• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    LillCris skrev 2013-09-25 22:05:58 följande:
    Lite kämpigt är det, speciellt när man dessutom reser i tjänsten och är ny i min roll! Men jag får flytta hem i mitten på december igen vilket blir lagom. Dessutom är jag inte jätte rolig att umgås med just nu så kanske lika bra att jag håller mig borta i veckorna :) Låter lite kämpigare med tvärtom scenariot, fast det går nog fint, fläng inte så mycket fram och tillbaka bara utan din kille får komma till dig :) ska du börja på en ny tjänst eller återgår du till ditt gamla jobb?
    Ja det kan inte vara lätt! Jag har själv varit helt slut efter mitt resande... jag är klyvd.. ena stunden hade jag kunnat köpa hus och stannat kvar, och andra sidan så vill jag fly tillbaka! :S
    Jag ska tillbaka till mitt gamla jobb! 
  • LillsmurfanLisa
    MiCorazon skrev 2013-09-26 14:15:14 följande:
    Åh jag vill också känna min bebis! Är också i v 17 men tror inte jag har känt något än.... HUR känns det? Har läst att det kan vara som små fiskar, fjärilar eller popcorn som poppar :) Men HUR känns det i magen då?

:)))
    Det jag har känt är som någon kittlar mig med en fjäder inifrån, eller att det är som kolsyra som bubblar på ett specifikt ställe (stor skillnad från "gas-bubblorna" som var ständiga följeslagaren i början av grav.) Jag har även kunnat flytta på kittlet/bubblorna om jag har tryckt till (försiktigt, men djupt) på den plats där det är. Jag längtar till buffar/sparkar, för det här kittlar så mycket att jag ibland inte kan koncentrera mig (det kommer bara när jag sitter still).
  • Lovely90

Jag vet inte om jag verkligen känner bebis eller om det bara är inbillning men vissa stunder kan jag känna att det är något i magen som rör sig lite. Hoppas på att det är bebis :)

• LillCris
    LillsmurfanLisa skrev 2013-09-25 22:21:00 följande:
    Vad kul!  Vem går du hos? Vi har bara varit där en gång, men blev bra bemötta så vi stannar kvar hos den barnmorskan. 

Ja, det nya BB:et är det som kommer att vara på Sophiahemmet. Någon som vet något mer om det? 
    Vi träffade en annan barnmorska än den vi ska ha sen, tror hon hette Johanna men har pratat i telefon med vår (Mia) om mina migränen och hon var jätte gullig. Sen har jag varit där och träffat gynekologen oxå då jag hade blödningar första 2-3 månaderna, han var oxå hur bra som helst, saklig och väldigt lugnande! Sofia hemmet hade varit perfekt om det är klart då det ligger 5-10 min promenad från min nuvarande lägenhet. Men kanske känns läskigt att gå någonstans dom inte har något "rykte" ännu! Jätte svårt beslut!
  • LillCris
    MagdalenaZ skrev 2013-09-26 16:51:49 följande:
    Ja det kan inte vara lätt! Jag har själv varit helt slut efter mitt resande... jag är klyvd.. ena stunden hade jag kunnat köpa hus och stannat kvar, och andra sidan så vill jag fly tillbaka! :S
    Jag ska tillbaka till mitt gamla jobb! 
    Lycka till :) kommer lösa sig för det bästa oavsett hur det blir! Tänker mig att man lär känna mycket nytt folk genom mamma grupper och sånt! Är själv lite orolig för att jag inte har några nära vänner där jag bor i samma sits, känns lite ensamt!
  • MagdalenaZ
    LillCris skrev 2013-09-26 19:51:56 följande:
    Lycka till :) kommer lösa sig för det bästa oavsett hur det blir! Tänker mig att man lär känna mycket nytt folk genom mamma grupper och sånt! Är själv lite orolig för att jag inte har några nära vänner där jag bor i samma sits, känns lite ensamt!
    Jo om det vore så lätt. Jag är inte den lättaste att umgås med :) Är rätt så kräsen tydligen (enligt min sambo)...

Imorgon går jag inte i v 16 (15+0) och jag blir allt mer spänd! Var idag och tittade på kläder.. TITTADE bara! Hittade kläder som ni lagt upp.. Ni hade rätt, hjälp vad mkt mysigt det finns på Kappahl newbie avdelning! Men som jag gick runt där och tittade så tänkte jag "Jag ska nog vänta tills vi får reda på kön".. men vad händer då om BM säger flicka och man går runt och handlar till en flicka, glad för att man ska få flicka, men det kommer ut en pojke? :) hahah! Konstiga tankar som slår en ... :)

Har varit hemma nu och vilat denna vecka, men är fortfarande helt slut, sover till och från hela dagen med världens huvudvärk, försöker undvika alvedon.. det är dock inte så lätt när man kvider av värk!

• MiCorazon

Låter härligt med allt kittlande och bubblande i magen :). Just känner jag nog mest gaser och ligamentsmärtor runt om i nedre delarna.

Sitter i soffan och tittar på tv nu och ska se om jag kan fokusera och känna efter.. :) 

• Anki84

Åh avundas er som ska göra RUl  inom den närmsta dagarna. Själv har jag inte RUL fören den 8 oktober... känns som en evighet tills dess.

Förresten, är det någon som har fått konstiga tankar ännu om graviditeten? Jag har av någon konstig anledning fått för mig att bebis har slutat växa sen ett par veckor tillbaka :S vilket vore konstigt eftersom att magen har växt som sjutton och senast idag har jag haft växtvärk där nere.

Vad gäller att känna av bebisen så vet jag inte faktiskt :/  Har känt nånting konstigt men de kan lika gärna vara tarmarna som flyttar runt sig  :(

• flowers

Vad mysigt och spännande att få göra RUL inom dagarna, längtar som en tok efter att få se bebis igen och är sjukt spänd på att veta vilket kön det är som ligger i min mage.

Någon mer i den här tråden som är väldigt hård i magen?
    Tips?  
    Hur gör ni, för att hålla magen i trim?
    Exakt 3 veckor kvar tills mitt RUL.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014