• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ammee

Fil och flingor har fungerat bra här sedan mitt illamående kom, så det blir det flera ggr om dagen.
    Måste äta med 1-2 timmars mellanrum, sen kommer illamåendet.

Idag drar det i magen och spänner, liksom på sidan av magen..
    Molvärk och ont i korsryggen.
    V 10 (9+2) idag..

• Saffron

Varit och tagit blodprover idag, har inskrivning nästa vecka. Känns overkligt! Har nog inte riktigt tagit in det riktigt med allt annat som har hänt senaste veckan. Men lite symtom har man allt. Trött, blir väldigt flåsig vid ansträngning. Illamående (har inte behövt kräkas, men nära på), känslig för lukter (var lite jobbigt att stå och vänta på bilen i bilverkstaden). Inga cravings än... En spännande resa framöver. Är i 6:e veckan nu...
    Vad skönt det är att skriva och läsa i den här tråden! Vi vill ju inte berätta för alla än, bara våra föräldrar vet. Man spricker ju snart om man inte får berätta! När tänker ni berätta?
    Ha det gott i sommarvärmen!

• Saffron

... och bh-n börjar bli för liten och det gör ont i brösten att ligga på mage och sola... ;)

• amn79

Hej!
    Detta är första gången för mig så jag är ny på detta och snurrig känns det mest som.

Tänkte försöka följa lite trådar för att kunna ta del av hur andra har det och hoppas att någon vill följa mig på: ettorditaget.blogg.se/2013/july/tva-streck.ht...

I mars 2014 väntar vi oss den lilla
    //A  

• Sickan12

Är i 6+1 idag. Brösten är ömma och har samma molande värk i magen som jag haft sen jag trodde att "mensen är på väg". Magen känns svullen som en ballong. Är extra gråtmild samt lite trött också... Allt i sin ordning antar jag :). Är själv förvånad över att jag inte oroar mig så mycket för mf. Har på något vis bestämt mig för att inte känna oro kring det här. Riktigt kul att följa tråden också :)

• Längtanefterlilladig

Beundrar verkligen er som blivit gravida & är lugna. Ni som tänker att "jag är gravid nu" och låter dagarna gå utan ett bekymmer & väntar på RUL i vecka 19.

Beundrar er verkligen. Jag börjar tänka mer & mer att jag ÄR gravid. Men vågar verkligen inte vara glad fören VUL nästa vecka. En slags fasad som jag har för om jag är för glad nu så raserar hela min värld om något blir fel.

• Längtanefterlilladig
    dljh skrev 2013-07-30 12:00:23 följande:
    Vaknade i morse och var megasugen på kokt ägg, börjar koka äggen och helt plötsligt blir jag illamående av bara tanken att äta ägg! Fick bli mango och nektarin istället haha

Haha hade precis samma för några dagar sedan. Blev tok sugen på äggmacka. Men börjat tagit ett bett blev jag sjukt illamående.
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-07-30 10:13:47 följande:
    Så har nu varit på hälsosamtal dock va de ett gruppsamtal men de gick jätte bra! Imorgon väntas vul och nästa vecka är de inskrivning!

Åhh va spännande med VUL. Hur känns det?Är det nervöst (såklart).

Är du i vecka 7+1 då?

Skriv när du varit där. Stort lycka till!
  • Emaria

Längtar också efter att få berätta! Har berättat för bästa kompisen och min syster. Bästa kompisen för att ha någon mer att kunna ventilera med och syster för att vi inte ses så ofta och passade på i fredags! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014