• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91

Det är marken i grannbyn här idag. Och jag tänkte kolla om någon vet om jag som gravid får äta wiskeynougat? Jag älskar det och är det första jag alltid brukar köpa på marken :/

• majsa88

Ja det tror jag du får, kanske inte flera kg haha.

Jag äter sushi hela tiden, fast räkor. Det gör väl inget ?

Idiiis91 skrev 2013-09-28 11:22:03 följande:
    Det är marken i grannbyn här idag. Och jag tänkte kolla om någon vet om jag som gravid får äta wiskeynougat? Jag älskar det och är det första jag alltid brukar köpa på marken :/

• Idiiis91
    majsa88 skrev 2013-09-28 11:57:37 följande:
    Ja det tror jag du får, kanske inte flera kg haha.

Jag äter sushi hela tiden, fast räkor. Det gör väl inget ?

Haha nej flera kilon blir de inte :) men köper alltid lite för de e ju så gott :)
  • Zobeideh

Har faktiskt själv varit riktigt sugen på de sen jag blev gravid men har varit osäker på just de eftersom jag äter bara räkor och lax och vet inte om jag får äta laxen. Någon som vet de?

• Heene
    Zobeideh skrev 2013-09-28 15:47:36 följande:
    Har faktiskt själv varit riktigt sugen på de sen jag blev gravid men har varit osäker på just de eftersom jag äter bara räkor och lax och vet inte om jag får äta laxen. Någon som vet de?
    Laxen är ok att äta om den har vart fryst innan. 3-4 dagar i frysen räcker.
    Jag frågar alltid innan jag beställer, blir jag osäker tar jag andra sorter än just lax, typ avocado och räkor.
    Eller så gör jag egen hemma. blir mkt mer då och så vet jag att den vart fryst =)
  • Zobeideh

Heene: tack för infon då vet jag har faktiskt aldrig gjort de själv. Man kanske ska testa de

• Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2013-09-28 08:02:16 följande:
    RUL gick bra, och vi fick veta att det blir en liten POJKE! =)

Jag vet inte om jag är först, men jag har blivit framflyttad från BF 5e mars till BF 20 februari, så jag har hamnat några veckor före er andra. Jag gick in i vecka 20 igår, är alltså halvvägs genom min graviditet. I början gick tiden så långsamt men nu helt plötsligt bara flyger veckorna förbi :P

stort grattis!!

Härligt att bli framflyttad.

Såg BM direkt att det var en pojke?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014