• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • jesspett

Jag var och köpte nya bhar igår faktiskt, har helt plötsligt c-kupa! Jag som är van vid att vara b, ibland knappt b ;) Sambon är nöjd iaf! ;)

Men jag var tvungen att köpa nya bhar utan byglar och som är lite "vadderade". Har fått så sjukt ont i bröstvårtorna när de blir styva och man har en bh som är lite för liten, och just nu blir de styva stup i ett känns det som! En grad under 20 ute så tycker brösten visst det är vinter ;)  

Någon mer vars bröstvårtor svider?  

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-24 12:27:41 följande:

Längtanefterlilladig: Jag är från Helsingborg smile5.gif

Jaså fick för mig att du bodde i Sthlm.

Då var det inte SÅ långt
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-24 13:15:03 följande:

Hur har era bröst förändrats? Mina är större, inte mörkare men däremot är jag jättetorr på bröstvårtorna. Det är liksom helt vitt. Ser nästan sårigt ut?? Blä ursäkta för äcklig info.

Mitt vänstra bröst har blivit betydligt större än mitt högra. Mörkare bröstvårtor & större vårtgårdar fick jag redan i vecka 7-8.

Brösten är fortfarande rätt så ömma. Speciellt bröstvårtorna.
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-24 15:15:16 följande:
    Jaså fick för mig att du bodde i Sthlm.

Då var det inte SÅ långt smile5.gif
    Ja de hade blivit lite långt att åka :-P
  • MagdalenaZ

Usch! Min huvudvärk vägrar släppa! Har varit hemma idag och är nog hemma imorgon, ska kolla blodtrycket imorgon, sen får jag nog ringa bm!

Har inte köpt några bebis-saker ännu. Efter rul 24 oktober, en heeel månad kvar! Men vi har en del att köpa nytt, möbler och annat för att skapa yta..

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-24 16:11:52 följande:
    Då bor vi ju bara 9 mil ifrån varandra smile1.gif
    Var bor du?
  • flowers

Hade inga nämnvärda symtom innan men nu gör det sjukt ont i bröstvårtorna mellan varven. 
    Nästa vecka ska jag till BM igen på en återkontroll. 
    Fick nån form av matförgiftning här i veckan och nu är jag jätte orolig om det kan skadat barnet! 
    ALDRIG mer pizza säger jag bara...

• Emelie e
    jesspett skrev 2013-09-24 14:49:05 följande:
    Jag var och köpte nya bhar igår faktiskt, har helt plötsligt c-kupa! Jag som är van vid att vara b, ibland knappt b ;) Sambon är nöjd iaf! ;)

Men jag var tvungen att köpa nya bhar utan byglar och som är lite "vadderade". Har fått så sjukt ont i bröstvårtorna när de blir styva och man har en bh som är lite för liten, och just nu blir de styva stup i ett känns det som! En grad under 20 ute så tycker brösten visst det är vinter ;)  

Någon mer vars bröstvårtor svider?  
    Jag ska nog köpa nya bh:ar snart, mina börjar bli för små :) Jag har också ont i bröstvårtorna ibland, det sticker till och då gör det ont. De svider ibland men inte ofta. Man vet vad det beror på iaf :)
  • Hallonpaj88

Jag fick köpa nya bhar nästan direkt. Mina svider och gör ont. Men obehagligt som sagt att bröstvårtorna är såriga. Varför då tror ni? Har ju inte direkt börjat amma än :p

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014