• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    LillCris skrev 2013-09-25 22:08:18 följande:
    Kul med uppdatering. Har också skrivit on mig på bb gamla stan, tycker de varit toppen och extremt hjälpsamma änsåläge! Är det nya BB:et du nämner det som kommer vara på Sofia hemmet?
    Vad kul!  Vem går du hos? Vi har bara varit där en gång, men blev bra bemötta så vi stannar kvar hos den barnmorskan. 

Ja, det nya BB:et är det som kommer att vara på Sophiahemmet. Någon som vet något mer om det? 
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-25 19:10:48 följande:
    Vi fick lånelöftet så nästa vecka skriver vi kontrakt!! :)

Åh, stort grattis till er! :)
  • ananas86

Mango08: Spännande med RUL!

Det är väl det vi har som närmsta milstolpe allihopa här nu! :) Är du först ut av oss tro? Du får berätta hur det var efteråt! :)

• Lovely90

Wow. Går in i v 18 idag, 160 dagar kvar till BF. 120 dagar har passerat, går det inte väldigt fort?

• Ziiah

Jag var inne och lyssnade på hjärtljuden i tisdags, allt lät jättebra och hjärtrytmen var högre än vad jag trodde (den pendlade mellan 150 och 155). Bm kände även på magen och kom fram till att livmodern slutade precis vid naveln.. Då började jag fundera lite, allt och alla säger att i dom här veckorna slutar livmodern mellan bäckenbenet och naveln (jag är i v 17). Jag har därför fått för mig att min livmoder går mer uppåt än utåt, det kan också förklara varför jag inte är riktigt så stor om magen än också. För jag vet att jag inte gått längre än v 17-18 så det är inte det att jag gått längre än vad vi tror..

Sen har jag börjat känna rörelser i livmodern den senaste veckan också! Jag känner när jag sätter mig ner och är tyst (efter att jag gått en sväng eller rört på mig) att det börjar röra sig där inne i livmodern. Jättemysigt! Känner det flera gånger per dag just nu, speciellt när jag sitter eller ligger ner. När jag går och rör på mig inbillar jag mig att bebisen tar vara på det och sover (jag rör inte på mig så mycket och ofta..)

Vi ska in på rul på tisdag också, då är jag i v 17+3, får se om dom ändrar bf och om vi får reda på kön. Är också nervös för att det ska vara något allvarligt fel på bebben...
    Gomspalt har mamma och brorsan så det är något dom kommer kolla extra på, men då kan man iaf bli lite förberedd på vad som väntar. Gomspalt är långt ifrån det värsta som kan vara "fel"..

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-25 18:01:03 följande:
    Åh va kul med RUL. Lycka till imorgon

Här i Skåne så är det bara ett kanske att sambon får sova där beroende på om där är plats.
    Blir faktiskt lite irriterad över de för jag vill gärna ha min sambo hos mig men man får väl ta de som det är
    Jag fick höra att sambon/mannen inte får sova över i Helsingborg, men i Lund finns det BB hotell vilket gör att man får vara där i 2 dagar med tillgång av BM och sambon får sova över. :)
  • Zobeideh

MagdalenaZ: ja dem är rätt hårda med de här. min svägerskas sambo fick sova över när dem fick första barnet men med andra barnet va han tvungen att åka hem.

Jag ska göra allt för att min sambo ska få stanna haha

Ja i Lund är dem bättre just med bb hotellet. Synd dem inte har de här

• MiCorazon

Åh jag vill också känna min bebis! Är också i v 17 men tror inte jag har känt något än.... HUR känns det? Har läst att det kan vara som små fiskar, fjärilar eller popcorn som poppar :) Men HUR känns det i magen då?

:)))

• Zobeideh

Kommer typ sån bubblande känsla från livmodern känns lite speciellt hehe :-P. Precis som där är något där inne som rör sig :)

• Natt

Ja går ockdå in i vecka 18 idag!! Underbart! Har fått höra att min mage ser så stor ut men än är jag glad för min kula måste lägga in bilden i bildtråden men kan inte från telefonen... Av en slump har vi köpt en spjälsäng redan en kompis skulle bli av med sin. Känns stort! Ha det bra alla!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014