Hej alla,
Jag tittar in här med (o)jämna mellanrum. Nu har jag ögnat genom det senaste 700 inläggen så här kommer en liten uppdatering från mig.
Jag njuter av att vara en av de som har livets glädjedagar under andra trimestern. Är i v 16 nu och mår toppen (förutom en veckas dunderhuvudvärk för ett tag sen som sänkte mig rejält). Magen har t.o.m. växt så att det syns en liten bula (bild finns i bildtråden). Det kliar nå så in i helskotta på både mage och tuttar men det löser jag med Bio-Oil (som dessutom finns sjukt billigt via Groupon just nu). Så länge jag inte har torr hud funkar det relativt bra med kliet, så jag smörjer och smörjer.
Första (och sista) mammabyxorna inhandlades för en vecka sedan eftersom jag fryser konstant och leggings in är lika varmt. Jag försöker undvika att köpa mammakläder, men ett par byxor tyckte jag kunde vara bra. Kanske får bli en klänning till jul/nyår också. Nu funderar jag på hur jag ska göra med jacka. Jag hoppas kunna låna av någon som är större än jag, för jag har varken höst- eller vinterjacka.
I övrigt är nästa steg RUL den 9 oktober och så lägenhetsletande som står på schemat. För tillfället huserar min kille och jag i källaren i mina föräldrars villa i södra Stockholm. Inte optimalt, men fungerar över förväntan. Dock ser vi båda fram emot att få köpa något eget - gärna väldigt snart :)
Barnvagn har vi ingen panik med. Troligtvis ärver vi en från min bror och hans fru (som är överlyckliga för att de kan bli av med alla bebissaker dem äger - de är färdiga med barn). Det känns bra. Den var ny när de köpte den till sin yngsta, en Emmaljunga nånting (jag har sjukt dålig koll).
Då jag går på BB Stockholm Family, Gamla Stan, och önskar vatten som smärtlindring (helst möjlighet att kunna föda i vatten) så har jag förstått att jag inte har så många alternativ på BB. Än har jag inte satt mig in i allt (förutom att Södra BB är fullt för nyinskrivningar) men min barnmorska rekommenderade Danderyd eftersom de har badkar. Hon nämnde även att nya BB som ska byggas i Stockholm, och troligtvis stå klart innan vi föder, kommer att ha badkar i alla rum. Vi får se vad det blir. Jag vill inte ställa in mig för mycket på något, för det blir ju sällan som man tänkt sig i alla fall...
Kram på er alla