• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp

40+4 idag - igår kände jag ändå att det inte var så farligt att gå över tiden, men helt plötsligt slog det till. Jag håller på att bli G A L E N. Det var ju inte såhär jag hade tänkt att det skulle bli! Jag sitter och räknar minuter

• attali
    lele79 skrev 2014-03-29 19:18:44 följande:
    Hur mycket sover era bebisar? Min som idag är 5 dagar sover nästan hela tiden förutom när han inte äter som han gör med ca 3 1/2 timmes mellanrum. Är det normalt?

Ja det är det :) våran va nog iallafall 1,5 vecka innan han börja vara vaken lite. Idag är han 19 dagar och är vaken någon timme/timmar på morgonen och samma på kvällen, annars sover han hela dagen och hela natten bortsett från då han äter. BVC säger att det är precis som de ska:)
  • xStellax

41+0 i dag då. Suck! Inte alls vad jag hade tänkt mig. Räknar ner dagarna till igångsättningen på söndag, känns inte som att det kommer bli tidigare än så. Verkar få en aprilbebis!

• Sirek
    lele79 skrev 2014-03-29 19:18:44 följande:
    Hur mycket sover era bebisar? Min som idag är 5 dagar sover nästan hela tiden förutom när han inte äter som han gör med ca 3 1/2 timmes mellanrum. Är det normalt?

Tror jag läste på 1177 att spädbarn behöver sova 16-19h/dygn. Vår tjej är 15 dagar idag och nu är hon typ vaken 1 timme på morgonen då vi myser, tittar byter från pyjamas till kläder osv. Annars är hon mest bara vaken för att äta och bytas på
  • Längtanefterlilladig
    xStellax skrev 2014-03-30 10:45:57 följande:
    41+0 i dag då. Suck! Inte alls vad jag hade tänkt mig. Räknar ner dagarna till igångsättningen på söndag, känns inte som att det kommer bli tidigare än så. Verkar få en aprilbebis!

Hang in there!! Bra att fokusera på söndag & att du vet att du inte kommer gå längre än så. Då kanske din kropp slappnar av & innan du vet ordet av är det dags
  • xStellax
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-30 12:17:14 följande:
    Hang in there!! Bra att fokusera på söndag & att du vet att du inte kommer gå längre än så. Då kanske din kropp slappnar av & innan du vet ordet av är det dags

Åh jag hoppas verkligen det. Ska försöka lägga tankarna på annat idag. Ut i trädgården och njuta av solen.
  • jesspett

Här verkar det också vara en aprilbebis. Ska in för undersökning o ev igångsättning på fredag. Trodde vattnet började gå i natt men icke sa nicke. Så sjuuuukt segt, drygt och bara bläää. 11 dagar över nu =/

• Sopp
    jesspett skrev 2014-03-31 10:03:26 följande:
    Här verkar det också vara en aprilbebis. Ska in för undersökning o ev igångsättning på fredag. Trodde vattnet började gå i natt men icke sa nicke. Så sjuuuukt segt, drygt och bara bläää. 11 dagar över nu =/
    Fyyy 11 dagar, men då är det snart dags! Jag är inne på 40+5 nu och börjar försöka smälta att det inte kommer hända något förän nästa onsdag. Så deprimerande! Vet ju att så inte alls är fallet, men känns som att något är fel när han inte dykt upp 1 vecka efter att han va beräknad. Vaknar varje morgon pigg och utvilad (jag vet, det är ju egentligen en höggravid kvinnas dröm) och blir sjukt besviken - Tänker ju ändå varje kväll när jag somnar att inatt händer det kanske
  • jesspett

Haha, ja jag känner igen det där. Man vaknar på morgonen och blir nästan ARG för att det gått ytterligare en hel natt utan att man blivit väckt av smärta! ;) Sjukt men så är det. Till på köpet verkar resten av våra tackor också gå o hålla på sina bebisar, trodde åtminstone två till av dem skulle ha lammat vid det här laget men nope. Vi har uppenbarligen någon tävling om vem som håller ungarna inne längst... 

• Sopp

Det här är ju kanske en sjuk fråga men - gör alla får barn samtidigt? Är det självmant eller tar man in en snygg bagge och släpper lös honom i en hage med tackor i någon vecka?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014