• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Victrix

flickflack: vad tråkigt att höra att du mått så dåligt :(. Med tanke på hur orolig du verkar vara så tror jag att det är bra som sagt att få prata med någon som är utbildad så du kan börja må bättre, för dig och bebisen i magen.

• Natt

Idag går jag in i vecka 10 Fick gå hem från jobbet förkyld och väldigt yrslig. Mår illa som sjutton... men som sagt 9 hela veckor klara

• Emaria
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-31 08:45:09 följande:

Jag ska till läkaren på MVC imorgon. Var hemma hos mamma & pappa igår & grillade. Farmor & morfar var också med. Vi berättade den glada nyheten & alla blev jätte glada och började gråta. Sen när vi skulle köra började det göra ont i magen. Sen hela natten har jag haft värk i nedre delen av magen. Speciellt över äggstockarna. Känns som något tungt ligger däröver. Det har kommit som attacker med värk och jag har blivit livrädd. Nu på morgonen är det kvar. Känner mig kallsvettig. Värker över ryggen & magen hela tiden. Jag ska lämna urinprov nu idag & till läkare imorgon 8.15. Hon sa att det är bra att jag inte har blödningar. Och om jag får mer ont & blödningar ska jag söka till akuten. Så länge fick jag vara lycklig känner jag nu.....

Fy vad tråkigt! Hoppas verkligen att du känner dig bättre snart! Du får inte ge upp riktigt än!
  • Emaria
    SussiH skrev 2013-07-31 08:51:43 följande:

Är gravid i vecka 9 (8+4)... Dom flesta av våra vänner vet om det. Och kan inte låta bli att REDAN störa mig på att folk seriöst tycker att jag som gravid är tråkig. Jag är snart 30 och jag har vart super less på fest/krog/fylla dom senaste 3 åren. Men har ändå blivit att festa för dom flesta av ens närmaste vänner inte gör mycket annat. Brist på vettiga intressen... Så har man försökt vara nykter har man vart tråkig/torr/partypooper osv osv... Så har blivit att man tvingat i sig nån jävla cider bara för att folk inte kan acceptera att man inte längre har intresset av att festa som en tonåring. Känner redan nu att jag kommer tappa vänner under graviditeten. Jag är ju SÅ trisst för att jag inte längre följer med på fest elller har nått intresse av krogen. Redan fått sms av en kompis där jag blir utskälld för att jag valt att umgås med bekanta som har barn eller är gravida. Vi har mer gemensamma intressen nu... Men jag väljer bort dom.. men är det så konstigt??? Varför är ena livstilen mer fel än den andra. Alla behöver inte skafffa barn, inge fel med det. Men varför ska man få skit för att man inte längre är en galen party tjej... HUr ska man få folk att förstå att händer otroligt mycket med kroppen nu. Fokus hamnar på HELT andra saker stunden man fick Plus på gravtestet... Nån som har samma erfarenhet?

Fruktansvärt dålig stil! Är inte alls i samma sits men kan tycka att det är oerhört barnsligt. Är dessa personer singlar? Ja. Det finnas avundsjuka? Är det en sorg om du förlorar dessa vänner? Jag kan känna att vissa har jag "växt ifrån" och det är inte lika mycket sorg i detta. Sen har jag ett par kompisar som som aldrig kommer skaffa barn själva men som är bland mina närmsta ändå. Även om det är svårt så måste man nog stå på sig och fundera över vad det är värt.
  • mikaelah

SussiH: jag förstår precis vad du menar! Har själv varit less på att festa de senaste 2 åren och baralängtat efter familj.de flesta av våra vänner är ännu inte där vad gäller familj och tyvärr blir det nog så att vi kommer glida isär. Kanske hittar varann när dem senare får barn. Min närmsta vän bestämde sig för 2 veckor sedan att dem ska börja försöka såndet känns iaf kul :)

• mikaelah

Längtanefterlilladig: hoppas du mår bättre och det "bara" är växtvärk. Håller tummarna!

• Ziiah

Så, nu blir det väl bara värre..
    Har mått illa sedan mitten av juni och det har bara ökat. De senaste dagarna har jag varit nära på att spy flera gånger och i natt fick jag springa på toa och spy. Vaknade ganska nyss och kände hur min mage försökte trycka upp sitt innehåll igen, klarade dock att hålla emot. J

ag kan inte ta omeprazolen som jag tar mot magkatarren då jag sedan innan mår illa av att ta tabletter (jag har en gång spytt av det innan). Jag vet inte vad jag ska göra för jag har verkligen haft svårt att få i mig mat det senaste och nu är det värre. Jag får sån ångest för att jag kanske inte får i mig allt jag behöver för att bebis ska må bra... Samtidigt kommer jag nu få ligga med magsmärtor från magkatarren och må skit.

Jag kan inte ens få i mig folsyran längre så vet inte hur jag skulle få i mig något mot illamåendet heller. Ska ringa bm och prata med henne senare idag och se vad hon säger, men blir det inte bättre får det bli akuten då jag verkligen måste få hjälp med magkatarren och få i mig näring.. Det senaste har jag inte fått i mig mycket alls och det får mig att känna mig så dålig och dum. Jag vill inte skada bebis.. Samtidigt tycker pappa och killen att det är mitt fel och att jag borde ta mer ansvar för maten osv, men det går inte när jag nästan spyr bara av tanken på det..

Efter den förra graviditeten (som dock slutade i missfall) så trodde jag aldrig att jag skulle må så här kasst..

• Saffron

Har ett gammalt presentkort som går ut i slutet av augusti, på en resa + övernattning till Gotska Sandön. Vågar man åka nu? Kan ju vara lite trixigt att komma från ön om det är dåligt väder. Det blir ju inte lättare nästa år heller....

• sooofie2013
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-30 15:35:10 följande:
    Beundrar verkligen er som blivit gravida & är lugna. Ni som tänker att "jag är gravid nu" och låter dagarna gå utan ett bekymmer & väntar på RUL i vecka 19.
    Beundrar er verkligen. Jag börjar tänka mer & mer att jag ÄR gravid. Men vågar verkligen inte vara glad fören VUL nästa vecka. En slags fasad som jag har för om jag är för glad nu så raserar hela min värld om något blir fel.

Jag beundrar också det, jag oroar mig nästan hela tiden. Vill bara se och höra att bebis lever. Killen tycker att jag är knäpp och inte ska tänka så och visst är man knäpp. Ibland utbrister han "du är verkligen gravid" så något annorlunda är det ju med en. Haha. Men börjar ändå bli lite lugnare, händer det något med bebis så gör det ju det, vi kan inte göra så mkt då. Imorgon är det två veckor kvar till UL då kommer jag vara i v 11+3. Fram tills dess kan jag inte göra annat än att försöka få i mig mat och ta hand om mig själv och njuta av att jag ÄR gravid :D
    Måste försöka vara positiv! :D 
  • Längtanefterlilladig

Ska antagligen göra VUL imorgon. Är då i vecka 7+5. Nu tycker jag att jag har mer ryggvärk. Börjar undra om det är foglossning. Jag tar crinone och det har börjat komma ut mer & mer klumpar & de är aprikosfärgade (ursäkta om ni som mår illa mår ännu sämre nu. Någon mer som tar crinone som har samma?

Är så nervös så jag snart smäller av.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014