• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Victrix

anaconda: grattis till lyckat ultraljud. Häftigt att se det lilla hjärtat va? :) din bild går inte att se mer en en del av den eftersom den är så stor, kanske går att minska och lägga in på nytt.

• anaconda

Ok tack victrix de va en helt underbar känsla när man såg hjärtat ticka så där!

Jag la in bilden via fl's nya app, konstigt att den blev så stor då :( men får försöka lägga in den igen från datan :)

Har tänkt länge att jag ska köpa en liten (A5 sida) bok som jag tänkte skriva lite då och då i under min graviditet! Nu har jag köpt en och vet inte hur jag ska börja, haha!

• Feminista

Jag tvingades att berätta på jobbet i måndags. Måste ha seaband då jag mår så illa, och min kollega kan ju se dem. Men han blev jätteglad för min skull och lovar att inte berätta för någon. :) han är den enda som vet än så länge...

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-07-31 12:56:36 följande:
    Så nu har vi gjort vårt första vul i världshistorien och allt gick bra!

Allt såg bra ut både med pyret och där h*n har börjat byggt bo ???? hjärtat slog fint och fort! Lägger in en bild i bildtråden, om nån vill kolla in pyret :)

Åh grattis!!Vilka härliga nyheter.
  • Emaria
    anaconda skrev 2013-07-31 14:29:18 följande:

Ok tack victrix de va en helt underbar känsla när man såg hjärtat ticka så där!

Jag la in bilden via fl's nya app, konstigt att den blev så stor då :( men får försöka lägga in den igen från datan :)

Har tänkt länge att jag ska köpa en liten (A5 sida) bok som jag tänkte skriva lite då och då i under min graviditet! Nu har jag köpt en och vet inte hur jag ska börja, haha!

Har du lagt in ny? För jag kunde se med nya appen! Vad häftigt!
  • Natt

Jag skriver också i en bok men jag har köpt en färdig med frågor och så och så lägger jag till lite extra. Gravid heter den är vit med rosa text utanpå.

• Feminista

Seaband är armband du har på handlederna för att lindra illamåendet. Finns på Apoteket, funkar hur bra som helst på mig och så slipper man trycka i sig läkemedel. Prova om du mår illa! Det jobbiga är bara att de syns på sommaren...

• Nokkis
    SussiH skrev 2013-07-31 08:51:43 följande:
    Är gravid i vecka 9 (8+4)... Dom flesta av våra vänner vet om det. Och kan inte låta bli att REDAN störa mig på att folk seriöst tycker att jag som gravid är tråkig. Jag är snart 30 och jag har vart super less på fest/krog/fylla dom senaste 3 åren. Men har ändå blivit att festa för dom flesta av ens närmaste vänner inte gör mycket annat. Brist på vettiga intressen... Så har man försökt vara nykter har man vart tråkig/torr/partypooper osv osv... Så har blivit att man tvingat i sig nån jävla cider bara för att folk inte kan acceptera att man inte längre har intresset av att festa som en tonåring. Känner redan nu att jag kommer tappa vänner under graviditeten. Jag är ju SÅ trisst för att jag inte längre följer med på fest elller har nått intresse av krogen. Redan fått sms av en kompis där jag blir utskälld för att jag valt att umgås med bekanta som har barn eller är gravida. Vi har mer gemensamma intressen nu... Men jag väljer bort dom.. men är det så konstigt??? Varför är ena livstilen mer fel än den andra. Alla behöver inte skafffa barn, inge fel med det. Men varför ska man få skit för att man inte längre är en galen party tjej... HUr ska man få folk att förstå att händer otroligt mycket med kroppen nu. Fokus hamnar på HELT andra saker stunden man fick Plus på gravtestet... Nån som har samma erfarenhet?
     Det är hemskt att alkoholen ska ha en så stor del av livet. Jag fyllde just 30 och har varit i lite samma situation. Har nu mest druckit för att andra gjort det och dricker man inte får man förklara varför man inte gör det. Jag har inte berättat åt nån annan min familj och bästa vännen ännu och det är lite svårt då det känns som om jag måste undvika en hel del personer och tillställningar för att inte behöva ljuga om varför jag inte dricker.
  • amn79

Två dagar efter att jag fått veta att jag är gravid skulle vi ha en after work på jobbet för att fira och tacka av mig som ska byta jobb (jag vet, sjukt dålig tajming). Det var på tok för tidigt för att berätta för någon, vilket jag inte heller ville göra så med list och en hjälpsam servitris tog jag mig igenom kvällen på fruktdrinkar och alkoholfritt vin. Desto fullare de andra blev desto mindre märkte de att jag var nykter.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014