• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Är det någon som vet va foglossning är?

Jag har ju som jag skrev igår haft ont i låten och ryggen känns som en extrem träningsvärk och när jag sökte på de på nätet så kom foglossning upp. E det de som är foglossning?

• Längtanefterlilladig

Då har jag kommit hem från ett misslyckat försök med att göra en glukosbelastning

Pga att min syster har diabetes (tack syrran) så skulle jag få ta ett blodsocker värde, sen dricka en viss mängd sockerlösning på 5 minuter på fastande mage. Sedan vänta i två timmar & ta ett till blodsocker. Men ni kanske kan räkna ut att vara fastande från 20.00 igår. Sen inte få äta frukost, och försöka dricka 3 dl ren sirap gick INTE så bra. Det var två andra tjejer i samma rum som jag & de frågade hur det var med mig för jag var nära att kräkas efter varje klunk. Jag fick avbryta försöket. Hade jag fått 20 minuter på mig att dricka så kanske det hade gått men 5 minuter var omöjligt. Så nu har jag ett nytt försök att se framemot om några veckor tjihooooo

• Emelie e

Har ni börjat köpa saker till bebisen än? Vi har inte köpt någonting, men man vill ju verkligen! :) Barnvagn beställer vi i oktober men man skulle ju kunna köpa hur mycket kläder som helst. Så gulligt :)

• Awanata

Jag kommer gå ur forumet. Jag har insett att allas graviditeter är så himla olika och det är dumt att sitta och jämföra. Anledningen till att det gick så pass långt för mig som det gjorde är för att jag lyssnade på andra som sa att jag "kände efter" för mycket och jämförde mig med andra, och hade jag gått på min magkänsla redan i förra veckan så hade jag kanske inte varit i det läge jag är i just nu.

Hoppas det går bra för er andra och lycka till!

• j3nnyy
    Emelie e skrev 2013-09-24 11:15:15 följande:
    Har ni börjat köpa saker till bebisen än? Vi har inte köpt någonting, men man vill ju verkligen! :) Barnvagn beställer vi i oktober men man skulle ju kunna köpa hur mycket kläder som helst. Så gulligt :)

Vi har köpt barnvagn, skötbord, lite neutrala kläder och ett babyskydd (men de va mest för en kompis sålde det och det passar på vagnen)

Men nu har jag lovat killen att inte handla mer förrän UL 10/10. Är så sugen på o handla mer ???? har du köpt något?
  • Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-09-24 11:45:33 följande:

Jag kommer gå ur forumet. Jag har insett att allas graviditeter är så himla olika och det är dumt att sitta och jämföra. Anledningen till att det gick så pass långt för mig som det gjorde är för att jag lyssnade på andra som sa att jag "kände efter" för mycket och jämförde mig med andra, och hade jag gått på min magkänsla redan i förra veckan så hade jag kanske inte varit i det läge jag är i just nu.

Hoppas det går bra för er andra och lycka till! smile1.gif

Självklart måste man lyssna på sin egen intuition & magkänsla. Men för mig är forumet bra. Eftersom på 1177 & andra vårdsidor står det att det ska vara på ett speciellt sätt. Men här märker man hur olika det är & upptäcker att det är fler än sig själv som har samma symtom eller problem.

Om du känner att du behöver gå ur forumet så ska du göra det. Lyssna på din kropp. När den säger att den inte orkar så gör den inte det. Och då ska man vila. Så tänker jag.

Lycka till med Lillen & välkommen hit igen om du ångrar dig.
  • Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2013-09-24 11:15:15 följande:

Skulle kunna köpa massor. Men vi ska åka till gekås & ikea efter jul och handla. Barnvagn & bilbarnstol är beställt & kommer i februari eller när bebisen är född.
  • Hallonpaj88
    Awanata skrev 2013-09-24 11:45:33 följande:

Hoppas det går bra för er andra och lycka till!

Lycka till du med! Jag går alltid på min magkänsla och även fast jag tycker det är spännande att diskutera med andra går jag alltid tillbaka till mig själv, hur jag mår, innan jag börjar oroa mig för saker. Hade jag analyserat varje litet symtom som en del andra gör hade jsg också trott jag skulle få mf, ma och gud vet vilka andra förkortningar det finns :)

Se till att ta hand om dig, vila ordentligt och lyssna på din magkänsla. Den kommer man långt på :)
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-09-24 10:57:10 följande:
    Är det någon som vet va foglossning är?

Jag har ju som jag skrev igår haft ont i låten och ryggen känns som en extrem träningsvärk och när jag sökte på de på nätet så kom foglossning upp. E det de som är foglossning?

Jag har samma men ont i lixom skinkorna oxå haha. Min svägerska tyckte det lät som ishias mer än foglossning. Ishias (stavning) kan man få i början av graviditeten och det kan sedan gå över. Jobbigt om foglossningen redan börjat. Det kan ju vara det men tror det är vanligast lite senare. Eller var det du som har skolios? Då kan ju förstås ryggonten börja tidigare.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014