• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • M4nda
    johanna860503 skrev 2013-07-30 18:13:01 följande:
    Bf i mars 2014 :) första barnet, nån mer från skåne???

Jag är också från Skåne och väntar mitt första barn i mars :)
  • Prinsessan på ärten

Jag bor i Skåne ( Lund) , första barnet ( första graviditeten så vitt jag vet :)

Det finns en tråd för Skåne med omnejd :) men där är vi blandat förstföderskor och veteraner ;)

• M4nda
    Prinsessan på ärten skrev 2013-07-30 19:40:49 följande:
    Jag bor i Skåne ( Lund) , första barnet ( första graviditeten så vitt jag vet :)

Det finns en tråd för Skåne med omnejd :) men där är vi blandat förstföderskor och veteraner ;)

Tack för tipset. Ska kika in i den tråden. Själv bor jag i Malmö :)
  • Bebislycka

Har också bf i mars men skriver redan i dn annan tråd. Tittar dock gärna in här ibland o ser hur de går för er:)!

• Sickan12

Kanske redan har tagits upp, svårt att hålla koll i hela tråden. Men; någon som redan känner sig ovanligt klumpedunsig? :D. Jag tycker att jag har sämre balans och är lite ovanligt osmidig. Inte direkt yrslig alltså, utan bara att kroppen är lite sprattlig. Sen är jag ovanligt disträ och vimsig!

• nutcase88
    johanna860503 skrev 2013-07-30 18:13:01 följande:
    Bf i mars 2014 :) första barnet, nån mer från skåne???
    Här har du en från skåne, även jag väntar en till Mars 2014 ;)
  • flickflack
    Victrix skrev 2013-07-30 10:05:12 följande:
    flickflack: vad menar du med att du inte tål? Jag har mått förjävligt rent ut sagt av hormonerna, framförallt psykiskt men även fysiskt. Har hög känslighet för hormoner. Kanske är det något man får räkna med? Att tillsätta massa hormoner är ju inte någon dans på rosor för kroppen. Menar inte att minimialisera ditt mående, men vill bara berätta att jag mått skit med (och jag har också tagit pergo och gonal-f), tål inte andra hormoner heller såsom p-piller eller gestagener. Dessutom är det ju inte kört denna gång ännu. Försök att lugna dig och tänk positivt. Att ha en negativ inställning förbättrar inte chanserna för dig. Kanske vore det bra att söka upp någon att prata med, en kurator eller någon. När jag var på undersökningar då man misstänkte att jag inte hade en levande graviditet så frågade de om jag ville prata med någon, så resurser finns. Ring Kvinnokliniken och fråga.

Det är sant som du säger att man måste försöka lugna sig.
    Svårt är det tyvärr, vissa dagar går det bättre andra dagar går det sämre. 
    Jag blev så pass dålig av hormonerna så jag blev tvungen att bli inlagd på sjukhus och få dropp.
    Det finns en gräns iaf för mig och där blev det stopp.
    Jag ska ringa kvinnokliniken och be om råd, är ju jätte jobbigt att oroa ihjäl sig.

• Längtanefterlilladig

Jag ska till läkaren på MVC imorgon. Var hemma hos mamma & pappa igår & grillade. Farmor & morfar var också med. Vi berättade den glada nyheten & alla blev jätte glada och började gråta. Sen när vi skulle köra började det göra ont i magen. Sen hela natten har jag haft värk i nedre delen av magen. Speciellt över äggstockarna. Känns som något tungt ligger däröver. Det har kommit som attacker med värk och jag har blivit livrädd. Nu på morgonen är det kvar. Känner mig kallsvettig. Värker över ryggen & magen hela tiden. Jag ska lämna urinprov nu idag & till läkare imorgon 8.15. Hon sa att det är bra att jag inte har blödningar. Och om jag får mer ont & blödningar ska jag söka till akuten. Så länge fick jag vara lycklig känner jag nu.....

• SussiH

Är gravid i vecka 9 (8+4)... Dom flesta av våra vänner vet om det. Och kan inte låta bli att REDAN störa mig på att folk seriöst tycker att jag som gravid är tråkig. Jag är snart 30 och jag har vart super less på fest/krog/fylla dom senaste 3 åren. Men har ändå blivit att festa för dom flesta av ens närmaste vänner inte gör mycket annat. Brist på vettiga intressen... Så har man försökt vara nykter har man vart tråkig/torr/partypooper osv osv... Så har blivit att man tvingat i sig nån jävla cider bara för att folk inte kan acceptera att man inte längre har intresset av att festa som en tonåring. Känner redan nu att jag kommer tappa vänner under graviditeten. Jag är ju SÅ trisst för att jag inte längre följer med på fest elller har nått intresse av krogen. Redan fått sms av en kompis där jag blir utskälld för att jag valt att umgås med bekanta som har barn eller är gravida. Vi har mer gemensamma intressen nu... Men jag väljer bort dom.. men är det så konstigt??? Varför är ena livstilen mer fel än den andra. Alla behöver inte skafffa barn, inge fel med det. Men varför ska man få skit för att man inte längre är en galen party tjej... HUr ska man få folk att förstå att händer otroligt mycket med kroppen nu. Fokus hamnar på HELT andra saker stunden man fick Plus på gravtestet... Nån som har samma erfarenhet?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014