• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Det är så olika med magen för alla. Med min första, liksom denna gången, så fick jag mage tidigt. Men förra gången så blev jag aldrig speciellt stor även om magen såg stor ut i början. Mot slutet hade alla i min närhet jättestora magar medans min var i princip oförändrad sen vecka 25-30.

Jag kan tycka det är lite jobbigt när folk kommenterar vilken stor mage jag har för att vara i vecka 17, skulle lika gärna kunna va vecka 25:/

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-25 09:33:02 följande:
    Hur känner ni er? Jag är i v 14+4 men jag tycker alla symtom är borta och magen inte lika stor/svullen längre. Bör man vara orolig?

Min mage har sjunkit ihop och är inte lika rund längre. Det har skett denna veckan. Den kanske ändrar form nu.

Min kompis är i vecka 21 & hon har fått en riktigt rund bebismage som inte ändrar form efter hon ätit eller vaknar på morgonen. Så det kommer i sinom tid
  • Zobeideh

Hallonpaj88: mina symtom e oxå helt borta men de va någon som skrev här för en vecka sen typ. Tror de va magdalenaZ om spökveckor mellan 14-16 eller 12-16 va något sånt men tror inte vi behöver oroa oss :)

• Zobeideh

Varit iväg med min sambo på shoppingrunda. Han köpte precis sina första bebisplagg haha. Självklart HIF. Där har man inget att säga till om. Han skulle tvunget ha de. Han har fått för sig att barnet ska ha de när den kommer hem från bb men de kan han ju glömma haha. Lägger upp bild senare på de

• LillsmurfanLisa

Hej alla,

Jag tittar in här med (o)jämna mellanrum. Nu har jag ögnat genom det senaste 700 inläggen så här kommer en liten uppdatering från mig.

Jag njuter av att vara en av de som har livets glädjedagar under andra trimestern. Är i v 16 nu och mår toppen (förutom en veckas dunderhuvudvärk för ett tag sen som sänkte mig rejält). Magen har t.o.m. växt så att det syns en liten bula (bild finns i bildtråden). Det kliar nå så in i helskotta på både mage och tuttar men det löser jag med Bio-Oil (som dessutom finns sjukt billigt via Groupon just nu). Så länge jag inte har torr hud funkar det relativt bra med kliet, så jag smörjer och smörjer. 

Första (och sista) mammabyxorna inhandlades för en vecka sedan eftersom jag fryser konstant och leggings in är lika varmt. Jag försöker undvika att köpa mammakläder, men ett par byxor tyckte jag kunde vara bra. Kanske får bli en klänning till jul/nyår också. Nu funderar jag på hur jag ska göra med jacka. Jag hoppas kunna låna av någon som är större än jag, för jag har varken höst- eller vinterjacka.

I övrigt är nästa steg RUL den 9 oktober och så lägenhetsletande som står på schemat. För tillfället huserar min kille och jag i källaren i mina föräldrars villa i södra Stockholm. Inte optimalt, men fungerar över förväntan. Dock ser vi båda fram emot att få köpa något eget - gärna väldigt snart :)

Barnvagn har vi ingen panik med. Troligtvis ärver vi en från min bror och hans fru (som är överlyckliga för att de kan bli av med alla bebissaker dem äger - de är färdiga med barn). Det känns bra. Den var ny när de köpte den till sin yngsta, en Emmaljunga nånting (jag har sjukt dålig koll). 

Då jag går på BB Stockholm Family, Gamla Stan, och önskar vatten som smärtlindring (helst möjlighet att kunna föda i vatten) så har jag förstått att jag inte har så många alternativ på BB. Än har jag inte satt mig in i allt (förutom att Södra BB är fullt för nyinskrivningar) men min barnmorska rekommenderade Danderyd eftersom de har badkar. Hon nämnde även att nya BB som ska byggas i Stockholm, och troligtvis stå klart innan vi föder, kommer att ha badkar i alla rum. Vi får se vad det blir. Jag vill inte ställa in mig för mycket på något, för det blir ju sällan som man tänkt sig i alla fall...

Kram på er alla

• Mango08

Imorgon är det dags för RUL!!! Hoppas att vi får veta könet, är så nyfiken =)

När måste man välja vilken förlossning man önskar föda på (Jag bor i Stockholm).Jag har ingen aning om vilken jag ska välja men som lillsmurfanlisa skrev så vill jag också ha tillgång till badkar. Vill även att partnern ska få sova kvar på BB efter att bebis kommit, detta kanske alla BB erbjuder men jag tyckte att det stod någonstans att inte alla fick det. Hur tänker ni som bor i Stockholm?

• Zobeideh

Åh va kul med RUL. Lycka till imorgon

Här i Skåne så är det bara ett kanske att sambon får sova där beroende på om där är plats.
    Blir faktiskt lite irriterad över de för jag vill gärna ha min sambo hos mig men man får väl ta de som det är

• j3nnyy

Jag vet inte hur det är här i Sthlm, men har hört att många rekommenderar Danderyd, dom flesta får enkelrum med dubbelsäng :) och sen har dom tydligen ett jättebra patienthotell :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014