• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Ananas86: va bra att veta att där finns andra hjälp än dem två alternativen. För den ryggmärgen är strängt förbjuden här med. Min ryggrad ser ut som ett S så prickar dem fel e de kört.

Men jag är som dig, jag är orolig över ryggen.
    Men det här med ditt hjärtfel är ingen fara då?

• Tinapina

Jag är ju snittad en gång och tyckte det var toppen. Först var jag besviken för jag va så peppad för att föda vanligt men det gick så bra och smidigt med snittet. Efter enbart några timmar efter så var jag uppe och duschade och hade besök:)

Nu, denna gången, är jag inte alls lika peppad på att föda vanligt:/ Jag varken hade eller har några bekymmer pga snittet, ett litet blekt ärr som inte syns om du inte är väldigt nära och vet vad du letar efter;)

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-27 19:56:50 följande:

Nja SÅ hårt trycker de inte. Värre att göra en läkarundersökning DÅ trycker de ENORMT hårt. Bara säg att du är öm.
    jag hoppas verkligen inte det =)
    och kan tänkt mig att det är skillnad på en läkarundersökning och ett UL.
    Får helt enkelt säga till om det fortsätter vara ömt om 3 veckor med =)

Och vad gäller sambon och förlossningen så får han stå vart han vill. Hade inte ens funderat på det innan ni tog upp det.
    Jag har bara vart så extremt nyfiken själv på att få vara med om en förlossning i flera flera år. Långt innan jag kände mig redo att skaffa barn. Så äntligen är det min tur att få vara med om detta =)
    Och så är jag en av de där knäppa som vill klara mig utan smärtlindring så långt det går, nästan till varje pris =P
    Möjligtvis akupunktur och bad då men det är ju inte medicinskt och känns helt ok.
    Men det är ju lätt att säga innan man vart där och vet hur ont det faktiskt gör...
    Dock har min syster klarat två naturliga födslar varav en planerad hemmaförlossning. Så då borde jag överleva också =)
  • Mango08
    ananas86 skrev 2013-09-25 23:12:37 följande:
    Mango08: Spännande med RUL!
    Det är väl det vi har som närmsta milstolpe allihopa här nu! :) Är du först ut av oss tro? Du får berätta hur det var efteråt! :)

RUL gick bra, och vi fick veta att det blir en liten POJKE! =)

Jag vet inte om jag är först, men jag har blivit framflyttad från BF 5e mars till BF 20 februari, så jag har hamnat några veckor före er andra. Jag gick in i vecka 20 igår, är alltså halvvägs genom min graviditet. I början gick tiden så långsamt men nu helt plötsligt bara flyger veckorna förbi :P
  • Mango08
    Heene skrev 2013-09-27 17:39:18 följande:
    Jag är på tok för öm i livmodern för att kunna trycka på den och känna vart den slutar. Men jag är väldigt smal i vanliga fall och när jag lägger mig på rygg så får jag som en rund klump/knöl precis mellan blygdbenet och naveln. För ett par veckor sen låg den mkt närmre blygdbenet än naveln så den har flyttat sig uppåt sen dess =)

Har tänkt på det där med ömheten en del. Om inte den ger med sig snart så vet inte jag hur ultraljudet kommer att gå. För jag kan knappt stryka med handen över magen utan att känna obehag. Hur ska det då gå med den där mojängen som dom använder, för den trycker dom väl ner lite för att komma åt och se bättre?

Jag är också öm i livmodern och fick jätteont i när jag var på RUL och hon tryckte hårt mot min mage. Tyvärr var hon tvungen att trycka hårt för att komma åt att se alla armar och ben på nära håll. Jag fick hålla andan och bita mig i läppen helt enkelt. Smärtan lindras ju dock lite av att få se sin bebis på skärmen och få veta att allt är bra. Jag tror inte att de skulle stycka hårt om det på något sätt var skadligt. Men det kommer gå bra för dig, håll ut! =)
  • Lovely90
    Mango08 skrev 2013-09-28 08:02:16 följande:
    RUL gick bra, och vi fick veta att det blir en liten POJKE! =) Jag vet inte om jag är först, men jag har blivit framflyttad från BF 5e mars till BF 20 februari, så jag har hamnat några veckor före er andra. Jag gick in i vecka 20 igår, är alltså halvvägs genom min graviditet. I början gick tiden så långsamt men nu helt plötsligt bara flyger veckorna förbi :P

Jag är rädd att jag också skall bli framflytta från 5:e mars till slutet av februari. Sett till min mena borde jag hamna där någonstans men tyckte mars lät så bra då graviditeten inte var helt planerad. Hade gärna velat jobba februari med :)
  • Heene

Jag vet inte om jag är först, men jag har blivit framflyttad från BF 5e mars till BF 20 februari, så jag har hamnat några veckor före er andra. Jag gick in i vecka 20 igår, är alltså halvvägs genom min graviditet. I början gick tiden så långsamt men nu helt plötsligt bara flyger veckorna förbi :P
    Grattis Mango!
    åh vad kul =)
    Hoppas du stannar kvar i denna grupp ändå fast du blev flyttad från mars månad.

Och tack för dina uppmuntrande ord vad gäller RUL. Längtar tills jag får se bebis för första ggn, det kan vara värt lite smärta i magen =)
  • Hallonpaj88

Åh grattis en liten pojke :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014