• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Victrix

längtanefter: har tagit crinone innan, fick magont av dem så kanske är det de som spökar för dig? Vet flera som fått magont och kramper av progesteron. Det är ju ganska höga doser.

• Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-07-31 12:40:49 följande:
    längtanefter: har tagit crinone innan, fick magont av dem så kanske är det de som spökar för dig? Vet flera som fått magont och kramper av progesteron. Det är ju ganska höga doser.

Ja jag funderar på om det är en biverkning. Jag upplever ju inte alls

den smärtan jag har nu ens i närheten av de smärtorna jag haft vid mina missfall. Detta är något annat.
  • anaconda

Så nu har vi gjort vårt första vul i världshistorien och allt gick bra!

Allt såg bra ut både med pyret och där h*n har börjat byggt bo ???? hjärtat slog fint och fort! Lägger in en bild i bildtråden, om nån vill kolla in pyret :)

• amn79

Det här med att berätta på jobbet, hur tänker ni? Vet att vecka 12 brukar vara lite av ett magiskt datum, men jag är i vecka 8 nu och vissa byxor stramar redan ordentligt.

• Emaria
    anaconda skrev 2013-07-31 12:56:36 följande:

Så nu har vi gjort vårt första vul i världshistorien och allt gick bra!

Allt såg bra ut både med pyret och där h*n har börjat byggt bo ???? hjärtat slog fint och fort! Lägger in en bild i bildtråden, om nån vill kolla in pyret :)

Vad härligt! Grattis!
  • Emjelela

Vad roligt att jag hittade denna tråd:) Grattis till alls plussen!! Sj plussade den 7/7, hade då ont i brösten och molvärk, vilket iofs hade kunna vara mensvärk eftersom mensen skulle ha kommit den 5/7 men det var min magkänsla som sa mig att mensen inte skulle dyka upp. Så jag tog vovven på en promenad till Coop och köpte ett CBtest..... Det dök upp ett timglas som snurrade och snurrade och snurrade i ca 30 sek, nästa gång jag tittade på testet då lyste det ett plus på Stickan <3 känslan är nästan obeskrivlig :) sambon var inte hemma just då så jag tog ett kort på Stickan å skickade bilden till honom- han vart överlycklig :) var dock tvungen att gå till Ica för att köpa ett till och verkligen bekräfta- jo även dom två stickorna visade positivt ;)

• anaconda
    Emjelela skrev 2013-07-31 13:24:00 följande:

Vad roligt att jag hittade denna tråd:) Grattis till alls plussen!! Sj plussade den 7/7, hade då ont i brösten och molvärk, vilket iofs hade kunna vara mensvärk eftersom mensen skulle ha kommit den 5/7 men det var min magkänsla som sa mig att mensen inte skulle dyka upp. Så jag tog vovven på en promenad till Coop och köpte ett CBtest..... Det dök upp ett timglas som snurrade och snurrade och snurrade i ca 30 sek, nästa gång jag tittade på testet då lyste det ett plus på Stickan <3 känslan är nästan obeskrivlig :) sambon var inte hemma just då så jag tog ett kort på Stickan å skickade bilden till honom- han vart överlycklig :) var dock tvungen att gå till Ica för att köpa ett till och verkligen bekräfta- jo även dom två stickorna visade positivt ;)

Välkommen och grattis till ditt plus! Lägg gärna in dig i bf listan och du, glöm inte ta bilder sen (på allt som rör bebis) och lägg upp i vår bildtråd :)
  • Skrånkan

Har inte skrivit något i tråden men läser ofta. Lider med alla er som är så oroliga. Hade MF i januari i samma vecka som jag är nu (6+3). Men jag försöker intala mig själv en tanke som en kompis alltid sagt. " varför må dåligt nu och oroa sig? den energin det tar behövs sen om det nu skulle gå dåligt". Ligger något i det.. Hoppas det ordnar sig för alla! :) själv har jag världens bästa bm. När jag ringde så kom hon ihåg mig och frågade om jag kom ihåg vad vi pratat om på första mötet då jag fick MF och om jag hade kvar det jag fått. Så nästa möte är bokat 3/9. Vet inte riktigt vad som händer då, nån som vet?

• amn79
    Skrånkan skrev 2013-07-31 13:44:31 följande:
    Har inte skrivit något i tråden men läser ofta. Lider med alla er som är så oroliga. Hade MF i januari i samma vecka som jag är nu (6+3). Men jag försöker intala mig själv en tanke som en kompis alltid sagt. " varför må dåligt nu och oroa sig? den energin det tar behövs sen om det nu skulle gå dåligt". Ligger något i det.. Hoppas det ordnar sig för alla! :) själv har jag världens bästa bm. När jag ringde så kom hon ihåg mig och frågade om jag kom ihåg vad vi pratat om på första mötet då jag fick MF och om jag hade kvar det jag fått. Så nästa möte är bokat 3/9. Vet inte riktigt vad som händer då, nån som vet?

Du har helt rätt, det ligger absolut något i det. Självklart förstår jag alla oroliga och största anledningen till att jag själv inte känner mig så orolig är nog för att jag inte riktigt fattat att det är sant ännu.

För min del är det även så att detta lilla barn, mirakel, kommer i en så rubbat dålig tajmin jobbmässigt (vet att det låter illa men det är verkligen så, mitt i en provanställning och allt) så det känns som att det bara därför inte kommer att gå tokigt. Ingen logik i det jag vet!  
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014