• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Vicktess skrev 2013-07-28 00:51:17 följande:
    Ja jag verkar inte vara ensam om att vara svullen om magen....är extremt svullen! Kan inte ha mina vanliga byxor längre knappt. Att ha jeans eller shorts på kvällen är en plåga haha Är i vecka 8 nu.

Verkar som om vi kan bilda klubb Härligt senare när den stora runda magen är bestående & inte bara synlig kvällstid. Idag har jag varit på ikea med min man. Mått illa & känt mig allmänt konstig. Frågade på Apoteket & de sa att det nog va magkatarr. De rekommenderade gaviscon. Tog en sån & det hjälpte. Men när vi hade ätit & jag skulle gå på toaletten så såg jag en äcklig toaborste och höll nästan på att kräkas. Har blivit så äckelmagad. Vet inte vad det är med mig.
  • anaconda

Här är min v 7 (6+5) i fredags då vi va på kryssning där av hytt bilden :) är inte så smal i vanligt fall men svullen är jag!

• anaconda

här kommer lite länkar ni kan kolla in. det är en bf lista tråd och sen en bild tråd för oss som följs här i snack tråden.

BF 16 Mars 2014 ❤
  • LillsmurfanLisa
    anaconda skrev 2013-07-28 18:35:59 följande:
    här kommer lite länkar ni kan kolla in. det är en bf lista tråd och sen en bild tråd för oss som följs här i snack tråden.
    Ja, vad bra! Jag blir jätteglad om det delas upp lite (och min kille ännu gladare för han är inte intresserad av att se magbilder alls, haha)  
  • sandratjejen

Har definitivt ingen jätte mage än!

Men sen börjar synas lite är ändå bara i V5+3 ;)

Ska tillägga att ja är väldigt smal i vanliga fall. Är 156cm och vägde bara 43 nu väger ja 44.6 :)

• Längtanefterlilladig

Imorgon klockan 9 ska jag till MVC.

Jag är fortfarande ganska orolig för missfall. Eller att fostret ska vara dött i magen. Kan inte låta bli att läsa alla j*vla trådar här på familjeliv. Min man håller på att bli galen här hemma på mitt tjat. Men nu ska barnmorskan bli uttjatad istället imorgon.

Frågade en av mina bästa vänner som har en dotter på 1.5 år om hon inte var rädd för att få missfall eller att något skulle få fel eller att få ett MA.

Hon gjorde ultraljud i vecka 19 först & hon var lugn som en filbunke. Hon hade väl kollat lite efter blod i början men sen slappnade hon av.

Önskar jag kunde få vara som henne.

Min syster trodde hon bar gravid med 2:à barnet & allt var frid & fröjd. Skulle göra ett RUL i vecka 17. Då hade fostret dött i vecka 11. Hon & vi blev ju såklart helt förstörda. Så nu är jag orolig att få samma. Drömmer mardrömmar varje natt att min läkare gör ett VUL och inte hittar någonting. Det är ju så vanligt!!!

Ska bli skönt att prata med BM imorgon. Och framförallt att få göra VUL om cirka 1 vecka.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014