• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Prinsessan på ärten

Jag är lös i magen jag med... Min bm sa att det berodde på samma som att bli hård i magen (antar att hon syftade på hormoner) så visst är lös mage ett gravsymptom

• Victrix

flickflack: vad menar du med att du inte tål? Jag har mått förjävligt rent ut sagt av hormonerna, framförallt psykiskt men även fysiskt. Har hög känslighet för hormoner. Kanske är det något man får räkna med? Att tillsätta massa hormoner är ju inte någon dans på rosor för kroppen. Menar inte att minimialisera ditt mående, men vill bara berätta att jag mått skit med (och jag har också tagit pergo och gonal-f), tål inte andra hormoner heller såsom p-piller eller gestagener. Dessutom är det ju inte kört denna gång ännu. Försök att lugna dig och tänk positivt. Att ha en negativ inställning förbättrar inte chanserna för dig. Kanske vore det bra att söka upp någon att prata med, en kurator eller någon. När jag var på undersökningar då man misstänkte att jag inte hade en levande graviditet så frågade de om jag ville prata med någon, så resurser finns. Ring Kvinnokliniken och fråga.

• sooofie2013
    sandratjejen skrev 2013-07-29 23:02:33 följande:
    Å de lät gott!
    MEN...
    Mjölken får mig att må illa :/
    Bullar går nästan inte heller längre :(

Däremot har jag blivit heltokig i nektariner :)

Nektariner är oslagbart! Funkat genom hela min illamående period :D

Men man är nog knäpp med maten. Varit i Paris i fem veckor och på fredag åker vi hem, ska mysa med min väninna då och har tvingat henne att göra hennes lax i ugn med potatis, och så vill jag ha marängsviss till etfterrätt. och eftersom jag ska sova där så blir det "svensk hotellfrukost" på morgonen :D
    Lycklig tjej!   
  • sandratjejen
    sooofie2013 skrev 2013-07-30 10:07:05 följande:
    Nektariner är oslagbart! Funkat genom hela min illamående period :D

Men man är nog knäpp med maten. Varit i Paris i fem veckor och på fredag åker vi hem, ska mysa med min väninna då och har tvingat henne att göra hennes lax i ugn med potatis, och så vill jag ha marängsviss till etfterrätt. och eftersom jag ska sova där så blir det "svensk hotellfrukost" på morgonen :D

Lycklig tjej!   
    Oja de funkar alltid!

Frukt överlag tycker ja går bra har svårare för mat :(

Olika maträtter varje dag ja reagerar på :/

E ju hopplöst att försöka bestämma va man ska äta nästa dag..
  • anaconda

Så har nu varit på hälsosamtal dock va de ett gruppsamtal men de gick jätte bra! Imorgon väntas vul och nästa vecka är de inskrivning!

• Victrix

Igår åt jag uteslutande riskakor med smör samt vindruvor. Och vissa dagar går det äta kött till och med, men idag är en "dålig" dag. Får bli frukt. En bra illamående-frukost är frukt&bär-shake. Ett tips bara

• Victrix

Fick plötsligt sug efter pannkakor nu, så det får det bli pannkakor när jag kommer hem.

• Emaria

jag har problemmage och har en dålig dag idag... Konstant tryck ungefär där jag tänker att magsäcken sitter. Känns som en sten. Trött och på gränsen till illamående. Har en kyl på jobbet som luktar kattmat...

Skulle vilja äta något varmt och lent som typ soppa till lunch. Men det blir kall krispig kycklingsallad... :(

• sooofie2013

Mått hyffsat bra de senaste dagarna, men så står man och försöker göra frukost så blir det till att springa på toa och spy istället, hatar när man måste spy innan man fått i sig något, galla är det värsta!

• dljh

Vaknade i morse och var megasugen på kokt ägg, börjar koka äggen och helt plötsligt blir jag illamående av bara tanken att äta ägg! Fick bli mango och nektarin istället haha

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014