• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Hallonpaj88 ja jag har skolios så har räknat med ryggsmärtan men just med benen är det riktigt jobbigt. :-/ pratade precis med min svägerska hon tyckte de va foglossning. Så antagligen har de väl kommit till mig nu. Har haft de nu i 3 dagar tycker de e skit jobbigt när jag kör bil för de känns i benen
    :-/

• Emelie e
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-24 12:03:57 följande:
    Skulle kunna köpa massor. Men vi ska åka till gekås & ikea efter jul och handla. Barnvagn & bilbarnstol är beställt & kommer i februari eller när bebisen är född.
    Vi ska också åka till ullared och handla lite, se vad det finns och vad det kostar jämfört med här :)
  • Emelie e
    j3nnyy skrev 2013-09-24 11:50:26 följande:

Vi har köpt barnvagn, skötbord, lite neutrala kläder och ett babyskydd (men de va mest för en kompis sålde det och det passar på vagnen)
    Men nu har jag lovat killen att inte handla mer förrän UL 10/10. Är så sugen på o handla mer ???? har du köpt något?
    Vi har i nuläget inte köpt någonting, men tittade på kläder och var sugen på att köpa något. Men väntar till RUL, då vi får veta kön. Så svårt att köpa kläder när man inte vet kön tycker jag :) Men barnvagn ska vi beställa i oktober :)
  • Xora

Det här med att bli förkyld när man är mitt uppe i flyttpackning är banne mig inte roligt.

V 15 idag och nu har de flesta av mina symptom lugnat ner sig. Mörkare bröstvårtor är typ det enda som finns kvar, och ryggont när jag går för mycket. Annars så har växtvärken lugnat sig och brösten gör inte ont, vilket är grymt skönt =) Däremot så tror jag nedre delen av magen blivit lite hårdare! Iaf när jag ligger ner och blir lite "plattare" =) Ser så fram emot att börja se gravid ut!

• Hallonpaj88

Hur har era bröst förändrats? Mina är större, inte mörkare men däremot är jag jättetorr på bröstvårtorna. Det är liksom helt vitt. Ser nästan sårigt ut?? Blä ursäkta för äcklig info.

• Hallonpaj88

Ps, vi har fått och köpt en del kläder i neutrala färger, en babybjörn bärsele har vi oxå fått. Vagn beställer vi i november/december. Blir som sagt en svart emmaljunga city cross.

• Emelie e
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-24 13:15:03 följande:
    Hur har era bröst förändrats? Mina är större, inte mörkare men däremot är jag jättetorr på bröstvårtorna. Det är liksom helt vitt. Ser nästan sårigt ut?? Blä ursäkta för äcklig info.
    Jag märkte samma sak på mina bröst för flera veckor sedan, att det ser ut som sår typ. Det ser lite äckligt ut, de är även mörkare än förut. Har ni behövt köpa större bh-storlekar än?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014