• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    xStellax skrev 2015-04-29 14:02:19 följande:

Ingen mer från denna tråd som väntar barn nr 2???

Hehe väntar nr två
  • xStellax

Åh vad kul! Vår andra kommer i början av augusti. Glad Vissa dagar undrar man lite vad man gett sig in på och vissa dagar känns det helt lugnt. Dock upplever jag denna graviditet som mycket jobbigare både psykiskt och fysiskt.

• Sopp
    xStellax skrev 2015-04-30 15:50:55 följande:

Åh vad kul! Vår andra kommer i början av augusti.  Vissa dagar undrar man lite vad man gett sig in på och vissa dagar känns det helt lugnt. Dock upplever jag denna graviditet som mycket jobbigare både psykiskt och fysiskt.

Fysiskt definitivt jobbigare med en liten knådd att kånka runt på (kan han lära sig gå snart?!). Psykiskt tycker jag det vart lite svårare då vi aldrig fattade beslutet att det var dags för tvåan, det fattades åt oss så att säga.. :) känns dock oftast bara kul nu även om oron tar över ibland kring hur man ska orka. Lika bra att "göra bort det"? :)
  • xStellax

Nämen vad roligt att det var ännu fler! Glad
    Jag har en jobbigare graviditet denna gång. Precis som Sopp var det inte planerat att bli riktigt såhär nära. (Fast kan man egentligen någonsin planera att ett barn skall komma.. Flört )
    Vi vart jätteglada. Sen har jag mått rätt dåligt, trötthet som är helt förlamande, illamående och så en släng av foglossning också. Trist att inte kunna busa runt med dottern ordentligt bara för att det gör så förbannat ont i kroppen.
    MEN:.. det är ju en begränsad period så än så länge funkar det att bita ihop.
    Jobbigt som sjutton blir det säkert i början, (jag hoppas dottern hinner lära sig gå!) men tänk vad mysigt sedan för dem att växa upp i så nära ålder. Skrattande

Häftigt med nr 4 TomMon! Härligt att du mår bra.

Har ni börjat jobba eller fortfarande föräldralediga som mig?

• anaconda
    xStellax skrev 2015-05-01 00:18:19 följande:

Nämen vad roligt att det var ännu fler! Glad
    Jag har en jobbigare graviditet denna gång. Precis som Sopp var det inte planerat att bli riktigt såhär nära. (Fast kan man egentligen någonsin planera att ett barn skall komma.. Flört )
    Vi vart jätteglada. Sen har jag mått rätt dåligt, trötthet som är helt förlamande, illamående och så en släng av foglossning också. Trist att inte kunna busa runt med dottern ordentligt bara för att det gör så förbannat ont i kroppen.
    MEN:.. det är ju en begränsad period så än så länge funkar det att bita ihop.
    Jobbigt som sjutton blir det säkert i början, (jag hoppas dottern hinner lära sig gå!) men tänk vad mysigt sedan för dem att växa upp i så nära ålder. Skrattande

Häftigt med nr 4 TomMon! Härligt att du mår bra.

Har ni börjat jobba eller fortfarande föräldralediga som mig?

Här går Izabella sedan hon va 10 månader så de är fulllllllll rulllllllle hela tiden! Jag har bf 2 januari 2016 och vår 2.a är planerad :)

Än så länge mår jag bra, växt/molvärk smyger sig på, tröttheten Visar sig ofta och sovit väldigt dåligt nu flera nätter.

Är barnlediga nu över natten då varit på Valborgs fest, så har precis kommit hem och krupit ner i sängen och puuuh trodde aldrig vi skulle komma därifrån ;)

Jag är fortfarande föräldraledig, Izzy börjar dagis 19 augusti så då blir de arbetsförmedlingen för min del till bf är :)
  • Mortisfru83

Denna graviditet är identisk med den förra dvs jättebra. Lite ont i fogarna men inte farligt. Än så länge orkar jag springa efter Darius men jag är ju bara halvvägs än. Jag tycker det är superskönt att Darius går, det underlättar massor för mig. Jag kan ju avslöja att det är fler i gruppen som är gravida igen men dom får outa sig själva om dom vill :)

• TomMon

Jag är föräldraledig fortfarande. Tanken var att jag skulle börja i augusti men nu skjuter jag fram det ett år, hehe!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014