• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillCris

Jag vill också gör mitt RUL snart, jag går inne vecka 18 imorgon men har inte RUL först 12 oktober, en evighet! Tyckte också jag kände nått konstigt häromkvällen som kunde varit bebis, men mer troligt att det var en fis på rymmen..

• majsa88

Vecka 14 , 13+5 . Känner inga symtom alls, känner ingenting. Börjar bli lite smått orolig. O magen är stor på kvällen men det är pga tarmar osv

, inte bebis. Känner ingen bebis kula som ni förklarar :(

• Zobeideh

Majsa88 du är inte ensam om de. Jag känner inget. Förra veckan kände jag mensvärk m.m men nu har jag inget :-/ men antar att de ska va så. Man får väl tacka och ta emot och njuta hehe

• majsa88

Joo kanske det. Vill känna iaf bebisen haha men nog för tidigt. Men har ni alla fptt den riktiga bebiskulan som känns och sticker ut? Jag känner mig bara tjock.

Zobeideh skrev 2013-09-27 08:16:26 följande:
    Majsa88 du är inte ensam om de. Jag känner inget. Förra veckan kände jag mensvärk m.m men nu har jag inget :-/ men antar att de ska va så. Man får väl tacka och ta emot och njuta hehe

• Zobeideh

Nä min dyker upp på kvällen men då e de som sagt tarmarna. Har läst att dr kan ta upp till vecka 20-21 innan den "riktiga" bebiskulan kommer vill ha den nu haha jag ser bara tjock ut just nu :P

• Hallonpaj88

God morgon tjejer! Äntligen fredag!

Måste fråga er: när jag sätter mig så känns det som att det trycker på urinblåsan. Varje gång jag sätter mig blir jag liksom kissnödig o det gör nästan lite ont för jag känner verkligen hur det trycker. Någon som har liknande??

• MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-27 08:29:06 följande:
    God morgon tjejer! Äntligen fredag!

Måste fråga er: när jag sätter mig så känns det som att det trycker på urinblåsan. Varje gång jag sätter mig blir jag liksom kissnödig o det gör nästan lite ont för jag känner verkligen hur det trycker. Någon som har liknande??

JA! Nästan ont i urinblåsan, som när man extremt kissnödig, det släpper inte heller när man kissat!

Har inte heller symptom förutom denna vidriga huvudvärk. Tur att man fick en läkartid OM 2 VECKOR?! valde att träffa bm på måndag :)
  • Hallonpaj88
    MagdalenaZ skrev 2013-09-27 08:48:42 följande:
    JA! Nästan ont i urinblåsan, som när man extremt kissnödig, det släpper inte heller när man kissat!

Har inte heller symptom förutom denna vidriga huvudvärk. Tur att man fick en läkartid OM 2 VECKOR?! valde att träffa bm på måndag :)

Då har vi samma! Obehagligt. Känns som man ska sitta sönder urinblåsan haha. Och jag har haft huvudvärk i 2 veckor. Hemskt!
  • Heene

Sen nån vecka tillbaka så har min kula börjat komma, och då inte bara på kvällen <3 (har precis gått in i v. 16)
    Jag är ju extra svälld på kvällarna och efter jag har ätit fortfarande. Men nu ser jag rundare ut redan när jag går upp på morgonen =)
    Och jag har även börjat kunna se och känna livmodern som en knöl en bit under navel när jag ligger ner.
    Och idag är det 3 veckor kvar till RUL. Hur ska jag överleva så länge??? =P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014