gick allt väldigt långsamt och jag vart kvar på 4cm öppen. Men sen tog de hål på hinnorna och då vart det fart!! Är glad att allt gick så smidigt och såklart att han äntligen är här. <3 Men lite läskigt känns det allt med 2 små. ..

Stort grattis! :) Skönt att allt gick bra. Kom första barnet också innan BF? hur kändes smärtan i jämförelse? Du får komma med alla bra tips nu på vad som funkar bra och vad som blev helt fel nu när ni ska ta hand om två nära !
  • xStellax
    Sopp skrev 2015-08-02 16:16:59 följande:

Stort grattis! :) Skönt att allt gick bra. Kom första barnet också innan BF? hur kändes smärtan i jämförelse? Du får komma med alla bra tips nu på vad som funkar bra och vad som blev helt fel nu när ni ska ta hand om två nära !

Tack snälla! Första kom 41+6 så detta var helt klart att föredra. Smärtan var ungefär som jag mindes. Krystandet gick snabbare.10 min och typ 3-4 värkar och endå sprack jag inget denna gång.

Det var lättare denna gång då man kände igen sig och visste vad man skulle göra. Upplever också att jag är piggare nu efteråt.

Var väldigt less på graviditeten på slutet. Foglossning och allt gjorde ont. I dag tog jag en promenad med dottern och det var så skönt att kunna röra sig hyffsat normalt igen .

Annars pussar och klappar hon på lillebror men tycker att det är läskigt när han gråter. Delar upp oss lite med varsitt barn här hemma, det blir spännande att se hur det blir ju mer tiden går. Nu är man nog fortfarande i lite chock.
  • Sopp

Låter bra! Jag hoppas att min också tittar ut innan BF, förra kom 41+2 vilket inte var ett problem då jag var så fräsh i kroppen men den här gången - Nej fy, är så otroligt less på tröttheten och smärtan och att inte kunna lyfta mitt eget barn. Hoppas även på att den här förlossningen går fortare, då förra tog 30 timmar så var så otroligt trött efteråt

Vad gulligt att hon pussar honom! Är så nervös över hur kommande storebror ska ta det hela. Han förstår ju inte vad som pågår just nu! Har pratat en del med en kompis som har 15 månader mellan barnen, och om hon fick göra om det från början hade hon låtit storasyster vara mycket mer involverad från start, istället för så rädd att hon skulle göra illa sin lillebror. Storasyster blev väldigt avundsjuk och slutade sova på nätterna vilket såklart var jobbigt för dom

• xStellax
    Sopp skrev 2015-08-03 10:04:05 följande:

Låter bra! Jag hoppas att min också tittar ut innan BF, förra kom 41+2 vilket inte var ett problem då jag var så fräsh i kroppen men den här gången - Nej fy, är så otroligt less på tröttheten och smärtan och att inte kunna lyfta mitt eget barn. Hoppas även på att den här förlossningen går fortare, då förra tog 30 timmar så var så otroligt trött efteråt

Vad gulligt att hon pussar honom! Är så nervös över hur kommande storebror ska ta det hela. Han förstår ju inte vad som pågår just nu! Har pratat en del med en kompis som har 15 månader mellan barnen, och om hon fick göra om det från början hade hon låtit storasyster vara mycket mer involverad från start, istället för så rädd att hon skulle göra illa sin lillebror. Storasyster blev väldigt avundsjuk och slutade sova på nätterna vilket såklart var jobbigt för dom

Håller tummarna att det drar igång tidigare för dig med!!

Snacka om att dagarna flyger iväg nu med 2 små . Vi kämpar med amningen även denna gång. Gör ont som bara den men jag hoppas det ger sig snart. Tog flera veckor med dottern också innan det funkade.

Vi fick råd av bm att låta dottern vara med så mycket som möjligt. Att bebisar tål mer än man tror. Så hon får klappa och pussa så mycket hon vill. I bland blir det lite hårda klappar, inte med mening, men tänker att lillebror klarar av det. Vill inte att hon ska känna sig utestängd. Hon har vant sig vid hans skrik nu också, kommer med napp och snutte och vill trösta. Så himla gulligt.
  • xStellax
    anaconda skrev 2015-08-05 17:16:04 följande:

En liten Alice som tittar ut 11/1-16

Men vad härligt! Grattis! Åh vilket fint namn.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014